2020-11-06, 13:11
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Det kan jag inte hålla med om, deras vokaler var helt åt helvete. Du kan inte uttala Stockholm Stiöckhilm eller nåt sånt och få rätt för det
Jag hade givit rätt för Stiöckhilm
Citera
2020-11-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag hade givit rätt för Stiöckhilm

Du utgör nog en minoritet i så fall.
Citera
2020-11-07, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Det kan jag inte hålla med om, deras vokaler var helt åt helvete. Du kan inte uttala Stockholm Stiöckhilm eller nåt sånt och få rätt för det

Däremot borde Paraguays huvudstad kunna uttalas både med läspljud och utan. Dels läspar man olika mycket i olika spansktalande länder och dels verkar det överdrivet att spanskläspa när man pratar svenska. Jfr t.ex med Marbella där både Marbelja och Marbejja borde accepteras och läspning inte är nödvändig på svenska. Men rätt vokal borde det vara, tyckte inte Alxe hade det men sade inte Anders rätt? Eller var det försöka 1 som sen felaktigt korrigerades?

Kankse hade varit skillnad om ett lag sagt von Schneider och ett bara Schneider. Konstigt att de inte kunde Sir Toby. Pinsamt för svt också att deras programledare inte sett deras största satsning Vår tid är nu. Och att någon som leder ett program utifrån den svenska läroplanen inte vet när barnen får betyg.
Citera
2020-11-08, 16:24
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Herregud vad är detta jävla tjafs om ett getingbo? Dom säger det i varenda avsnitt som att det är det bästa dom kommit på någonsin, så jävla störande

Färdig med följande veckas avsnitt och de tjatar om Getingbo i alla fyra
Citera
2020-11-08, 16:45
Medlem
Fick dom fel för rätt svar nu igen?

Citera
2020-11-09, 22:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri

Kankse hade varit skillnad om ett lag sagt von Schneider och ett bara Schneider. Konstigt att de inte kunde Sir Toby. Pinsamt för svt också att deras programledare inte sett deras största satsning Vår tid är nu. Och att någon som leder ett program utifrån den svenska läroplanen inte vet när barnen får betyg.
Mr Pommeroy är underskattad, han kunde du inte tillminnas bergis

Jag har inget minne av att Josefin var ihop med Titti tidigare det var nån annan lättglömd.

Anne Frank förintelse fixering ännu någon?
Senast redigerad av Crapmagic 2020-11-09 kl. 22:38.
Citera
2020-11-10, 06:52
Medlem
Citat:

Jag har inget minne av att Josefin var ihop med Titti tidigare det var nån annan lättglömd.

Angående Titti så förklarade de i början varför hon var där.
Citera
2020-11-10, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Angående Titti så förklarade de i början varför hon var där.

Och anledningen var?
Citera
2020-11-10, 09:01
Medlem
ztellas avatar
Citat:

Alexander Kronlund. Minns inte varför han blev utbytt dock.
Citera
2020-11-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Alexander Kronlund. Minns inte varför han blev utbytt dock.

Förklaringen de sa var bara att han saknade kalender.
Citera
2020-11-10, 23:06
Medlem
Crapmagics avatar
Varför skickar Jonas ut Kakan till under pressure i geografi med hennes historik.
Hon har ju extremt låg omvärdsutblick även när det gäller isolerade vänsterfrågor som var Obama har släkten och olika fackförbund som hon borde varit engagerad i.

Skämdes verkligen å Jonas vägnar när hon gjorde bort sig.
Citera
2020-11-10, 23:13
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Varför skickar Jonas ut Kakan till under pressure i geografi med hennes historik.
Hon har ju extremt låg omvärdsutblick även när det gäller isolerade vänsterfrågor som var Obama har släkten och olika fackförbund som hon borde varit engagerad i.

Skämdes verkligen å Jonas vägnar när hon gjorde bort sig.
Jo man såg hur stackars Jonas satt och led där i buren och tänkte ”det där kan jag” på många av de frågor där Kakan satt som ett frågetecken. Jonas är för snäll mot Kakan även i många andra frågor där han låter hennes svar gälla när de är osäkra och har olika gissningar. Kakan har ett alldeles för gott självförtroende i förhållande till de ganska smala kunskaper hon har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in