2020-11-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag menade också bildningsnivån, det var därför jag nämnde läskunnighet och grundläggande matte. Inte antalet universitetsutbildade.

Jag förstår inte din andra halva av ditt inlägg(Ärligt talat, inte illa menat).

Den jag svarade ursprungligen hävdade att republikanerna är ordnade&laglydiga. Detta finns det inget som tyder på förutom sterotyper som inte har något med verkligheten att göra.

Då kanske dom borde rösta blått eftersom stater som styrts av republiknaner i ca 50 år verkar sämst när det kommer till uncontrolled spending. Även för dom är dåliga på hämta in skatt från sina medborgare eller för att dom slösar bort dom på...ja, jag vet inte.
Det är välkänt att Republikanska stater är bidragsberoende av Demokratiska stater när de kommer till federalt stöd.
2020-11-11, 13:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du vet ju inte vad Trump hade för intel.
Nej det är sant.
Men han har ju inte visat något som går att kontrollera. Så tills det anser jag att det han säger är BS.

Sidospår: Skulle det vara lagligt att ha bevis på planerat/kommande valfusk och inte anmäla/agera innan valet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Du måste naturligtvis ta valdeltagande i hänseende. Trump ser ut att få någonstans runt 72 miljoner röster medan Biden får runt 77-78 miljoner röster.

Biden har 77 miljoner nu, med 96% av rösterna räknade. Många röster i Kalifornien är fortfarande oräknade. Det kommer att bli ca 80 miljoner.

Totalt röstade 128 miljoner 2016. Som sagt gjorde Hillary ett ganska bra val med 65 miljoner röster (ungefär samma som Obama 2012), och Trump lockade många nya väljare till valurnan.

Han har sedan visat sig vara en relativt vanlig politiker. Drivit policy i enlighet med det han gick till val på och inte startat några krig. Samtidigt har han kampanjat löjligt hårt och har därför kunnat öka antalet röster.

Biden?

Varför har Biden fler röster än Obama eller Hillary? Det är inte rimligt. Det finns ingen förklaring. Förutom trådens ämne...
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Syftet är förstås att sedan kunna peka på den enorma mängden processer och hävda ”ingen rök utan eld”.

Någon enstaka obetydlig dom kommer säkert också gå deras väg, och de kan då hävda att fusk har bevisats, och att Biden bevisats ha fuskat sig till segern. De vet naturligtvis själva att så inte är fallet, men det är inte det viktiga - det viktiga är att övertyga alla nyttiga idiotier om att det är så.
Hur sjutton ska dem lyckas få igenom en dom med den stämningsansökan som rider på indicier det kommer gå över mitt förstånd, För ansökan är inte ens nära välskriven utan man plockar in domar som man TROR kan stödja indiciet för just det dem åberopar på men som alla vet finns det bara indicier så väljer domstolen lägga ned fallet!
2020-11-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Om Trump inte hade något saftigt så skulle hela teamet bakom han hugga rygg, några här hävdar att det är fusk i liten skala. Tror inte det för en sekund när man ser hur teamet bakom honom sluter upp. Ingen skulle riskera sin karriär för en galning.
Men många republikaner anser ju att man riskerar sin karriär om man sluter upp bakom Trumps obevisade påstående om valfusk. Alla dessa har ju olika agenda för egen del. Få har ju dessutom helt och hållet och oreserverat gett Trump sitt stöd. De politiska jargongen kan ibland var svårtydd men stödet till Trump innehåller ofta en del ord som ifall, om, eventuellt, kanske, alltså politiska bakdörrar att smita ut genom om situationen totalt spårar ur och Trumps valfusk inte kan beläggas med rättssäkra bevis.
Biden kan nog var lugn när han nu formar sin regering.
2020-11-11, 13:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Syftet är förstås att sedan kunna peka på den enorma mängden processer och hävda ”ingen rök utan eld”.

Någon enstaka obetydlig dom kommer säkert också gå deras väg, och de kan då hävda att fusk har bevisats, och att Biden bevisats ha fuskat sig till segern. De vet naturligtvis själva att så inte är fallet, men det är inte det viktiga - det viktiga är att övertyga alla nyttiga idiotier om att det är så.

Precis så.
Om bevis presenteras på motsatsen så är jag den förste att erkänna att jag hade fel.
Tills dess tror jag det är precis som apa123456 skriver.
2020-11-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Härligt med ett inlägg som är lite ballanserat och handlar lite om valfusk och dess konsekvenser även om bevis saknas.

Hittills är det bara småfusk som kommit upp från Trumpsidan, men det är ju inte heller bra så jag tror också att Trump kan ha åstadkommit något med alt hullabaloo.

Det blir säkert svårare att fuska i kommande val, men poströster tror jag inte kommer att försvinna.

I pennsylvania så ska poströster tydligen ha anlänt senast valdagen för att räknas, men många är endast stämplade på valdagen. Det kan ställa till det.
2020-11-11, 13:55
Medlem
Citat:
Du måste naturligtvis ta valdeltagande i hänseende. Trump ser ut att få någonstans runt 72 miljoner röster medan Biden får runt 77-78 miljoner röster.

Finns inte en chans att en senildement gubbe som Biden som knappt har kampanjat får fler röster än Obama.
2020-11-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Biden har 77 miljoner nu, med 96% av rösterna räknade. Många röster i Kalifornien är fortfarande oräknade. Det kommer att bli ca 80 miljoner.

Totalt röstade 128 miljoner 2016. Som sagt gjorde Hillary ett ganska bra val med 65 miljoner röster (ungefär samma som Obama 2012), och Trump lockade många nya väljare till valurnan.

Han har sedan visat sig vara en relativt vanlig politiker. Drivit policy i enlighet med det han gick till val på och inte startat några krig. Samtidigt har han kampanjat löjligt hårt och har därför kunnat öka antalet röster.

Biden?

Varför har Biden fler röster än Obama eller Hillary? Det är inte rimligt. Det finns ingen förklaring. Förutom trådens ämne...

För att folk vill ha bort Trump, inte för att de gillar honom. Är det så svårt att förstå?
2020-11-11, 13:57
Medlem
Citat:

Kalifornien och New York är inte färdigräknat. Det är inte otroligt att Biden får 80 miljoner röster. Varav många från republikansa väljare eftersom det i detta val varit ovanligt många s.k. splitballots.

Dvs. valsedlar där Biden valts i presidentvalet men republikanska kandidater valts längre ned på valsedeln i val till kongressen och i guvernörsvalen.

Detta är ett faktum som starkt talar mot systematisk valfusk och gör att de flesta av dessa grundlösa, svepande argument för valfusk är helt ologiska.
2020-11-11, 13:58
Medlem
NeoVains avatar
Här är en sida som räknat ut den verkligen ställningen i valet, med och utan förfalskade röster, enligt vad man hittills granskat.

Man kan manuellt välja om man vill ha de illegala rösterna räknade eller inte, och switcha mellan dessa.

https://everylegalvote.com/country
2020-11-11, 13:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Lär dig att skriva då.

Vi har inget valresultat, och du skriver att det är oansvarigt att agera som man gör och inte erkänna valresultatet.

Du menade något annat än du skrev?
Men va f_n. Jag skrev:
Citat:
Om det visar sig att det inte finns bevis som håller i en domstol, kan ni som håller på Trump då erkänna att det är extremt oansvarigt att agera som man gör och inte erkänna valresultatet?

Jag beskriver ett framtida, hypotetiskt, scenario. Hur kan du inte fatta det?
I det läget har vi ett valresultat.
Om domstolsprocesserna har avvisat misstankarna om omfattande fusk, kommer du (och Trump) då erkänna att han förlorade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in