Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Verkar väl snarare som att huvudvittnet ville komma åt sin man snarare än KH. Polisen verkar tycka att KH var en större trofé och har gjort honom till skurken i det hela. Dock verkar bevisningen mer eller mindre kollapsat och åklagare och domare jäviga gällande bevisningen till en del.
Om inte ny bevisning grävs fram lär KH frikännas.
Ja den damen verkar mer än lovligt galen, skulle gissa på nån redig kluster B störning typ borderline.
Och helt enig att polis och åklagare ville ta en stor skalp med åtalet mot KH men dom lär nog få bita i det sura äpplet hoppas jag som dom betett sig mot KH.
För alternativet hade varit att genast bevisa damens lögner men det spåret hade väl ingen prestige.