2020-11-11, 00:59
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om ordföranden för valmyndigheten går ut och säger att valet skall ogiltigförklaras så borde saken vara klar.
Då skall det väl utlysas nyval, men det kommer att ta tid. För det första måste man säkerställa att det inte kan hända igen.
Väljarnas dom kommer att bli hård. Det parti som har fuskat mest kommer garanterat att få färre röster i ett eventuellt nyval.

Om det nu inte vore för att det är en politiskt tillsatt position. Trainor tillsattes på posten i juni 2020 av ingen mindre än Trump, och Trainor är allså Republikansk politiker, och rätt så höger.

Men då valmyndigheten lustigt nog inte har något myndighetsutövande i USA utan bara förbereder ärenden för beslut så är det här inte så tungt. Med tanke på att Trainor inte är opartisk och tillsatt av Trump så får man ju ifrågasätta hans agenda också.

Men jag börjar på riktigt bli orolig över USA.

Sprickan ökar och det här kan sluta illa, och då menar jag mer än att favoritkandidaten inte blir president.
2020-11-11, 01:00
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
En tid att minnas.

Dagarna då alla demokratiska val avgjordes för all framtid.

Men var det verkligen röstfusk? Eller bara "övermakten" som ville bestämma?

Oroliga tider och splittring är lägen då mänskligheten tagit ett hopp framåt eller tillbaka till dark ages ett tag. Tror alla här inne hoppas på det första fast vi har olika syn på hur vägen dit ser ut. Spännande tider är det helt klart.
2020-11-11, 01:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nej det tror jag inte.
Men det finns betydligt fler observatörer som hävdar att dom sett något skumt till skillnad från dessa 28 som inte såg något skumt.

Men sluta tramsa. Dessa 28 har tagit in de rapporter som kommit in från deras män och kvinnor ute på fältet. Det de kommit fram till är att det inte finns några egentliga oegentligheter. Det är alltså fler observatörer som upplevt att det skötts bra än dåligt. Faktiskt en förkrossande majoritet, vilket delegationens rapport visar.

Att uppleva något som skumt är inte samma sak som att det fuskats.
2020-11-11, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Att hävda att Biden inte vann rättvist och det måste utredas är en sak.

Men att hävda att Trump vann är absurt&valfusk.

Så jag länkade bevis på det.

Ja, vi bokslukare som trivs med Hajkboken och Mora Träsk, vi "bryr oss inte om" de där Trump-nazisterna. Hålla för öronen liksom, som mamma alltid sade innan sovdags när hon läste Hej Hallå Dagboken.

Vad var detta för "bevis"?
2020-11-11, 01:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
V.g. "glitchar" så kan det vara inmatningsfel när officiella resultat förs över till TV-stationer. Det kanske låter omodernt men är ett sätt att hantera säkerhet.

På TV-bilder från vallokalerna ser det ut som funktionärer registrerar rösten maskinellt. Då sker rimligen ingen manuell rapportering av summerade resultat.
Första stycket: Det var ju det här med scriptet som jobbar med data från Edison, varifrån bl.a. TV-stationer får sina uppgifter. Killen som experimenterade med koden hann utvunnit från NYT:s hemsida menar ju att han kunde påvisa oregelbundenheter i datan innan den når media, men detta är väl inte verifierat.

Andra stycket: Desto mer komprometterande. Maskinen RÅKAR läsa in ännu en röst på Biden, och så ännu en. Varför? Sliten valsedel? Eller en algoritm i Hammer/Scorecard som korrigerar strax därefter?
2020-11-11, 01:04
Medlem
Gusselbys avatar
Det finns väl en möjlighet att några utanför USA har dribblat med valet? För att få USA i skakning.
Medlem
Guadis avatar
Verkligheten kommer ikapp.

Richard Hopkins visselblåsaren som jobbar för posten som påstod att övervakare valfuskade drog tillbaka sin anklagelse idag efter att ha blivit förhörd.

Och nu ska Hannity ta upp valfusket som Trump kallar: ”Ballot Corruption will be exposed tonight”

Ingen domstol, ingen utredning i kongressen. Utan det är i kabel-tv detta ska avslöjas.

Det här är ingen seriös process.
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det ända du kommer få uppleva är en intetsågande tweet från Trump.

Om man ändu fick si Giuliani smeka sig själv mitt i en intervju! Det skulle jag vänta på men naah gå du och lägg dig om du är trött. Du kommer inte missa nåt
Fortsätt gå Off-topic du, tror ingen tar dig seriöst i tråden ändå.

Tycker du ska skicka dina scoop om Russia-gate till The Young Turks och msnbc, dom välkomnar nog dig med öppna armar. Till och med respektabla progressivaröster i USA som Jimmy Dore och Kyle Kulinski skrattar nog bara åt er 2020
2020-11-11, 01:05
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
1974 startade det, och han är ordförande för

Federal Election Commission

Inte någon jävla Financing. Idiot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Election_Commission

Tja vad är det det ska överse: (din länk): The commission's role is limited to the administration of federal campaign finance laws

Lite komiskt att i Maj 19, 2020 så utsågs James E. Trainor (Republican) av Donald...

På posten och är en Trumpett och ointressant!

Inget med VALFUSK att göra denna Trumpett

2020-11-11, 01:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om ordföranden för valmyndigheten går ut och säger att valet skall ogiltigförklaras så borde saken vara klar.
Då skall det väl utlysas nyval, men det kommer att ta tid. För det första måste man säkerställa att det inte kan hända igen.
Väljarnas dom kommer att bli hård. Det parti som har fuskat mest kommer garanterat att få färre röster i ett eventuellt nyval.

Ingen idé att hålla något omval.
Räkna ut hur många röster Trump egentligen fick, så att det blir rätt i historieböckerna.
Lås in alla gangsters och waterboarda Hillary så är vi klara sen.

Tydligen blir det fredlig demonstration i Washington den 14de, för Trump och demokratin. Ska bli intressant att se om det kommer mer folk till Capitol Hill än gänget som dök upp efter att 10%Joe utropade sig till segrare.
2020-11-11, 01:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det finns väl en möjlighet att några utanför USA har dribblat med valet? För att få USA i skakning.

Jag tror att yttre valpåverkan är väldigt liten om inte på gränsen till obefintlig.

Med det sagt säger jag inte att jag har rätt! utan bara vad jag tror!
2020-11-11, 01:08
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Tack. Så jävla underbart att se hur alla pusselbitar faller på plats en efter en.

TDS:arna i den här tråden är fortfarande i total förnekelse, men det ska bli roligt att se reaktionerna när verkligheten når fram till dessa.

Jag önskar precis som du att deep state, dessa ledande judiska familjer, övriga pedofiler och högt uppsatta korrumperade människor åker fast.

Tyvärr tror jag att detta endast är för att ge oss stackare som vet en förhoppning. Det är långt kvar innan allt kommer fram. Och vi kommer behöva skämmas länge till är min känsla..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in