Citat:
Ursprungligen postat av
LordBrettSinclair
...ah, du menar demokraternas "deplorables"? Om du anser bildningsnivån i städerna vara högre så får det stå för dig (se gärna länk nedan), men när du vill ha in skatter från vanliga småföretagare, hantverkare och andra vardagsdriftiga och skötsamma människor som du kan dela ut till de mindre driftiga i samhället, eller få rutan lagad efter senaste upploppet, så skulle jag undvika att använda din beskrivning på plats. De kanske inte vill betala in alla skatter då, eller laga rutan, om de inte känner sig uppskattade (no pun intended).
https://www.youtube.com/watch?v=uG78fq2FoSc
Jag menar alltså bildningsnivån, inte utbildningsnivån. Många är det som går kurs efter kurs inom något utbildningsväsen men kan rel lite i praktiken. Det är inte antalet högskolepoäng eller studerande som avgör denna.
Jag menade också bildningsnivån, det var därför jag nämnde läskunnighet och grundläggande matte. Inte antalet universitetsutbildade.
Jag förstår inte din andra halva av ditt inlägg(Ärligt talat, inte illa menat).
Den jag svarade ursprungligen hävdade att republikanerna är ordnade&laglydiga. Detta finns det inget som tyder på förutom sterotyper som inte har något med verkligheten att göra.
Citat:
De kanske inte vill betala in alla skatter då, eller laga rutan, om de inte känner sig uppskattade (no pun intended).
Då kanske dom borde rösta blått eftersom stater som styrts av republiknaner i ca 50 år verkar sämst när det kommer till uncontrolled spending. Även för dom är dåliga på hämta in skatt från sina medborgare eller för att dom slösar bort dom på...ja, jag vet inte.