2020-11-10, 11:23
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Högst förmodligen för att 3600 är ATH-nivåer. OMX och andra EU-index har ännu inte klivit över ATH-nivåer någon gång.

Stängde inte OMX ATH igår?
Citera
2020-11-10, 11:31
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilonar

Nej.
Citera
2020-11-10, 11:32
Medlem
Citat:

OmxPI gjorde det
Citera
2020-11-10, 11:34
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Nej.

Vad är ATH för omx?
Citera
2020-11-10, 11:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesuns88
Ingen har frågat om din ath 1 vecka innan du började blöda pengar. Att du påstår att du har x mn på ditt konto är lika irrelevant som att du påstår att vi ska lyssna på dig eftersom du är matematiker. Dina tips och ditt sätt att resonera är vad du bedöms på inte vad du påstår dig vara eller ha. Det du inte verkar förstå är att vi som inte förespråkar att tajma börsen inte behöver lägga någon tid på börsen utan kan köpa kontinuerligt. Varför skulle vi vara mindre intresserade av att tjäna pengar själva när vi belyser brister i dina resonemang och uttalanden? Det ena utesluter inte det andra men jag förväntar mig inte att du ska begripa det.
Håll dig till att påpeka mina och andras brister så tillför du iallafall något.

Nå, hur var det med din egen ATH, när inträffade den? Min inträffade för en vecka sedan. Något rätt gör jag iallafall. Så den som kritiserar just mitt sätt att spekulera med pengar, jag ger aldrig några tips, har verkligheten emot sig. Och ganska mycket att bevisa genom att t.ex visa sina egna insatser som rimligen bör genererat en ännu större vinst.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-10 kl. 11:40.
Citera
2020-11-10, 11:41
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Vad är ATH för omx?

1905.61 @ 20 feb
Högsta igår var 1903.17.
Citera
2020-11-10, 11:56
Medlem
kilonars avatar
Citat:
1905.61 @ 20 feb
Högsta igår var 1903.17.

Ooh, nästan där.
Citera
2020-11-10, 11:59
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Håll dig till att påpeka mina och andras brister så tillför du iallafall något.

Nå, hur var det med din egen ATH, när inträffade den? Min inträffade för en vecka sedan. Något rätt gör jag iallafall. Så den som kritiserar just mitt sätt att spekulera med pengar, jag ger aldrig några tips, har verkligheten emot sig. Och ganska mycket att bevisa genom att t.ex visa sina egna insatser som rimligen bör genererat en ännu större vinst.

Vad fyndade du istället för dina bear som gjorde att du gick + så mycket 4 november? Eller ligger du i aktier? Hade för mig du gick likvid + bears.
Citera
2020-11-10, 12:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vad fyndade du istället för dina bear som gjorde att du gick + så mycket 4 november? Eller ligger du i aktier? Hade för mig du gick likvid + bears.
Jag ligger helt stilla. Det är omöjligt för mig att med logiskt tänkande eller genom att se på historiska data komma fram till hur de kommande 6 månaderna utvecklas. Det visar ju t.ex november med en enorm dipp och sedan en lika stor uppgång. När Biden blev president? Det var ju Trump som var bra för börsen?

Jag vet bara att om vi har ATH nu, mitt i corona, när USA precis förlorat sin mest börs-vänliga president någonsin till någon som står vänstern nära, Brexit som inträder om 1 månad, och ett vänster-bidragsregn till alla EU-länder på 1 biljon Euro, då ska vi logiskt sett inte ha ATH.

Går det upp mer i Stockholm kommer jag oavbrutet att köpa på mig Xact Bear för 2mkr i stöten. Jag inleder detta kring nivån OMXS 1950.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-10 kl. 12:06.
Citera
2020-11-10, 12:08
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag ligger helt stilla. Det är helt omöjligt för mig att med logiskt tänkande eller genom att se på historiska data komma fram till hur de kommande 6 månaderna utvecklas.

jag vet bara att om vi har ATH nu, mitt i corona, när USA precis förlorat sin mest börs-vänliga president någonsin till någon som står vänstern nära, Brexit som inträder om 1 månad, och ett bidragsregn till alla EU-länder på 1 biljon Euro. Då ska vi logiskt sett inte ha ATH.

Går det upp mer i Stockholm kommer jag oavbrutet att köpa på mig Xact Bear för 2mkr i stöten.

Hm, hur ser du på idén att det är teknik/medicin dyl som drivit börsen hittills medans flyg/banker/hotell/fastigheter/telekom/industri har backat/stått stilla och nu med förhoppningen kring vaccin kommer pengar flyttas till de pressade bolagen från teknik och det fortsätter hindra börsen från att dyka?
Citera
2020-11-10, 12:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hm, hur ser du på idén att det är teknik/medicin dyl som drivit börsen hittills medans flyg/banker/hotell/fastigheter/telekom/industri har backat/stått stilla och nu med förhoppningen kring vaccin kommer pengar flyttas till de pressade bolagen från teknik och det fortsätter hindra börsen från att dyka?
De flesta kan nog se vilka stora branscher som blir lidande och kanske tom upphör pga corona. Buffett lämnade ju t.ex flyg på några dagar. Norwegian kommer att gå i konkurs när som helst. Lufthansa och SAS är är körda utan bidrag osv. Finns ringar på vattnet-effekter som man måste räkna med, t.ex att fastighetsbolag som satsar på hotell och butiker också ligger risigt till.

Däremot är jag mer tveksam till att t.ex google eller amazon på sikt tjänar på corona. De ligger visserligen rätt, datorn ersätter butiks-besök. Men när alla corona-bidrag tar slut kommer 500 miljoner människor på jorden som blivit arbetslösa att ha så mycket mindre att shoppa för. När sedan bidrags-skulderna ska betalas tillbaka blir vi ännu värre. Jag är klart skeptisk till att det finns några vinnare alls efter corona. Och då ska börsen ner.
Citera
2020-11-10, 13:09
Medlem
Bottnarna och topparna blir högre och högre på 5 mins graf sp och dax.
Kan det bryta iväg upp snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in