2020-11-10, 21:10
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirkwood
Är revolut enkelt,inga större avgifter för att växla sek till btc?Inga problem med att göra SEPA eller kortköp?

En annan sak är ju att svenska exchanges blockerat en hel del användare,går emot deras egna marknadsföring att det skulle vara anonymt och säkert.

Om det är några avgifter för att köpa krypto där vet jag inte, handlar på ett annat ställe, men det är gratis att växla till euro eller dollar. Det går bra med både SEPA och kort.
Citera
2020-11-10, 22:16
Medlem
Btcswe är väl smidigt med Swish. Men lite dyrare med 4,5% i växlingsavgift om jag förstår rätt?

Vill man ha så låg avgift som möjligt är det väl Kraken, Binance eller Coinbase Pro som gäller. Och då SEPA överföring till berörd börs för att slippa ev kortavgifter.

Sen har ju vissa företag kampanjer där de upphäver kortavgiften tillfälligt. Binance och Crypto.com har kört med det flera gånger detta år vet jag.
Osäker på hur det ser ut idag.
Har du ett konto så är det ju värt att logga in o kolla..
Citera
2020-11-10, 22:24
Medlem
- Någon skrev tidigare av Nordea funka fint i tråden.
- Här skriver någon att SEB funkar med: (FB) Clear Junction med Swedbank för överföring/Red mod
- Jag vet av egen erfarenhet att LF funkar bra.

Men av nyfikenhet, någon som testat med Handelsbanken? Funkar sepa överföring med dem?
Citera
2020-11-11, 08:43
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Btcswe är väl smidigt med Swish. Men lite dyrare med 4,5% i växlingsavgift om jag förstår rätt?

Vill man ha så låg avgift som möjligt är det väl Kraken, Binance eller Coinbase Pro som gäller. Och då SEPA överföring till berörd börs för att slippa ev kortavgifter.

Sen har ju vissa företag kampanjer där de upphäver kortavgiften tillfälligt. Binance och Crypto.com har kört med det flera gånger detta år vet jag.
Osäker på hur det ser ut idag.
Har du ett konto så är det ju värt att logga in o kolla..

Crypto.com hade fortfarande avgiftsfritt när jag prövade senast.
Citera
2020-11-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Crypto.com hade fortfarande avgiftsfritt när jag prövade senast.
Det kostar 1.99% i avgift nu om du ska använda kortet till att köpa kryptos. Om man vill att det ska bli avgiftsfritt så får man skicka EUR till fiat-kontot först.
Citera
2020-11-12, 02:51
Medlem
Hitta någon kompis eller släkting som har BTC att sälja, betala med swish, helt utan risk och avgift. Förstås finns det inte så många person som äger BTC idag, men om en person såld till 4 kompisar på facebook eller instagram, och de säljer vidare till 16 kompisar, inom ett par år borde alla kunna köpa utan exchange
Senast redigerad av vatten2013 2020-11-12 kl. 02:54.
Citera
2020-11-13, 07:42
Medlem
Mirkwoods avatar
Revolut går med bra man växlar till euro och tar det sedan därifrån med SEPA genom en exchange.
Citera
2020-11-17, 15:27
Avslutad
Citat:
Om det är några avgifter för att köpa krypto där vet jag inte, handlar på ett annat ställe, men det är gratis att växla till euro eller dollar. Det går bra med både SEPA och kort.
Hur tjänar Revolut pengar på att du sätter in pengar där och sedan skickar vidare annorstädes?
Citera
2020-11-17, 15:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Hur tjänar Revolut pengar på att du sätter in pengar där och sedan skickar vidare annorstädes?

På andra tjänster? Du får väl fråga dem.
Citera
2020-11-17, 15:32
Avslutad
Citat:
På andra tjänster? Du får väl fråga dem.
Med andra ord betalar man inte ett öre för denna tjänst?
Citera
2020-11-17, 15:36
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Med andra ord betalar man inte ett öre för denna tjänst?

Det är möjligt att det finns nån övre gräns, det är inget jag har märkt av iaf.
Citera
2020-11-17, 18:24
Medlem
Kan bekräfta att det inte är några större problem att överföra pengar från Nordea till varken Coinbase eller Revolut.

Det har det dock varit tidigare, och när det gäller Revolut är det fortfarande problem med lite större summor ibland, men inte alltid av någon anledning.

Mindre summor än 20.000kr brukar dock gå igenom direkt även om jag vid något tillfälle fick göra flera överföringar på 5000kr för att få det att fungera.

Pratade vid detta tillfälle med både Revolut och Nordea och de skyllde på varandra. Strax efteråt skicka Revolut ut ett meddelande om att problemet var löst, och efter det har problemen varit få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in