2020-11-11, 14:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Försökte du en mesig comeback i stil med den jag drog? Du missade.

1. Alaska(republikaner styr)
2. New Mexico(Dems)
3. Tennesee(Rep)
4. Arkansas(Rep)
5. Nevada(Reps, men demokraterna tog den nu. Men din egen källa är ifrån innan valet)
6. Lousiana(Reps)
7. Alabama(Lol, ofc Rep)
8. Missouri(Reeeeeeeeeep)
9. South carolina(REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP)
10. Arizona(Demokraterna tog den nu ifrån republikanerna innan valet)

9-1 till republikanerna enligt din egen källa

Lämna tråden.

Du glömde visst.

Illinois
Nevada

Sen så är det fler stater som är repb styrda än demo styrda så stick själv!

Faktum kvarstår att du har större risk att mördas i CA som är demokratisk än vad jag har i Texas som är republikansk.
Senast redigerad av nousernameneeded 2020-11-11 kl. 14:07.
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi kan väl gå OnT och jämföra. Ska inte Trump få pröva sina misstankar om valfusk? Ska han lägga sig platt? Det är ju inte bara han som ser valfusk och annat. Hela hans väljarkår står mer eller mindre frågande skulle jag tro. Tvärtom, för att USA ska ha en chans att klara sig trots mörka moln är det min bestämda uppfattning att allt prövas nu.

Sedan är jag helt övertygad om att Trump kommer att säga Fair Enough till slut och lämna Vita Huset. Han kommer inte att sjunka ner i någon psykos som Hillary gjorde och fara landet runt och klaga på valfusk och ett stulet presidentval. Han kommer istället att fokusera på 2024 med sig själv eller med någon annan kandidat som tagit upp Trump-manteln. Det är jag övertygad om.
Självklart ska Trump få pröva sina bevis om valfusk i domstol och det har han ju också gjort.
Resultatet hittills är väldigt nedslående och man undrar hur länge rättsväsendet står ut med Trumps agerande. Det är ju rimligt att man har någon litet ynka strimma till bevis när man anmäler valfusk.

Vi får se om det kommer fram något vettigt framöver?
Hittills brukar ju Trumps löften vara "snart" eller "om en vecka" och veckorna går.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jaså är Biden president nu? kan du ta fram vart jag kan läsa det?

Jovars du märker inte hur desperat MSM är? medans man faktiskt får ge att Trump verkar ta det hela med ro Biden som inte ens välkomnat en transparant utredning av detta för att påvisa att det inte förekommit några konstigheter...

Det är inte kandidaterna som bestämmer om valet ska utredas eller inte. Varken Trump eller Biden är inblandade i de beslutet. Valet har genomförts av 50 delstater, vilka själva är ansvariga för att godkänna valresultatet.

Notera att två av staterna som Biden vunnit har republikanska Guvernörer, dessa är Arizona och Georgia.

Den ansvarige Secretary of State i Georgia, en repbulikan, uttalade sig i såväl höger som vänstermedia igår och han meddelade att valet i Georgia har gått juste till och de har inte fått information om några större avvikelser. Biden och Trump är inte inblandade i beslutet. Ej heller kandidaterna till senaten från Georgia som hängt på Trump. Kandidater kan inte själva besluta om valfusk och utredningar av dessa. Det är väl ganska självklart.
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Kalifornien och New York är inte färdigräknat. Det är inte otroligt att Biden får 80 miljoner röster. Varav många från republikansa väljare eftersom det i detta val varit ovanligt många s.k. splitballots.

Dvs. valsedlar där Biden valts i presidentvalet men republikanska kandidater valts längre ned på valsedeln i val till kongressen och i guvernörsvalen.

Detta är ett faktum som starkt talar mot systematisk valfusk och gör att de flesta av dessa grundlösa, svepande argument för valfusk är helt ologiska.
Ja, så är det nog. Det mitt inlägg fungerade som var ett motargument till "Biden har fått x miljoner röster, vilket är högre än någon tidigare president. Valfusk!" typ. Man måste ta hänsyn till det höga valdeltagandet som också är en anomali. Det kallas för "normalisering".
2020-11-11, 14:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tror du missar den avgörande punkten här...

Valfusk som påverkar utgången och oegentligheter under val är inte nödvändigtvis samma sak. Jag vågar påstå att det inte skett ett enda val under historien som skett helt utan oegentligheter, med det sagt så är inte samtliga val felaktiga. Låt säga att folk fulat och lyckats rösta två gånger, röstat åt någon död släkting eller (som valförrättare) ogiltigförklarat en annars giltig röst, såvida detta inte sker i enorm skala eller om valet är oerhört jämnt så påverkar det inte utgången. Om man fular med 200 röster men det skiljer 40.000 röster så föreligger oegentligheter men inget som påverkar utgången.

Bör i sammanhanget nämnas att allt Trump med anhang pekat på än så länge handlar om, på sin höjd, ett par hundra röster och därmed ingenting som påverkar utgången.

Du tror det handlar om ett par hundra röster och att bevisen skall vara ett fotobevis på en valarbetare som kastar en Trumpröst. Hur intellektuellt liten är du? De verkar ha tusentals och åter tusentals med bevis och fusket har varit i framför allt swing states och det har varit omfattande och mångfacetterat.

De har sedan valet samlat in bevis i rekordfart och advokaterna har sammanställt och lämnat in de aktuella juridiska dokumenten. Ingenting verkar enligt team Trump hända den närmaste veckan eller kanske längre. I Al Gores fall så höll rättegångarna på i 37 dagar och team Trump är inte ens i närheten av det ännu. Du och andra Biden-tölpar i tråden får gärna tro att allt handlar om att samla in pengar till den luspanke rasist-fascist-nazisten Trump. Team Trump följer lagen och det återstår att se om Trump får fyra år till eller ej. Trump spelar golf, Pence är på solsemester och Pompeo verkar hur lugn och trygg som helst i att Trump sitter kvar. Rudi har 5000 fall i domstol bakom sig. Han fällde maffiafamiljerna i New York, han fick ett våldsamt och kriminellt NY att bli lugnt, tryggt och säkert. Jag utgår från att han har koll på juridiken. Alla runt Trump inklusive Trump förefaller väldigt pragmatiska. Att slösa tid och pengar på ett döfött projekt, bara för att... nä, så gör inte Trumo.

Citat:
Ursprungligen postat av udon
Och du tror att varje land startar utredningar om systematiskt valfusk bara för att någon twittrar om det?

Det måste fram bevis först som kan initiera en utredning. Än så länge har Trumps advokater inte lyckats med något av värde

Vad vet du om det? Tror du att advokaterna som hjälper Trump är några lallande fånar? Jag har aldrig hört en advokat säga att det smartaste man kan göra är att berätta för alla allt man vet och visa alla bevis innan man ens hamnat i domstol. Du kanske har en annan erfarenhet?

Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Verkar inte speciellt svårt att ändra röster via Dominion... ens för utomstående...

https://twitter.com/JPMediaBoss/status/1326360346617995265

Jag utgår från att Trump har tillgång till lojal expertkomptens på alla möjliga områden de kan tänkas behöva.

Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
ALLMÄN ORDNINGSFRÅGA

Detta är en "BEVISTRÅD"

Kan inte knäppgökarna här på forum som gång på gång rullar runt dessa debunkade youtube-klipp och Twitter-inlägg från Ben Shapiro sluta upp med det.

Inga länkar från Breitbart tack.

Ni som håller på med detta vänligen använd konspirationsteorikapitlet i stället.

Detta är en "BEVISSTRÅD" så för att underlätta för oss "nyktra" läsare vänligen hänvisa till bevis som överlämnats i TRUMPS dussintal stämningsansökningar. De är minst sagt komiska.

Då kan ju du hålla till i humorforumet i så fall. Så länge det är saker som visar/indikerar att Biden försökt stjäla valet så spelar det ingen roll var informationen kommer ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Fortf är det indicier dem stödjer sig på och det är det enda dem får in genom sina kanaler, Problemet är att detta är inte ens hållbart i längden att dem slösar tiden med saker som inte är verkliga!

Vad är du rädd för? Trump har sin fulla rätt att utreda om fusk begåtts. Jag tror ni alla är livrädda för att Trump får sitta fyra år till och att ni alla tog ut segern i förskott. Jag gottar mig åt det.
Senast redigerad av RudyardKipling 2020-11-11 kl. 14:32.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag tror inte att folk är lika intresserade av att få Biden som president som att få bort Trump. Det är förmodligen främsta anledningen till det höga deltagandet och att Biden leder.

Det är möjligt, men att folk går man ur huse för att rösta bort en kandidat som är sittande president och som förbättrat livet för många vad gäller ekonomi (amerikaner röstar med plånboken) är inte särskilt troligt.
Folk är mer benägna att gå att rösta på en kandidat de verkligen gillar och tror på än de är att rösta mot en kandidat de hatar, vilket vi såg tydligt under förra valet där många av Bernie Sanders anhängare valde att helt enkelt inte rösta.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
En godkänd myndighet?

Vad fan tror du att du pratar om Sverige nu? Du är så jävla blåst

Tack detsamma din loser
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ny poll visar att 78% av republikaner tror på valfusk, rapporterar Fox News.

https://twitter.com/i/status/1326369021701332993

De tror även att Trump går i kyrkan och tror på Gud. Det gör han inte
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Båda kandidaterna har fler röster då valdeltagandet gick upp rejält plus den omfattande hatkampanjen från vänstern och media har hjälpt Biden, även big tech har hjälpt till med censur. Men människor röstade inte på Biden för att han är bra de röstade till största del mot Trump.
Den kraftiga polariseringen fick fler att rösta i detta val. Utan Covid-19 hade Trump vunnit men det tog bort alla marginaler. Människor röstar ju inte enbart vad gäller sakpolitik utan mot personen Trump vilket hatkampanjen aktivt arbetat för. Den kampanjen är ju extrem även i Sverige. Det är globalisterna som driver den och då vet man att man ska välja det de hatar.
Detta utesluter ju inte att demokraterna har fuskat för det har de gjort men frågan är hur mycket.

Det har varit ett avslaget val. Herregud trots att det bara var två debatter hade de i sammanhanget usla tittarsiffror. Det finns inget engagemang utanför media, dvs bland normala väljare. Finns ingen anledning till att det ska vara fler röster än 2016.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
I pennsylvania så ska poströster tydligen ha anlänt senast valdagen för att räknas, men många är endast stämplade på valdagen. Det kan ställa till det.
Dessa röster som anlänt efter valdagen har inte räknats än. Biden vinner med och utan dessa röster.
2020-11-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ett tecken kan ju vara att han skrek valfusk innan det ens teoretiskt var möjligt att han hade hunnit se bevis för detta. T.ex. INNAN valet startade.
Du menar att det ör omöjligt också att veta att någon ska begå ett rån innan rånet begåtts? Låter konstigt för massa personer grips pga förberedelse till grovt rån te.x Varför är det just vid val som det blir omöjligt att sitta på information om vad som ska hända innan det hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det utesluter ju såklart inte att han har bevis nu. Men det sänker ju trovärdigheten rejält.
Det du skriver utesluter inte på något sätt att man listat ut deras förberedelser och på så vis visste att det skulle valfuskas. Det som händer är att du följer din bild av verkligheten och så blundar du för det andra och därför tror du att det är bevisat men faktum kvarstår att det är möjligt att snappa upp info om vad som ska hända innan det hänt och detta är något som används flitigt i vårt samhälle så varför det helt plötsligt blev omöjligt får du gärna redogöra...
2020-11-11, 14:06
Medlem
Haddock93s avatar
Carl Benjamin live ang fusket nu

https://youtu.be/HYaI9zH6K6Q

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här