2020-11-10, 05:09
Medlem
Mirkwoods avatar
Jag tänker främst på köp genom SEPA eller Mastercard.Utan att avgifterna blir för stora..

Det verkar svårt men inte omöjligt att fixa BTC gäller att inte banken blockerar detta.
Citera
2020-11-10, 05:16
Medlem
Kanske ta ett kik på sista sidorna i
(FB) Swedbank har blockerat IBAN överföringar till alla vettiga kryptobörser...

Blockerar din bank sepa till dessa så byt bank.

Vissa använder fintech tjänster som revolut för att slussa vidare om banken ställer till problem, men det har jag ej testat.
Jag kör vanlig banköverföring. Mina bankkort har dock blockerats en efter en, de verkar vara mer stränga med köp genom dem enligt egen erfarenhet.

Edit: sen kan det ju bero på vart du försöker överföra. Vissa verkar blocka överföringar utomlands medans svenska börser som Trijo bör fungera? Eftersom de har tillstånd den FI. Värt att kolla om de strular med typ Binance, Coinbase etc
Senast redigerad av Richard-Heart 2020-11-10 kl. 05:22.
Citera
2020-11-10, 09:07
Medlem
Mirkwoods avatar
Tack ska kolla in!Min bank (Swedbank)blockerar även andra köp med mitt kort inte enbart köp av kryptovaluta.Revolut har jag kollat in verkar vara en bra tjänst men inte använt..

Är tråkigt att det ska vara så svårt att köpa mindre belopp av BTC det senaste året önskar att det fanns ett enkelt sätt utan större avgifter..
Citera
2020-11-10, 09:28
Avslutad
Att ni ens har Swedbank som bestämmer vad ni skall få köpa och inte köpa.

Byt direkt, om inte annat så av ren princip.
Citera
2020-11-10, 09:34
Medlem
blobben!!!s avatar
Swedbank är ett skämt. Byt bank så slipper du problem.
Citera
2020-11-10, 09:57
Medlem
Mirkwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Swedbank är ett skämt. Byt bank så slipper du problem.

Har ni några förslag när det gäller en bättre bank?Swedbank är sämst av alla men har svårt att veta vilken bank jag ska byta till.

Har kollat in ICA banken och Skandia men dessa ska med sätta hinder för kryptoköp.
Citera
2020-11-10, 12:08
Medlem
Läs på denna växlares websida, https://btcswe.com/

Läs även denna artikel, https://news.trijo.co/nyheter/betaltjansten-zimpler-stanger-ner-sin-tjanst-for-svenska-kryptovaxlaren-btcswe/
Senast redigerad av Pistolstjarnan 2020-11-10 kl. 12:14.
Citera
2020-11-10, 12:46
Medlem
Vad jag har förstått kan banker blockera överföringar till utlandet, men om du köper med kort så kan de inte göra ett piss? Finns en uppsjö exchanges som erjuder kortköp.
Citera
2020-11-10, 17:56
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirkwood
Har ni några förslag när det gäller en bättre bank?Swedbank är sämst av alla men har svårt att veta vilken bank jag ska byta till.

Har kollat in ICA banken och Skandia men dessa ska med sätta hinder för kryptoköp.

SEB funkar för mig men använder ändå Revolut som en mellanhand så att det inte blir nåt tjafs.
Citera
2020-11-10, 18:03
Medlem
happilappis avatar
Har aldrig haft problem med nordea med överföringar till och från bitstamp/coinbase.
Citera
2020-11-10, 20:53
Medlem
Mirkwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
SEB funkar för mig men använder ändå Revolut som en mellanhand så att det inte blir nåt tjafs.

Är revolut enkelt,inga större avgifter för att växla sek till btc?Inga problem med att göra SEPA eller kortköp?

En annan sak är ju att svenska exchanges blockerat en hel del användare,går emot deras egna marknadsföring att det skulle vara anonymt och säkert.
Citera
2020-11-10, 20:58
Medlem
Mirkwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistolstjarnan
Läs på denna växlares websida, https://btcswe.com/

Läs även denna artikel, https://news.trijo.co/nyheter/betaltjansten-zimpler-stanger-ner-sin-tjanst-for-svenska-kryptovaxlaren-btcswe/

Tack för denna artikel!Men angående btcswe går köp igenom där enkelt utan krångel?

Har nu 2 alternativ att kolla upp revolut och btcswe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in