2020-11-10, 08:13
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En grej som jag undrar över är varför är man så säker på att det har fuskats kring presidenten men man är helt okej med senatorer och de som ska sitta i huset?

Alla tre väljs nämligen på samma sedel i USA
Många har en teori att det beror på att det tar för lång tid att förfalska ballots med alla de olika alternativen på senatorer. Zerohedge skrev om det tidigare.

https://www.zerohedge.com/political/why-does-biden-have-so-many-more-votes-democrat-senators-swing-states
2020-11-10, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En grej som jag undrar över är varför är man så säker på att det har fuskats kring presidenten men man är helt okej med senatorer och de som ska sitta i huset?

Alla tre väljs nämligen på samma sedel i USA

Håller med, finns det något halmstrå att greppa efter så är det just senaten eftersom de nu ligger 50/50. Det vore katastrof att förlora allt på ett bräde, just därför tror jag det finns ett brett stöd i partiet. Till och med Newt Gingrich stämmer in i kören av de som inte tassar på tå kring storskaligt valfusk.
2020-11-10, 08:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu har även Justitedepartementets högste ansvarige för valfrågor avgått i protest, efter att justitieminister Barr skickat ut ett memo där han vill trvinga fram en utredning om "valfusk".

Hedersmannen Richard Pilger, director of the elections crimes branch in the Justice Department's Public Integrity Section, vill inte spela med i detta bisarra och odemokratiska spel och avgår därför med omedelbar verkan.

Man kan också ifrågasätta ens varför Barr skickade ut memot?
The purpose of the memo is unclear, since prosecutors already know their responsibilities to investigate vote fraud and other irregularities. But it could serve to provide the President some indication that Barr and the Justice Department are working to find the evidence that Trump and his campaign so far haven't produced.

Det är någon sorts toppstyre där Barr vill tvinga fram en utredning i något som inte finns.
2020-11-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Men snälla nån CNN har aldrig callat Arizona, det var Trump's nätverk Fox och sen AP som gjorde det och dom har fortfarande Biden som vinnare där. Dags att läsa på lite innan du spyr ut dig dumheter.

Kan väll knappast vara "Trump's nätverk" om de så uppenbart motarbetar honom?
2020-11-10, 08:16
Medlem
ekerilars avatar
Jag börjar nu att undra. Jag trodde att man inte gick ut med anklagelser om valfusk om man inte hade väldigt bra på fötterna för att styrka detta.

Jag har därför trott att det fanns en möjlighet att valresultatet skulle komma att ändras.

Nu har flera dagar gått och allt som hittillsa presenterats, gällande valfusk har visat sig vara rent trams.

Detta gör att jag nu börjat tro att det mesta gått rätt till, även med tanke på att USA styrts republikanskt de senaste åren. Hur skulle oppasitionen kunna initiera allvarligt och omfattande valfusk.

Det som hittills kommit fram visar på en hel del brister i delstaternas valsystem och folkbokföring, inte på valfusk.
2020-11-10, 08:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Många har en teori att det beror på att det tar för lång tid att förfalska ballots med alla de olika alternativen på senatorer. Zerohedge skrev om det tidigare.

https://www.zerohedge.com/political/why-does-biden-have-so-many-more-votes-democrat-senators-swing-states

Är de republikanska valförrättarna alltså med på noterna?

Du vet att varje steg i valprocessen (skapa ballots, skicka ut dessa, ta emot dessa, samla in dessa, räkna dessa, registrera resultatet, hantera mjukvaran, varenda steg) inkluderar Republikaner, Demokrater och Oberoende?

Måste vara väldigt jobbigt att få till systematiskt valfusk där
2020-11-10, 08:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Men snälla nån CNN har aldrig callat Arizona, det var Trump's nätverk Fox och sen AP som gjorde det och dom har fortfarande Biden som vinnare där. Dags att läsa på lite innan du spyr ut dig dumheter.

Fox har inte varit trumps någon gång så du behöver också läsa på. De har varit republikaner ja men de har inte gillat trump. Fox news är mer som aftonbladet nu och har varit så i ett par år
2020-11-10, 08:18
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har även Justitedepartementets högste ansvarige för valfrågor avgått i protest, efter att justitieminister Barr skickat ut ett memo där han vill trvinga fram en utredning om "valfusk".

Hedersmannen Richard Pilger, director of the elections crimes branch in the Justice Department's Public Integrity Section, vill inte spela med i detta bisarra och odemokratiska spel och avgår därför med omedelbar verkan.

Man kan också ifrågasätta ens varför Barr skickade ut memot?
The purpose of the memo is unclear, since prosecutors already know their responsibilities to investigate vote fraud and other irregularities. But it could serve to provide the President some indication that Barr and the Justice Department are working to find the evidence that Trump and his campaign so far haven't produced.

Det är någon sorts toppstyre där Barr vill tvinga fram en utredning i något som inte finns.
Det du glömmer att berätta är att Pilger var inblandad i IRS skandalen där han ohederligt tryckte på för att specifikt utreda konservativa grupper i en häxjakt.
2020-11-10, 08:20
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är de republikanska valförrättarna alltså med på noterna?

Du vet att varje steg i valprocessen (skapa ballots, skicka ut dessa, ta emot dessa, samla in dessa, räkna dessa, registrera resultatet, hantera mjukvaran, varenda steg) inkluderar Republikaner, Demokrater och Oberoende?

Måste vara väldigt jobbigt att få till systematiskt valfusk där
Det du bevisligen inte greppar är att det är flera steg mindre att markera bara en president istället för olika val av senat. Läs artikeln.
2020-11-10, 08:24
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Trumps chanser har gått från 3% och är nu uppe på 10%, ökar dag för dag.

https://odds.watch/trump-2020
2020-11-10, 08:25
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag börjar nu att undra. Jag trodde att man inte gick ut med anklagelser om valfusk om man inte hade väldigt bra på fötterna för att styrka detta.

Jag har därför trott att det fanns en möjlighet att valresultatet skulle komma att ändras.

Nu har flera dagar gått och allt som hittillsa presenterats, gällande valfusk har visat sig vara rent trams.

Detta gör att jag nu börjat tro att det mesta gått rätt till, även med tanke på att USA styrts republikanskt de senaste åren. Hur skulle oppasitionen kunna initiera allvarligt och omfattande valfusk.

Det som hittills kommit fram visar på en hel del brister i delstaternas valsystem och folkbokföring, inte på valfusk.
Ja, bra skrivet!
Det vi hör nu från Trump och som vi även hört från hans orcher de senaste dagarna är "snart kommer något vansinnigt stort att komma fram, vänta bara!"

Jaha, då kan dom väl vara tysta tills de har något att komma med. Denna typ av argumentation trendar. Verkar vara någon form av härskarteknik de försöker med. Lägg korten på bordet eller håll tyst!
2020-11-10, 08:25
Medlem
Det mest tragiska är att folk i den här tråden enbart bryr sig om att åtnjuta sin egen skadeglädje, inte det faktum att hela frågan handlar om att människors integritet vad gäller rösträtt respekteras och upprätthålls. Var är försvararna av princip?
Det amerikanska folket, och inga andra, skall givetvis vara dem som väljer Förenta Staternas president.
Vårt intresse som utomstående bör först och främst vara deras integritet.

Det är också anmärkningsvärt att folk tar för givet att det skulle vara en avancerad sak att på olika sätt och nivå påverka ett val.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in