2020-11-10, 15:20
Medlem
Christer Pettersson blev häktad ,anhållen och förhörd för Palmemordet men han fick också chansen att försvara sig själv och han hade försvars advokat som också kunde föra hans talan.

Skillnaden med 10 juni 2020, det var att Krister Peterson använde sin åklagarroll för att spela mot tomt mål.
SE kunde av naturliga skäl inte försvara sig , han hade heller ingen person som kunde föra hans talan.
Det skulle vara lätt för åklagare att driva sina mål utan att motparten kan yttra sig.
Citera
2020-11-10, 15:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det är rätt märkligt att utifrån den information vi har vid handen att kunna namnge en GM....
SE inkluderat.

Mitt inlägg i denna debatt handlar om att visa på osäkerhet i de uppgifterna som TP, LL m.fl. lyckats sälja in hos läsarna, samt det som framkommer från vittnesför och tidningsartiklar m.m.

Vidare även den slentrianmässiga beskyllning av lögner som blivit "allmän sanning"

Är SE GM så ljuger och gissar han hur mycket som helst... men frågan är vilka lögner vi med säkerhet kan beslå honom för?
Ett exempel, någon av väktarna menar att han varit ute under kvällen, själv säger han att han inte varit ute. Kvalar det under "med säkerhet", enligt dig?
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-10 kl. 15:59.
Citera
2020-11-10, 15:48
Medlem
Citat:
Det är rätt märkligt att utifrån den information vi har vid handen att kunna namnge en GM....
SE inkluderat.

Mitt inlägg i denna debatt handlar om att visa på osäkerhet i de uppgifterna som TP, LL m.fl. lyckats sälja in hos läsarna, samt det som framkommer från vittnesför och tidningsartiklar m.m.

Vidare även den slentrianmässiga beskyllning av lögner som blivit "allmän sanning"

Är SE GM så ljuger och gissar han hur mycket som helst... men frågan är vilka lögner vi med säkerhet kan beslå honom för?

Ingen som med säkerhet utan rättegång påstår att SE är GM men hade jag varit chef över utredningen så hade jag utrett honom ordentligt noga..

Bara logiskt...
Citera
2020-11-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ett exempel, någon av väktarna menar att han varit ute under kvällen, själv säger han att han inte varit ute. Kvalar det under "med säkerhet", enligt dig?

Det där är ju bara trams. Han fick frågan i ett förhör två månader efter mordet, och då sa han att han varit på rummet hela kvällen.
Han hade för vana att arbeta sena kvällar, och vissa gånger gick han väl ut och andra inte.
Hur är det möjligt att minnas denna kväll så exakt?
Han kan ha varit ute i 10-15 minuter, det vet vi inget om, och han kan ha svarat lite oeftertänksamt på en överrumplande fråga som han själv ansåg helt oviktig i sammanhanget. Kan du själv svara exakt vad du gjorde kl 19 den 10 september?
Frågan upprepades aldrig igen, och den ansågs nog därför vara av ytterst ringa betydelse.
Ingen hade väl vid den tiden kommit på den ytterst sjuka tanken att han stått och gnisslat tänder utanför Grand då Palme fortfarande var hemma och inte ens bestämt vilken film han skulle se på kvällen.

KP: ”han har hela tiden nekat till att ha varit ute under kvällen”

Så obeskrivligt dumt, dels för att det inte är sant, men också för att han inte ens hävdat att SE kan ha sett Palme - än mindre räknat ut att Palme skulle passera sveavägen 44 kl 23.20.

Så obeskrivligt dumt som sagt.
Citera
2020-11-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det där är ju bara trams. Han fick frågan i ett förhör två månader efter mordet, och då sa han att han varit på rummet hela kvällen.
Han hade för vana att arbeta sena kvällar, och vissa gånger gick han väl ut och andra inte.
Hur är det möjligt att minnas denna kväll så exakt?
Han kan ha varit ute i 10-15 minuter, det vet vi inget om, och han kan ha svarat lite oeftertänksamt på en överrumplande fråga som han själv ansåg helt oviktig i sammanhanget. Kan du själv svara exakt vad du gjorde kl 19 den 10 september?
Frågan upprepades aldrig igen, och den ansågs nog därför vara av ytterst ringa betydelse.
Ingen hade väl vid den tiden kommit på den ytterst sjuka tanken att han stått och gnisslat tänder utanför Grand då Palme fortfarande var hemma och inte ens bestämt vilken film han skulle se på kvällen.

KP: ”han har hela tiden nekat till att ha varit ute under kvällen”

Så obeskrivligt dumt, dels för att det inte är sant, men också för att han inte ens hävdat att SE kan ha sett Palme - än mindre räknat ut att Palme skulle passera sveavägen 44 kl 23.20.

Så obeskrivligt dumt som sagt.

Nä det är fel, han har frågats denna fråga flera gånger. "Och det är du säker på?". Och han har helatiden tvärsäkert påstått detta. Dessutom är det enligt väktarna längre än de 10-15 minuter du föreslår.
Citera
2020-11-10, 18:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Nä det är fel, han har frågats denna fråga flera gånger. "Och det är du säker på?". Och han har helatiden tvärsäkert påstått detta. Dessutom är det enligt väktarna längre än de 10-15 minuter du föreslår.
Ja allt bortförklaras med trams, så har det varit sedan 1986.

Per Häggströms observationer väger tungt, mycket tungt.
Citera
2020-11-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Om han fått frågan vid flera tillfällen så måste du kunna referera till dessa.
Jag kan ha missat, men hittar det ingen annanstans än i just detta förhör.
Även om frågan upprepades så var det bara vid detta tillfälle som jag förstår.

Att han kom tillbaka strax efter kl 20 säger ALG i förhör, och då var Palme fortfarande hemma.
Han har uppenbart svarat felaktigt på en simpel fråga som inte kan ha med brottsanklagelsen att göra, och det är inte heller något som KP hävdat.
Tanken med detta kan då inte vara annan än ett led i att misskreditera honom som person för att de övriga lika svajiga anklagelserna lättare ska gå att sälja in hos allmänheten.
Senast redigerad av MacMackay 2020-11-10 kl. 18:35.
Citera
2020-11-10, 18:44
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

??
Självfallet ingen säkerhet alls...och ingen lögn vi kan beslå SE för!

SE kan har rätt att han inte var ute...
Likväl som att Gahn kan ha rätt att SE var ute..
Kohut är tveksam i sitt stöd kring Gahns uppgifter om SE
Citera
2020-11-10, 18:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ingen som med säkerhet utan rättegång påstår att SE är GM men hade jag varit chef över utredningen så hade jag utrett honom ordentligt noga..

Bara logiskt...

Nu talade jag inte om att "förhöra honom vidare", för i detta håller jag ju självfallet med!

Då hade vi sannolikt inte suttit i denna soppa av osäkerhet...
Citera
2020-11-10, 18:54
Medlem
Vi kan ju jämföra Skandiamannens minne med den här narkotikaspanarens minnen av den 28 feb
Narkotikaspanaren var förhoppningsvis helt nykter också.

https://drive.google.com/file/d/1r15sKdmEBH8jaAeje4NpW0_0RpSaGTfB/view
Citera
2020-11-10, 19:04
Medlem
Citat:
Nu talade jag inte om att "förhöra honom vidare", för i detta håller jag ju självfallet med!

Då hade vi sannolikt inte suttit i denna soppa av osäkerhet...

Exakt...o det var eg just det misstaget som gjordes...

SE borde vara nr 1 att både misstänka o korsförhöra inte lämnas vind för våg som Hans Holmer gjorde...
Citera
2020-11-10, 19:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
??
Självfallet ingen säkerhet alls...och ingen lögn vi kan beslå SE för!

SE kan har rätt att han inte var ute...
Likväl som att Gahn kan ha rätt att SE var ute..
Kohut är tveksam i sitt stöd kring Gahns uppgifter om SE
Och säkerhetschefen PH var tveksam angående Kohut men inte angående SE, där var han säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in