2020-11-10, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Mitt bevis är att det inte finns några som helst bevis

Är det ditt "bevis"? Skulle det inte då kännas bättre med en noggrann, opartisk och transparent utredning som kan utesluta att det skett ev valfusk så du får riktiga "bevis"?
2020-11-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Är det ditt "bevis"? Skulle det inte då kännas bättre med en noggrann, opartisk och transparent utredning som kan utesluta att det skett ev valfusk så du får riktiga "bevis"?
Så efter varje val som sker ska resultatet skjutas upp för att ena sidan ska kunna utföra en utredning i hopp om att hitta något?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
För att tillfredsställa några hysteriska konspirationsteoretiker? Tror du inte domstolarna har bättre saker för sig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De har inget intresse att diskutera verkligheten då den inte holler med dom.
Därför man börja prata om valfusk före man ens såg ett valfusk eller ens hitta ett valfusk.
Valfusket i sig är ointressant, utan desinformation är det viktiga och så hoppas man att så många som möjligt går på det.

Men som du ser, så vart är bevisen?
För allt vi hör är prat och fantasier.

Ser framemot att Joe Biden startar upp en valfuskutredning, så kommer en sak uppenbara oss som vanligt och samma som man kommit fram till alla de senaste valfuskutredningarna.
Den senaste valfuskutredningen, den lade ned snabbt när den var tvungen och dela med sig av sina uppgifter till övriga utredningsmedlemmar.

Sånt är talande, och vi har också lärt oss när konspirationerna kommer, så vet vi de är medvetna om att de ljuger, som nu.

Att det förekommer valfusk är helt klart. Det gör det även i Sverige. Det finns många varianter av valfusk, men det värsta är nog om man fuskar med rösträkningen.

USAs valsystem är mycket märkligt och det är lättare att fuska än i Sverige. Dessutom är motsättningarna starkare, så att det har fuskats i detta val är det ingen tvekan om. Frågan är bara hur mycket.

Biden kommer säkerligen inte att starta någon utredning, han "vann" ju officiellt. Men när Trump vann så höll utredningarna på i åratal om att han skulle ha fått hjälp av Ryssland.
2020-11-10, 13:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, där dömer du andra efter dig själv.

Du kan ju spana in vad John Daly sagt om saken (föga överraskande nämner han en annan president som sysslade med cheating):
https://www.youtube.com/watch?v=LBI3XZCD3Gk
Det blir ju rätt off topic att diskutera mig, men jag spelar inte golf och jag har aldrig fuskat i något val.

Det enda jag påstår är att Trump fuskar i golf och att detta golf-fusk inte är något bevis för att han fuskar i presidentval och att Trumps golf-fusk förklarar varför han tror att Dem. fuskar.

Trump har ju evigt länge sagt att Dem. fuskar utan att det finns några bevis.
Vi får se om det kommer fram några bevis via Trumps "Voter fraud hotline" som han har startat nu.
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Absence of evidence is not evidence of absence som man säger på engelska.
"What can be asserted without evidence should also be dismissed without evidence".

Många har ju sagt det uttryckligen i tråden. "Jag ser inga bevis men jag tror ändå". Eller "bevisen kommer" (det senare är faktiskt ekvivalent med det första).
Avslutad
eh? Ber om ursäkt, då jag inte vill verka nedlåtande eller arrogant, men logiken bakom dina inlägg sviktar något...

Ingen, som tror på demokrati, kan vara emot att en fullskalig transparent och opartisk utredning rörande ev valfusk sker och att resultatet kan kommuniceras före 14 december och nästa president kan utses. Oavsett vem man "hoppas" vinner eller vilka som tycker Trump (eller Biden) är fel president.
2020-11-10, 13:24
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Alla bevis som hittills varit är ganska starka, annars hade inte Barr sagt det och republikanerna jagat undersökning. De har ett rykte att nå upp till.

Utöver det så avslöjar man inte allt bevis för oppositionen det första man gör, de tyngre kommer nog senare.

De bevis som presenterats har vid närmare undersökning visat sig vara överdrifter, obekräftade rykten, hörsägen eller rent av lögner och har därför avvisats av domstolar eller också arkiverats i väntan på bevis.
Det enda man fått gehör för är att observatörernas bord stått för långt bort från själva rösträkningen.

Jag trodde som sagt att man hade något på fötterna. Jag tappade dock tron. Först när jag fick se Rudy Guiliani stå och förnedra sig själv på en parkeringsplats i Philadephia. Jag skämdes ju värre å hans vägnar än när han blev trollad av Borat. Sedan när det stora utlovade avslöjandet inte kom som utlovat igår.
2020-11-10, 13:25
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/breaking-exclusive-system-glitch-also-uncovered-wisconsin-reversal-19032-votes-removes-lead-joe-bide n/

BREAKING EXCLUSIVE: System ‘Glitch’ Also Uncovered In Wisconsin – Reversal of Swapped Votes Removes Lead from Joe Biden

Ny ”glitch” funnen i Wisconsin! Tror inte alls det är omedvetet utan maskiner gör som man säger åt dom att göra. Inte direkt rocket science programmering heller.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Frågan är inte om utan när Trump kommer utnämnas till segrare till valet.
De som blint tror och lyder D, MSM & Big Tech nu och tror att Biden vunnit legitimt är samma iq-befriade idioter som vart tvärsäkra på allt som haft med Trump att göra, och hela tiden fått fel när verkligheten kommit ikapp:

* De hävdade tvärsäkert och hånfullt att Trump aldrig kunda nomineras till R:s kandidat inför valet 2016. Trump och hans anhängare hånades och förlöjligades, alltid med hänvisning till MSM & "fact checkers" & Polls

* När väl Trump stod mot H. Clinton i valet 2016 var de lika hånfullt tvärsäkra på att Trump minsann aldrig skulle kunna vinna. Källor? MSM, "fact checkers" och polls.

* När Trump väl vunnit så var de tvärsäkra på att han var en rysk agent och Putin satt honom vid makten. Källor? MSM, "fact checkers", Big tech & av demokratiska partier betalda aktörer.

* Under flera års tid var man tvärsäkra på att specialutredaren och mästerdektektiven Robert Muellers specialutredning om rysk inblandning skulle fälla Trump. Källor? MSM, "fact checkers" & Big Tech.
Utkomst? Fanns inga som helst belägg för alla konspirationsteorier om att Trump skulle ha samarbetat med ryssarna eller vara en rysk agent.

* Efter att "russian collusion" visats sig vara just den Hoax som Trump hela tiden sagt att det var, försökte D nu ställa Trump inför riksrätt för hans kommentar till Ukrainas politiker om att de borde utreda Joe Bidens förehavanden i landet. Detta efter att Joe Biden själv sagt att han sett till att en statsåklagare i Ukraina blev sparkad eftersom han utredde företaget Burisma för korruption, där Joe:s knarkande odugling till son fått ett mycket lukrativt styrelseuppdrag. Källor? Det blev ingen riksrätt. Trump hade helt rätt om Bidens korruption i Ukraina. Samma skribenter hävdade hela tiden att Trump skulle fällas i riksrätt, tvärsäkra som vanligt. Deras källor? MSM, "Fact checkers" & Big Tech.

Ser ni något mönster?
Jag ska skriva ut det till er explicit:
MSM, fact checkers, Polls & Big tech är inga bra källor.
Trump vinner alltid, han får alltid rätt till slut.

Mycket bra sammanställning. Man bör dessutom nämna att samma ohederliga aktörer gång på gång smutskastar Trump över alla "lögner" han drar hela tiden, och på så vis har de lyckats hjärntvätta stora delar av befolkningen även i andra länder(ja även här i Sverige) att Trump är en stor lögnare(även om han vunnit hittills mot alla deras anklagelser).

I själva verket är det MSM som är de största lögnarna och Big Tech som censurerar sanningen kring dessa i samarbete med sina egna "fact checkers" vars främsta metod för fact checking brukar vara "Vi frågade någon som dementerade detta"(oftast var tillfrågad ett vänstertroll eller annan ljugmedia som fick betalt att ljuga om saken dessutom)

Folket måste vakna upp och inse att nuvarande media sakta men säkert under en period av många år transformerats ifrån att vara opartiska och sanningsenliga till att bli raka motsatsen och numer enbart söker forma opinion med lögner och propaganda. Allt är planerat av deras judiska överherrar.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Så efter varje val som sker ska resultatet skjutas upp för att ena sidan ska kunna utföra en utredning i hopp om att hitta något?

Nej, men när det är a close call i nyckelstater och misstanke finns.
2020-11-10, 13:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Wikipedia är vänster
Vetenskapliga tidskrifter är vänster
Encyklopedier är vänster
Respekterade medier är vänster, Reuters, AP osv.

Det säger något om idiothögern som bara avfärdar allt som inte är konsistent med deras förvridna världsbild som "vänstervridet". Själv identifierar jag mig som höger.

Frankfurtskolan flyttade från Tyskland till USA på 20/30-talet och fick fäste på universiteten. Sedan dess har de mer och mer övertagit institutionerna. I Sverige skedde väl det avstampet i samband med 68-rörelsen. MSM är övervägande vänster så det skriker om det. Tidigare var forskning något där man ärligt ville fördjupa kunskaperna medan nu används forskning för att sälja sälja sälja och i politiska syften.

Samma rörelse som ligger bakom detta ligger bakom det mest troliga valfusket. Harris är så vänster att öronen fladdrar. De hade sin chans nu. Vinner Trump kan han krossa eller i alla fall för lång tid trycka tillbaka dem/exponera dem. Förlorar Trump så kommer senildemente Biden kliva av och kommunisten Harris agera nickedocka åt Deep State. De kommer skriva om förutsättningarna för valsystemet i USA så demokraterna i många decennier framöver kommer sitta på makten och de kommer pack the SCOTUS så samma äckliga vänsterliberala kulturmarxistiska smörja tar över USA som redan fått fäste i stora delar av Europa/Kanada.

Är du verkligen höger borde det här intressera dig som fan, för det kommer påverka dig, dina barn och dina barnbarn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in