2020-11-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Skadan är redan skedd för de som vill attackera demokratin, och denna smutskastning har Trump bedrivit länge. Han har bäddat och planerat för att hans sorti ska ske med just detta: vi kan inte lita valresultaten längre. 2024 kommer han, eller någon annan, hävda att valet 2020 var stulet.

Det var redan kört när demokraterna körde russia-hoax och riksrätt utan några bevis öht. De har ju öppnat för att motarbeta presidenten på lösa grunder hela tiden. Biden lär ju få det kämpigt om han vinner. Demokraterna accepterade inte att Trump vann. Hade de inte hållt på med sitt rövarspel så hade vi aldrig varit i denna situationen.
2020-11-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ett tecken kan ju vara att han skrek valfusk innan det ens teoretiskt var möjligt att han hade hunnit se bevis för detta. T.ex. INNAN valet startade.

Du vet ju inte vad Trump hade för intel.
2020-11-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det stora problemet är när ska dem ge sig eg???
Det håller inte kasta fram dessa stämningar med endast indicier hela tiden iofs allt är en propagandamaskin för fansen så dem ska finnas kvar, För när sista instansen förkastat det så finns det ingenstans att gå till för jag tvivlar skarpt att ens HD bryr sig om lyfta upp det inom det är indicier och skapar inger prejudikat av fallet!
Syftet är förstås att sedan kunna peka på den enorma mängden processer och hävda ”ingen rök utan eld”.

Någon enstaka obetydlig dom kommer säkert också gå deras väg, och de kan då hävda att fusk har bevisats, och att Biden bevisats ha fuskat sig till segern. De vet naturligtvis själva att så inte är fallet, men det är inte det viktiga - det viktiga är att övertyga alla nyttiga idiotier om att det är så.
2020-11-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
I den hypotetiska situationen där delstatslegislaturerna ignorerar valresultatet och vägrar utse elektorer, eller utser Trump-elektorer, så kan representanthuset ställa till det för att hindra att Trump väljs till president.
Ah, nu är jag med.

Spännande tider...
2020-11-11, 13:48
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Obama och Hillary fick båda ca 65 miljoner röster 2012 respektive 2016. Och nu kommer Biden att få ca 80 miljoner röster. Eter att inte ha drivit en kampanj. Vansinne.
Du måste naturligtvis ta valdeltagande i hänseende. Trump ser ut att få någonstans runt 72 miljoner röster medan Biden får runt 77-78 miljoner röster.
2020-11-11, 13:48
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är inte en typ av fråga som Supreme Court tar upp. Det är inte upp till dem att titta på presenterad fakta och avgöra vem som har rätt. Supreme Court finns till för att avgöra om andra delar av regeringen, nationellt och i delstater, har följt konstitutionen.

Om du beskriver ett scenario eller fråga som faktiskt skulle kunna tas upp av Supreme Court, då kan jag beskriva min reaktion till ett 9-0-avgörande.

Du vet såväl som jag att det kan skrivas om så att det betyder precis det jag skrev ovan men samtidigt blir en fråga för HD då det är et okonstitutionellt förfarande. Det finns hundratals sätt att skriva om det, bokstavligen.

Så sluta spela dum. Det är andemeningen som jag vill ska vara tydlig även för övriga läsare, vilket du söker obfuskera nu.
2020-11-11, 13:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Tror de ger sig först när stater som Pennsylvania etc. har certifierat valresultaten vilket sker runt slutet av månaden. Det sker i Pennsylvania den 23:e November. Inget som Trump kampanjen gör just nu tyder på att de skulle kunna fördröja detta.
Finns inte enn graverande bevis så jag fattar inte var Trumpsters rider på för våg ved dem inte att indicier förkastas av domstolarna, Ska bli intressant följa detta mer och mer för för varje förkastad stämning av delstaten så bevisar det att valfusket har inte förekommit!
2020-11-11, 13:49
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...ah, du menar demokraternas "deplorables"? Om du anser bildningsnivån i städerna vara högre så får det stå för dig (se gärna länk nedan), men när du vill ha in skatter från vanliga småföretagare, hantverkare och andra vardagsdriftiga och skötsamma människor som du kan dela ut till de mindre driftiga i samhället, eller få rutan lagad efter senaste upploppet, så skulle jag undvika att använda din beskrivning på plats. De kanske inte vill betala in alla skatter då, eller laga rutan, om de inte känner sig uppskattade (no pun intended).

https://www.youtube.com/watch?v=uG78fq2FoSc

Jag menar alltså bildningsnivån, inte utbildningsnivån. Många är det som går kurs efter kurs inom något utbildningsväsen men kan rel lite i praktiken. Det är inte antalet högskolepoäng eller studerande som avgör denna.

Jag menade också bildningsnivån, det var därför jag nämnde läskunnighet och grundläggande matte. Inte antalet universitetsutbildade.

Jag förstår inte din andra halva av ditt inlägg(Ärligt talat, inte illa menat).

Den jag svarade ursprungligen hävdade att republikanerna är ordnade&laglydiga. Detta finns det inget som tyder på förutom sterotyper som inte har något med verkligheten att göra.

Citat:
De kanske inte vill betala in alla skatter då, eller laga rutan, om de inte känner sig uppskattade (no pun intended).

Då kanske dom borde rösta blått eftersom stater som styrts av republiknaner i ca 50 år verkar sämst när det kommer till uncontrolled spending. Även för dom är dåliga på hämta in skatt från sina medborgare eller för att dom slösar bort dom på...ja, jag vet inte.
2020-11-11, 13:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Skadan är redan skedd för de som vill attackera demokratin, och denna smutskastning har Trump bedrivit länge. Han har bäddat och planerat för att hans sorti ska ske med just detta: vi kan inte lita valresultaten längre. 2024 kommer han, eller någon annan, hävda att valet 2020 var stulet.

Det är ju så ryssarnas trollfabriker opererar. Det viktigaste är inte att "ro hem ett slag". Det viktiga är att så denna ovisshet. Hur kan man verkligen veta, någon måste ligga dold, så här är makten osv. Allt för att droppe för droppe, inlägg för inlägg, med useful idiots for useful idiots, fake news för fake news gröpa ur demokratin.

Exakt. Och det gör mig fan ledsen på riktigt.
Medlem
Citat:
Kan du läsa?
Jag skrev om domstolen dömer emot Trump. Då har man ett valresultat.
I det läget, kommer Trump erkänna sig besegrad och be om ursäkt för att han hävdade att han hade vunnit?
Vad kommer du säga?

Lär dig att skriva då.

Citat:
Om det visar sig att det inte finns bevis som håller i en domstol, kan ni som håller på Trump då erkänna att det är extremt oansvarigt att agera som man gör och inte erkänna valresultatet?

Vi har inget valresultat, och du skriver att det är oansvarigt att agera som man gör och inte erkänna valresultatet.

Du menade något annat än du skrev?
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Tack din tvåkönade stackare.

Nu är Biden president och ingen kan förändra det. Märker du inte att de som förkastar verkligheten förpassas till mer o mer skumma delar av Internet medans resten av världen lever som vanlogt trygga i vetskapen om att orangutangen är bortröstad

Du kommer vara som den sista japanska soldaten i grottan som vägrade ge upp

Där hade sitt gevär har du din rosa dildo och din smartphone

Du kommer sitta där med ditt Wifi och skrika 'ja men kolla på Arizona' när vi kommer för att återpassa dig till samhället.

Jaså är Biden president nu? kan du ta fram vart jag kan läsa det?

Jovars du märker inte hur desperat MSM är? medans man faktiskt får ge att Trump verkar ta det hela med ro Biden som inte ens välkomnat en transparant utredning av detta för att påvisa att det inte förekommit några konstigheter...
2020-11-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Men snälla du. Det är ju Demokraterna som planerat en kupp, har du inte insett detta än ?
Bevisen hopar sig.

Donald J Trump är bestulen på valet, han nyttjar däremot de rättsliga instanser som finns, försöker inte "cut corners" utan låter Amerikanska rättssystemet och Konstitutionen ha sin gång. Heder åt honom.

Det jag finner intressant är att detta över 30-talet stater samtidigt är en stor insats, inget man bara drar av med kompisarna. Vi bör prata om minst ett tusental personer (30-35 per stat ?) som är direkt "tungt" inblandade i logistik och hantering av alla delar, dvs poströster, bilarna med röstkort mitt i natten samt den elektroniska konverteringen via Dominion Voting System. För att inte tala om eliten som suttit och tittat på, vilka är dom ?

Det vi nu kan konstatera är ju att Google, Twitter och Facebook verkar vara rejält insyltade i detta, detta då det förtryckt Republikanska inlägg och debatter under lång tid och fortsätter detta än idag.. Kan de även varit behjälpliga i detta ?

Det mest sannolika är att demokraterna fokuserat på att fusk i enbart swing states, varför fuska i klassiskt starka republikanska stater det ser enbart misstänkt ut. Alla börjar ju direkt undra varför den oxid en staten blev demokraternas, i swing states är det betydligt mer naturligt att de kan gå åt båda hållen.
Det är där man har fuskat och frågan är om det har avgjort valet det är inte omöjligt. Har demokraterna gjort detta så är de kraftigt skadade för lång tid framöver.
Det skulle vara en underbar vändning att se allt pack gråta när det hela svänger 180 grader.
En fin julklapp för många av oss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in