Citat:
Ursprungligen postat av
ilikepancakes
Nej, nej jag vet. Trump har hela tiden, under hela sin period, pratat om att demokraterna fuskar i val. Allt för att underminera resultatet när det väl kommer. Han sa dessutom åt sina väljare att rösta på plats i lokalen, medan Biden låg på om förtidsröster. Och iom att förtidsröster räknas senare är resultatet naturligt.
Självklart anser Trump inte att det är nåt fel alls på resultaten i senatvalen, trots att de stod på samma blankett.
Men trumpen är ju också en fascist, så nått annat är inte att förvänta.
Detta är klassisk missinformation och för de som inte har kapaciteten och intellektet att tänka själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
tinybits
Absence of evidence is not evidence of absence som man säger på engelska.
Och ändå står vi här med inget valfusk bevisat.
Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Att det förekommer valfusk är helt klart. Det gör det även i Sverige. Det finns många varianter av valfusk, men det värsta är nog om man fuskar med rösträkningen.
USAs valsystem är mycket märkligt och det är lättare att fuska än i Sverige. Dessutom är motsättningarna starkare, så att det har fuskats i detta val är det ingen tvekan om. Frågan är bara hur mycket.
Biden kommer säkerligen inte att starta någon utredning, han "vann" ju officiellt. Men när Trump vann så höll utredningarna på i åratal om att han skulle ha fått hjälp av Ryssland.
Starta valfuskutredning bör Biden göra, för nått säger mig att det kommer berätta nått helt annat i slutändan än vad vad man pratar om nu.
trumpen fick hjälp av ryssarna, det vet vi redan.
Inte heller vet vi om vad som var i utredningen, då man valde att inte publicera den i sin helhet.
Och det vet ju du redan, så varför låtsas?
Nått säger mig att Joe Bidens valfuskutrening inte kommer begränsa informationen inom utredningen, så att utredningsmedlemmar får gå till domstol att ta del av dom.
Och det var den snabbaste nedlagda valfuskutredningen vi sett efter det domslutet.
Nått som vi inte behöver oroa sig oss med Joe Bidens valfuskutredning om en sådan startas(
vilket jag verkligen hoppas).
Historiskt har valfuskutredningar berättat samma sak var gång, för obetydligt för att prata om.