2020-11-10, 19:06
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vi kan ju jämföra Skandiamannens minne med den här narkotikaspanarens minnen av den 28 feb
Narkotikaspanaren var förhoppningsvis helt nykter också.

https://drive.google.com/file/d/1r15sKdmEBH8jaAeje4NpW0_0RpSaGTfB/view

Minnet är och "vad man lägger på minnet" är ju högst individuellt..
Det förhöret du länkar till är dessutom från 1988...
Här nämner du endast berusning som en ingående parameter..
Citera
2020-11-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Minnet är och "vad man lägger på minnet" är ju högst individuellt..
Det förhöret du länkar till är dessutom från 1988...
Här nämner du endast berusning som en ingående parameter..

Jag håller med dig men även för nästan alla poliser borde 28 feb 1986 varit ett speciellt datum att minnas, under förutsättning att man vill minnas .
Det gäller också för Skandiamannen
Citera
2020-11-10, 19:12
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och säkerhetschefen PH var tveksam angående Kohut men inte angående SE, där var han säker.

Ja, och?
Vet inte varför du dra iväg med diskussionen från mitt tidigare inlägg som avslutades med;

"...men frågan är vilka lögner vi med säkerhet kan beslå honom för?"

I detta fall angående ev. middag kl.20.00 el. 21.00:
Ord står mot ord och TP, du med flera har valt att ta Gahns uppgift för sanning.

Jag anser att vi inte med säkerhet kan säga vad som stämmer här...
Således anser jag att vi inte kan beslå SE för lögn ang. denna uppgift.
Citera
2020-11-10, 19:23
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag håller med dig men även för nästan alla poliser borde 28 feb 1986 varit ett speciellt datum att minnas, under förutsättning att man vill minnas .
Det gäller också för Skandiamannen

Nu blir detta lite off topic, men flera av knarkspanarna hade en speciell anledning att inte minnas så väl... och det var ju för att de avvek lite för tidigt från sina pass. Tjänstefel...
Men nu är jag ju inte direkt konspiratoriskt lagd, så jag tror nog att i majoritet är korrekt att man inte minns. För många poliser var ju detta ett helt vanligt arbetspass fram tills att man fick reda på att Palme skjutits... då lär det säkert ha blivit ett rejält stresspåslag för många...
Så jag har svårt att se några konstigheter i att folk inte minns.
Citera
2020-11-10, 19:28
Medlem
Citat:
Nu blir detta lite off topic, men flera av knarkspanarna hade en speciell anledning att inte minnas så väl... och det var ju för att de avvek lite för tidigt från sina pass. Tjänstefel...
Men nu är jag ju inte direkt konspiratoriskt lagd, så jag tror nog att i majoritet är korrekt att man inte minns. För många poliser var ju detta ett helt vanligt arbetspass fram tills att man fick reda på att Palme skjutits... då lär det säkert ha blivit ett rejält stresspåslag för många...
Så jag har svårt att se några konstigheter i att folk inte minns.

Det var ju olika grupper spanare så de avbröt nog inte samtidigt alla grupper
Det här förhöret är från Solnagruppen.
När det gäller Skandiamannen blir ju frågan om han avsiktligt ljuger eller inte
Citera
2020-11-10, 19:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja, och?
Vet inte varför du dra iväg med diskussionen från mitt tidigare inlägg som avslutades med;

"...men frågan är vilka lögner vi med säkerhet kan beslå honom för?"

I detta fall angående ev. middag kl.20.00 el. 21.00:
Ord står mot ord och TP, du med flera har valt att ta Gahns uppgift för sanning.

Jag anser att vi inte med säkerhet kan säga vad som stämmer här...
Således anser jag att vi inte kan beslå SE för lögn ang. denna uppgift.
Och så det där med att "poliser och journalister" ville veta exakt vilken tid han stämplat ut förklaras förstås med att Roland Bergström minns fel.
Citera
2020-11-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ja allt bortförklaras med trams, så har det varit sedan 1986.

Per Häggströms observationer väger tungt, mycket tungt.
Utevistelsens vara eller icke vara kan vi lägga åt åt sidan. Ord står mot ord, och saken är och förblir outredd, och även om den ägt rum så kopplas den av åklagaren inte till gärningen. Därmed är det utfyllnad, och utfyllnad är enligt mitt sätt att se på det trams.
Att han nekat till den för att dölja något känsligt är helt enkelt fria fantasier. Vad skulle det vara då han inte kunde vara vid Grand 23.15 och förföljt makarna Palme tills de korsat Sveavägen kl 23.19?
Citera
2020-11-10, 19:35
Medlem
Citat:
Nu talade jag inte om att "förhöra honom vidare", för i detta håller jag ju självfallet med!

Då hade vi sannolikt inte suttit i denna soppa av osäkerhet...

Som så många andra SE-kan-inte-ha-gjort-det, så verkar du ha fått för dig att bara för att Petersson pekade ut SE så är det vår livsuppgift här på forumet att presentera otvivelaktiga bevis för dig som håller för en fällande dom i en rättegång.

Vem tror du själv är den troligaste gärningsmannen? Var vänlig presentera bevis för att han är gärningsman. Jag poppar popcorn så länge, ser fram emot din redovisning. Det ska bli ett nöje.
Citera
2020-11-10, 19:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Utevistelsens vara eller icke vara kan vi lägga åt åt sidan. Ord står mot ord, och saken är och förblir outredd, och även om den ägt rum så kopplas den av åklagaren inte till gärningen. Därmed är det utfyllnad, och utfyllnad är enligt mitt sätt att se på det trams.
Att han nekat till den för att dölja något känsligt är helt enkelt fria fantasier. Vad skulle det vara då han inte kunde vara vid Grand 23.15 och förföljt makarna Palme tills de korsat Sveavägen kl 23.19?
Nä mycket värre är att han påstått sig varit med och gett första hjälpen utan att hans "kamrater" Anna Hage och Stefan Glantz ens lagt märke till honom.

Som jag skrev i tidigare inlägg, om SE varit med vid rekonstruktionen hade många av mordplatsvittnena blivit förvånade, inte minst AH och SG. Speciellt om SE vid rekonstruktionen agerat på det sätt han påstått.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-10 kl. 19:44.
Citera
2020-11-10, 19:43
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Och så det där med att "poliser och journalister" ville veta exakt vilken tid han stämplat ut förklaras förstås med att Roland Bergström minns fel.

Tänk efter lite innan du påstår rätt dumma saker...
Finns ingenting som ens tyder på att Bergström skulle ha mints fel eftersom SE tar upp utstämplingen..!?

Den enklaste förklaringen till denna uppgift är ju självfallet att SE frågat Bergström om sin utstämplingstid.
Eller vill du börja beskylla SE för en lögn här?
Citera
2020-11-10, 19:50
Medlem
Citat:
Nä mycket värre är att han påstått sig varit med och gett första hjälpen utan att hans "kamrater" Anna Hage och Stefan Glantz ens lagt märke till honom.

Som jag skrev i tidigare inlägg, om SE varit med vid rekonstruktionen hade många av mordplatsvittnena blivit förvånade, inte minst AH och SG. Det vill säga om SE vid rekonstruktionen agerat på det sätt han påstått.
Vad säger han då? Att han rensade luftvägarna, gav konstgjord andning, eller tog pulsen?
Nej han hjälper till att lägga honom i framstupa sidoläge, och sedan är sannolikt den lilla insatsen över förutom några tillrättavisande kommentarer. Det är vad han säger, och Stefan Glantz säger att de gjorde detta ”med andras hjälp”. Kan du komma på vem han menar om inte SE?
Ingen annan än SE har sagt att han gjort detta.
Fanns det okända livräddare på platsen?
Citera
2020-11-10, 19:50
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tänk efter lite innan du påstår rätt dumma saker...
Finns ingenting som ens tyder på att Bergström skulle ha mints fel eftersom SE tar upp utstämplingen..!?

Den enklaste förklaringen till denna uppgift är ju självfallet att SE frågat Bergström om sin utstämplingstid.
Eller vill du börja beskylla SE för en lögn här?
Nä det finns inget som tyder på att Bergstöm minns fel. Alltså ljög SE eftersom det ju inte var polisen som uppmanat honom att ta reda på den exakta utstämplingstiden.

Fattar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in