2020-11-10, 20:10
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu var det en organisationen utsedd av Trump som övervakade valet i bland annat Georgia och Michigan. Inga tecken på valfusk är deras rapport.

Trump förlorar
Utsedd? Inbjuden av statedepartment. Troligtvis inte första valet som OAS blir inbjudna till? Trumps eget folk bevakade såklart valet åt honom.
https://s.wsj.net/public/resources/documents/PreliminaryReportoftheOASEOMUSA2020.pdf

Dom klagade på hur social media behandlat valet. Dom rekommenderar en reglering. Kommer det skrivas om det i "gammelmedia"?
"The Mission observed that social media companies flagged and/or deleted messages from certain candidates and their followers, based on their respective internal policies, such as Twitter's ‘Civic Integrity Policy’. While social media companies have become a key source of information and communication, which is no doubtfavorable to the expansion of freedom of speech, the Mission considers that lack of regulation has led social media companies to constitute themselves as regulators of the content that is published. This is far from ideal and legislation based on international human rights law should be discussed and passed."
Senast redigerad av krautbrain 2020-11-10 kl. 20:13.
2020-11-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu var det en organisationen utsedd av Trump som övervakade valet i bland annat Georgia och Michigan. Inga tecken på valfusk är deras rapport.

Trump förlorar

De har varit i några få vallokaler. Har självklart inte kunnat kontrollera valmaskiner som manipulerats med Hammer & Scorecard på distans.
2020-11-10, 20:11
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Trump satte som bekant tonen/kastade handsken redan i valrörelsen när han deklarerade: "enda sättet jag kan förlora på är genom valfusk". Detta i ett läge då såväl opinionssiffror som bettingbolag hade Biden som storfavorit.
Vänligen berätta för mig vad opinionsundersökningar och bettingbolag har med valet av president att göra.
2020-11-10, 20:12
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Negern som du kallar honom är antagligen pedofilen som Giuliani lyfte fram - han har nog aldrig låtsats vara demokrat dock: https://www.politico.com/states/new-jersey/story/2020/11/09/man-featured-at-giuliani-press-conference-is-a-sex-offender-1335241

Fejkdemokraten (som visade sig vara registrerad republikan) jag tänkte på är Brian McCafferty som var på Tucker Carlsson igår kväll: https://youtu.be/mjw3hiAAcKM
https://www.mediamatters.org/voter-fraud-and-suppression/right-wing-medias-newest-martyr-gop-election-watcher-who-got-ejected

fel neger, vet det finns många så det är lätt att blanda ihop dom.

Den här negern trodde jag du menade. Den som haft mest att säga. Googla han. Finns mer.
https://youtu.be/wI0VIlve6yU
Senast redigerad av NeoVain 2020-11-10 kl. 20:14.
2020-11-10, 20:12
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Även fast det är väldigt osannolikt att valfusk bevisas och accepteras av media/cia etc:
Vad skulle hända med alla Bets om Trump faktiskt vinner?

Kommer t.ex. Unibet kräva tillbaka pengar?

(har inte bettat själv, tanken slog mig bara)

Rimligen borde inga pengar betalas ut förrän elektronerna har röstat
2020-11-10, 20:13
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vänligen berätta för mig vad opinionsundersökningar och bettingbolag har med valet av president att göra.

Tja, man får en liten hint om var man tror att presidentposten kommer att hamna?
Våga lek med tanken nu, och svara på frågan istället.
2020-11-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Även fast det är väldigt osannolikt att valfusk bevisas och accepteras av media/cia etc:
Vad skulle hända med alla Bets om Trump faktiskt vinner?

Kommer t.ex. Unibet kräva tillbaka pengar?

(har inte bettat själv, tanken slog mig bara)

Rimligen borde inga pengar betalas ut förrän elektronerna har röstat

Helt rätt, fejknews CNN och köpta Hollywood kändisar utser inte USA´s president, det gör elektorerna och USA´s högsta domstol.
2020-11-10, 20:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/2iT9SorOsb8

Återigen osar det självsäkerhet från Pompeo.

”There will be a smooth transition to President Trumps 2nd term”

Han kan inte riktigt hålla sig för skratt. Han vet något.

Jag går återigen tillbaka till min teori att Trump visste att det skulle fuskas i valet och han förstod att detta var det perfekta tillfället att gillra en fälla och falla tillbaka och låta Biden ”vinna” för att sedan exponera till världen vilka hemska människor som döljer sig bakom kulisserna.

1. Trump “loses”.
2. GOP and DOJ pretends to have abandoned him.
3. Trumps inner circle apparently telling him to concede (it was a planted rumor).
4. Trump went golfing and media says he had given up.
5. Trump launches the biggest and most devastating (epic) counterattack In American history.

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”. - Sun Tzu

FRAM MED POPCORNEN.

Hahahah, episkt!! Det är inget snack. Biden/Harris, demokraterna, Deep State, Big Tech, MSM är så jävla rökta. Du kan be dem köpa popcornen för de är redan uppe på läktaren.

Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Snälla lugna ner dig.
Försök ta in fler källor än Alt-right och FOX news. Du riskerar att bli radikaliserad annars.
Försök även acceptera faktum. Donald Trump har förlorat detta val. Ifall han ställer upp om 4 år så är han i bättre utgångsläge än i detta val.

Bla bla bla... Gör dig redo med snuttefilten och muskelavslappnande för ni kommer ligga och krampa gråthulkandes i fosterställning de närmaste fyra åren. The Storm is Coming!
2020-11-10, 20:15
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
[146] (den här är riktigt intressant, notera att de alltså flyttar borden längre bort!)

För den som är intresserad av att läsa vidare

Citat:
Hela stämningen är definitivt inte avskriven. Enstaka delar av den ja, men långt ifrån hela (vad jag har hittat. Har du en annan länk som visar att hela stämningen är avskriven?)

Ja, då flyttade de borden längre bort. Observatörer stod med kikare för tusan.
Kolla närmre på målet.

Jag hittar inte något om flyttade bord? Bara att dom fick hålla sig på 6-feet avstånd från första raden med valarbetare (?)
2020-11-10, 20:16
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Någon kanske har tagit upp detta, men postar ändå.

Adam Laxalt (R) förredetta Nevada attorney general säger att inställningen för träffsäkerhet på en maskin som används för att läsa signaturer på poströster sänktes till 40%, vilket betyder att det inte behövdes en perfekt matchning för att rösten skulle godkännas. Vidare säger han att det inte är ett påstående utan att det har blivit "admitted in open court". När man ändrar inställningarna från fabriksinställningarna så tar det månader att återställa dem till en pålitlig nivå. Han ser mer än det, men det var lite mer tekniska grejer om DPI. Det behövs en inställning på 200 DPI för att matcha en signatur. I Nevada ligger det långt under 200. Totalt handlar om hundratusentals signaturer.

Tänkte att folk kan vara intresserade av det. 😊

Vet inte riktigt vilken nivå man vill ha, 40 % kan kännas lågt. Men ma vill ju inte heller ha overfitting, för att då skulle bara exakta signaturen accepteras, och ingen skriver sin signatur lika varje gång.
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=e6IAcRGEoX8

Mer intressant information. Det är långt ifrån över.
Medlem
Citat:
Okej det här var lite underligt, något för er som gillar att gräva.

https://data.pa.gov/Government-Efficiency-Citizen-Engagement/2020-Primary-Election-Mail-Ballot-Requests-Departm/853w-ecfz

Tryck på "View Data" sedan välj att sortera efter födelsedatum.
1800-talet är förmodligen inte korrekt men kolla hur många som är sorterade att vara födda runt 1910-1915 etc. Måste ju vara rekord i deltagande för personer över 100 år gamla.

Detta verkar ju vara från primärvalet.
Jag vet inte att där framförts några påståenden om fusk...

Men, USA är ju på flera sätt ett "administrativt U-land", med bland annat ett mycket bristfälligt system för folkbokföring.
Jag tror själv inte på något medvetet fusk, men (det bristfälliga) systemet leder till åtskilliga fel...
/T

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in