2020-11-10, 00:24
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/johanna-mollers-nya-desperata-forklaring/

Skall bli intressant att lyssna på. Resning är nog en önskedröm men håller henne sysselsatt. Jag tror det dröjer extremt lång tid innan hon får tidsbestämt ens.
Tvärtom; det är inte det minsta intressant. Ett bottennapp av dessa två ”journalister” som ger detta avskräde ännu mer tid och uppmärksamhet. Även ett bottennapp av Rättegångspodden att ”hänga på” smörjan.
Citera
2020-11-10, 09:52
Medlem
Rättegångspodden har kommit med en 5 delars serie om Johanna Möller.

2 journalister som mött henne vid ett flertal gånger. Jag har lyssnat på 1 avsnitt, väldigt intressant.
Citera
2020-11-10, 17:29
Medlem
Jag tror inte att hon satt i bilen med Mohammad, jag tror att Mohammad kördes dit av sin kompis. Och att Johann* Möll*r körde en annan bil och visade dem vägen dit, och sen körde hem för att få alibi. Att Mohammad var tillsagd att utföra dådet vid 23 och därför driver hon på det här med tidslinjen. För att hon vet att den brister. Hon är inte korkad.

Men hon är i alla högsta grad skyldig.
Citera
2020-11-10, 17:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Vilken fasansfull dotter denna J.M är.
Finns det någon kännedom om hennes ev. psykdiagnoser?
Citera
2020-11-10, 20:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Tvärtom; det är inte det minsta intressant. Ett bottennapp av dessa två ”journalister” som ger detta avskräde ännu mer tid och uppmärksamhet. Även ett bottennapp av Rättegångspodden att ”hänga på” smörjan.
Ska man lyssna på Möllerskan när hon drar igång sina valser så bör man minsann
få betalt för det inte minst med tanke på hennes extremt gnälliga dialekt...
Eskilstuna därifrån hon kommer hör ju hemma i det s.k. "gnällbältet" och det märks ju
verkligen när hon öppnar munnen och ska pladdra på om hur himla oskyldig och
missförstådd hon är.
https://www.youtube.com/watch?v=EjXv6oRco1s&t=53s

Människan anses faktiskt så farlig att man inte ens vågar bevilja henne tillstånd att få
ta en tur till en strand (från slutet på oktober i år):

Johanna Möller vill åka på utflykt till stranden.
Men kvinnofängelset i Ystad säger stopp.
Ett strandbesök skulle kräva ”extraordinära säkerhetsinsatser” eftersom Möller är så farlig, heter det.

"Angelägenheten för Johanna Möller att få genomföra en kortare vistelse utanför anstalten överväger inte den risk för misskötsamhet som får anses föreligga”, skriver anstalten.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/moller-for-farlig-for-utflykt-till-stranden/

"Johanna Möller skrämmer bort mördare ur fängelset"
https://www.youtube.com/watch?v=4p-fvaK8pcE
Senast redigerad av Grandioso 2020-11-10 kl. 20:36.
Citera
2020-11-10, 20:44
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska man lyssna på Möllerskan när hon drar igång sina valser så bör man minsann
få betalt för det inte minst med tanke på hennes extremt gnälliga dialekt...
Eskilstuna därifrån hon kommer hör ju hemma i det s.k. "gnällbältet" och det märks ju
verkligen när hon öppnar munnen och ska pladdra på om hur himla oskyldig och
missförstådd hon är.
https://www.youtube.com/watch?v=EjXv6oRco1s&t=53s

Människan anses faktiskt så farlig att man inte ens vågar bevilja henne tillstånd att få
ta en tur till en strand (från slutet på oktober i år):

Johanna Möller vill åka på utflykt till stranden.
Men kvinnofängelset i Ystad säger stopp.
Ett strandbesök skulle kräva ”extraordinära säkerhetsinsatser” eftersom Möller är så farlig, heter det.

"Angelägenheten för Johanna Möller att få genomföra en kortare vistelse utanför anstalten överväger inte den risk för misskötsamhet som får anses föreligga”, skriver anstalten.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/moller-for-farlig-for-utflykt-till-stranden/

"Johanna Möller skrämmer bort mördare ur fängelset"
https://www.youtube.com/watch?v=4p-fvaK8pcE

Ja, jösses...UTFLYKT!?!? Den draken har väl utflyktat färdigt?!? Hon får rasta av sig innanför staketet på Ystad-kåken. Hon lär komma ut då hon är pensionsfärdig, halt å lytt med sin kamrat herr rullator. Ingen vill ha henne, ingen vill köpa henne, ingen vill titta på henne och ingen vill minnas henne. Bortglömd av allt och alla. Hon dör i sin ensamhet som en bitterfitta och ”oskyldig” gammal nucka. Fint.
Citera
2020-11-10, 22:48
Medlem
vindsus86s avatar
Har lyssnat igenom de nya avsnitten och lyssnar på del 4 av bonusavsnitten nu och Thomas Sjöberg låter nästan betuttad i Johanna Möller när han läser upp delar av hennes brev. Hon skickade tydligen idéer om någon kokbok tillägnad sin pappa till denne Thomas med text om hur en gentleman skall bete sig och tips på en romantisk middag och allt vad det var. I mina ögon så är hennes syfte med detta att linda Thomas runt sitt finger, men sen är förstås min bild av Johanna påverkad av vad jag läst och hört i media så min bild kanske är skev, vad vet jag. Men så som han pratar om henne så låter han lite väl förtjust i alla fall. Nästan lite pinsamt.
Citera
2020-11-11, 06:25
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Har lyssnat igenom de nya avsnitten och lyssnar på del 4 av bonusavsnitten nu och Thomas Sjöberg låter nästan betuttad i Johanna Möller när han läser upp delar av hennes brev. Hon skickade tydligen idéer om någon kokbok tillägnad sin pappa till denne Thomas med text om hur en gentleman skall bete sig och tips på en romantisk middag och allt vad det var. I mina ögon så är hennes syfte med detta att linda Thomas runt sitt finger, men sen är förstås min bild av Johanna påverkad av vad jag läst och hört i media så min bild kanske är skev, vad vet jag. Men så som han pratar om henne så låter han lite väl förtjust i alla fall. Nästan lite pinsamt.
Exakt detta intryck av ”journalisten” Thomas fick även jag, och då har jag bara hört ett mycket kort utdrag ur första avsnittet. Pinsamt, var ordet.
Citera
2020-11-11, 08:29
Medlem
Citat:

Ja fick precis samma känsla, han skrattar när han pratar om henne ”det är därför man gillar henne” säger han.
Jag kan förstå att man får en relation till någon man samtalar mycket med men....
Förstår han hur störd hon är?
Citera
2020-11-11, 08:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja fick precis samma känsla, han skrattar när han pratar om henne ”det är därför man gillar henne” säger han.
Jag kan förstå att man får en relation till någon man samtalar mycket med men....
Förstår han hur störd hon är?
Det gör han med största sannolikhet; tror det en en intervjuteknik för att få JM att "öppna sig".
Är perifert bekant med Thomas genom gemensamma vänner och har träffat honom ett antal gånger. Han är väldigt skärpt imho.
Citera
2020-11-11, 09:20
Medlem
Citat:

Jag har känt exakt samma sak, är på avsnitt 3! Hon har MANIPULERAT honom. Precis som säga ett flertal gånger, hon är extremt manipulativ.

Hon har gjort samma sak med Thomas som hon gjort med sina tidigare män.
Citera
2020-11-11, 09:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilken fasansfull dotter denna J.M är.
Finns det någon kännedom om hennes ev. psykdiagnoser?
Jag vet inte, men att hon är gravt personlighetsstörd står helt klart: narcissist, psykopat-drag, empatistörning, manipulativ och säkert även labil med kraftiga humörsvängningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in