2020-11-09, 22:15
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Jag la också märke till nedåttrenden, har gjort 22 avslut idag efter vaccinnyheten och har nästan jobbat tillbaks knockouten

Hur jobbade du tillbaka det? Har inte gått så här dåligt för mig sedan kraschen i våras. Zoom tex har tokrasat ner till helvetet. Funderar på att sälja av alla aktier och dra mig ur aktiemarknaden helt och hållet och bara köra trading istället.

Aktiemarknaden suger fan hästballe!
Senast redigerad av Klappasäften 2020-11-09 kl. 22:22.
Citera
2020-11-09, 23:06
Medlem
zabuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur jobbade du tillbaka det? Har inte gått så här dåligt för mig sedan kraschen i våras. Zoom tex har tokrasat ner till helvetet. Funderar på att sälja av alla aktier och dra mig ur aktiemarknaden helt och hållet och bara köra trading istället.

Du har ju bara gjort fel, allt mitt har gått bra.
Citera
2020-11-09, 23:14
Medlem
Citat:

Nja, du måste hitta rätt nisch. För mig har det gått sjukt bra under de senaste månaderna.

Cell Impact och Gapwaves. Gapwaves har fått en enorm ökning på sistone. drygt 100 % på ett
par månader. Cell Impact har också gått upp en del. Men dom står precis inför början av
serieproduktion av bränslecellsplattor till företag i USA. Så i första hand Cell Impact men
Gapwaves ligger ruskigt bra till med sin vågledantenn.

Läs placera forum, rapporter och nyhetsbrev.
Citera
2020-11-09, 23:16
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Nja, du måste hitta rätt nisch. För mig har det gått sjukt bra under de senaste månaderna.

Cell Impact och Gapwaves. Gapwaves har fått en enorm ökning på sistone. drygt 100 % på ett
par månader. Cell Impact har också gått upp en del. Men dom står precis inför början av
serieproduktion av bränslecellsplattor till företag i USA. Så i första hand Cell Impact men
Gapwaves ligger ruskigt bra till med sin vågledantenn.

Läs placera forum, rapporter och nyhetsbrev.

Tänker inte köpa in mig i okända företag som jag inte känner till. Det är bara att titta på deras finansiella situation så ser man att dessa är förhoppningsföretag inget annat.
Citera
2020-11-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zabut
Jag köpte aktier i olja senaste månaden och mest de två senaste veckorna. Det var skitdumt då och folk sa att jag skulle spara kassa istället och köpa av en andra krasch neråt. Jag köpte ännu mer och nu visade det sig vara en bra deal. Oljeaktien gick upp 11 % bara idag.

Nu är frågan, datorspelsföretag och tech minskade och kommer inte gå lika bra som man trodde om pandemin och restriktioner skulle hålla i sig längre. Vad kommer istället bli vinnare nu om allt kommer igång ganska snabbt?

Knark som odlas med hjälp av smarta lampor från solenergin
Citera
2020-11-09, 23:26
Medlem
Citat:
Tänker inte köpa in mig i okända företag som jag inte känner till. Det är bara att titta på deras finansiella situation så ser man att dessa är förhoppningsföretag inget annat.

All företag börjar någonstans. Men du kanske ska hålla dig till stora stabila bolag. Själv så sitter
jag nöjd med 300% upp.
Citera
2020-11-10, 08:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesuns88
Hoppas du hann köpa fler bearcerts innan lunch herr matematiker.
Jag hade personlig ATH den 4 november med 78.7 mkr på kontot. Eftersom jag hållit på sedan kanske 1997 med aktier, över 8000 dagar, så är det ett lustigt sammanträffande att du frågar just nu. Berätta gärna om din egen ATH.

I övrigt står min plan på FB och först vid omxs30 1900 köper jag mer bear, det är snart dags. Sedan väntar jag på nästa krasch-period. Något säger mig att börsen kommer att svaja länge till. Sista veckan var spännande.

Jag fascineras över hur många i tråden som outar sig själva när de är mer intresserade av vad andra tjänar än att tjäna pengar själva. Det sistnämnda kräver intelligens, det förstnämnda kan vilket stolpskott som helt klara av.
Citera
2020-11-10, 09:42
Medlem
Citat:

Zoom är 500% plus i år, antingen är det en orealiserad vinst du ”förlorat” eller har du gått in på tok för sent i en överhypad aktie...
Citera
2020-11-10, 10:00
Medlem
sinewaves avatar
S&P är värt att hålla koll på för tillfället.
https://i.imgur.com/vUUrKgq.png
SPX500USD @ 15 min

Det har skett en förändring i riktningen när trendlinjen bröts på 15. Gårdagens stängning kommer att agera motstånd uppåt för tillfället. Oavsett finns viss potential att det blir åka av när väl en riktning tas ut. En av frågorna för dagen är om vi får en övre- eller undre gap kl. 15:30 vid öppning.

Till skillnad från EU-index är också saker som RSI lågt på längre tidsintervall som 4h och dagliga. Dvs där skulle inte jag för tillfället sätta en gigantisk varningstriangel mot att gå in.

För EU ser vi annars att t ex DAX har en tydlig negativ trendlinje, men kursen håller sig ändå inom klustret från gårdagens uppgång till skillnad från S&P där marknaden agerar som om det regnar atombomber.
Senast redigerad av sinewave 2020-11-10 kl. 10:03.
Citera
2020-11-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag hade personlig ATH den 4 november med 78.7 mkr på kontot. Eftersom jag hållit på sedan kanske 1997 med aktier, över 8000 dagar, så är det ett lustigt sammanträffande att du frågar just nu. Berätta gärna om din egen ATH.

I övrigt står min plan på FB och först vid omxs30 1900 köper jag mer bear, det är snart dags. Sedan väntar jag på nästa krasch-period. Något säger mig att börsen kommer att svaja länge till. Sista veckan var spännande.

Jag fascineras över hur många i tråden som outar sig själva när de är mer intresserade av vad andra tjänar än att tjäna pengar själva. Det sistnämnda kräver intelligens, det förstnämnda kan vilket stolpskott som helt klara av.

Ingen har frågat om din ath 1 vecka innan du började blöda pengar. Att du påstår att du har x mn på ditt konto är lika irrelevant som att du påstår att vi ska lyssna på dig eftersom du är matematiker. Dina tips och ditt sätt att resonera är vad du bedöms på inte vad du påstår dig vara eller ha. Det du inte verkar förstå är att vi som inte förespråkar att tajma börsen inte behöver lägga någon tid på börsen utan kan köpa kontinuerligt. Varför skulle vi vara mindre intresserade av att tjäna pengar själva när vi belyser brister i dina resonemang och uttalanden? Det ena utesluter inte det andra men jag förväntar mig inte att du ska begripa det.
Citera
2020-11-10, 10:33
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
S&P är värt att hålla koll på för tillfället.
https://i.imgur.com/vUUrKgq.png
SPX500USD @ 15 min

Det har skett en förändring i riktningen när trendlinjen bröts på 15. Gårdagens stängning kommer att agera motstånd uppåt för tillfället. Oavsett finns viss potential att det blir åka av när väl en riktning tas ut. En av frågorna för dagen är om vi får en övre- eller undre gap kl. 15:30 vid öppning.

Till skillnad från EU-index är också saker som RSI lågt på längre tidsintervall som 4h och dagliga. Dvs där skulle inte jag för tillfället sätta en gigantisk varningstriangel mot att gå in.

För EU ser vi annars att t ex DAX har en tydlig negativ trendlinje, men kursen håller sig ändå inom klustret från gårdagens uppgång till skillnad från S&P där marknaden agerar som om det regnar atombomber.

Varför är S&P 500 så jävla volatilt och svårt att bryta 3600 med OMX30 stadigt går upp och upp?
Citera
2020-11-10, 10:37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Varför är S&P 500 så jävla volatilt och svårt att bryta 3600 med OMX30 stadigt går upp och upp?

Högst förmodligen för att 3600 är ATH-nivåer. OMX och andra EU-index har ännu inte klivit över ATH-nivåer någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in