2020-11-10, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
'Those who vote decide nothing. Those who count the vote decide everything.'

Med andra ord, om du lämnar valet till en programkod. Hur ska folket kunna övervaka detta?

Även om det skulle tekniskt gå att garantera säkerheten, så måste även det folkliga intrycket av valprocessen vara att det går att övervaka det, och att det går att lita på det.

Åtminstone jag hade inte litat en sekund på ett elektroniskt val, som vanliga människor inte har en suck att övervaka att det går rätt till.

Tycker faktiskt vi har ett bra valförfarande i Sverige, bortsett från det eviga strulet med valsedlarna...
Du verkar vara smått efterbliven? Eller har jag fel kanske?

Måste du vara med och kontrollera när tvättmaskinen hanterar och tvättat dina kläder, eller när spisen gör sitt medan du steker kyckling? Vad är det du tycker ska kontrolleras? Det finns ingenting som är mer säkrare och folket kommer kunna övervaka det, genom att följa diagram och vara inloggade och se allting live. Precis som man ser tvätten live.

Ditt argument låter fullkomligt korkat. Menar du att vården med mening har skapat långa köer så de kan sitta och fika mer, kanske vill du kontrollera att alla tider verkligen är bokade tills det är din tur om cirka 1-2 månader?

Det är det som är saken med ett digitalt vote system, att man inte ska behöva övervaka det, man ska kunna följa det och vara säker på att ingen FUSKAR. Övervakningen och säkerheten av systemen kommer att skötas av underrättelsetjänsterna samt teknikmyndigheterna som anordnar systemen.

Det är det digitala systemet som kommer avgöra och bestämma resultatet. Du behöver absolut inte vara orolig. Det finns mängder med Sverigedemokrater och Vänsterpartister som jobbar med teknik och säkerhet. Det kommer bli omöjligt att göra saker till sin fördel med ett digitalt system. Totalt omöjligt och det kommer heller inte gå att hacka eller DDOS:a. Det är val vart fjärde år, och man ska hålla ett system uppe i 3 månader, hur ofta blir SVT hackat? Dessutom kommer det vara 20 gånger högre säkerhet under denna tiden också.

Sveriges valsystem är bra, för man använder bostadsadress, ID, väljarlegitimation, underskrifter som kontrolleras, medborgarskap, röstberättigande, dessutom är befolkningen liten. Så vi kommer klara oss ganska länge, men det har garanterat fuskats här också. Fast med säkerhet till en mycket MYCKET mindre del om man ska räkna per invånare.
Senast redigerad av 4D1 2020-11-10 kl. 03:46.
2020-11-10, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det är det dom skyllde på iaf!

Men jag skulle gissa på att många Trump anhängare är medvetna om att mask inte ens fungerar iaf..

Det är som o sålla mygg med ett fiskenät. Dessutom ökar det nedsatta systemet (via försämrad andning) risken för att bli infekterad.

Men ja. Det finns en massa diskussioner om att Observers hade blivit tvungna att få stå 20 feet därifrån..

Fanns en kul video här i tråden i föregår tror jag att det var, där man visade vilket jävla avstånd det egentlig är! O att det blir omöjligt att läsa.

Vill nästan se om Rudys (är det så han heter?) presskonferens för han var så rolig där. De berättade att de fick rätt att komma 6 ft närmare, fast då flyttade rösträknarna borden 6 ft längre bort istället. Lol om det stämmer.
2020-11-10, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vill nästan se om Rudys (är det så han heter?) presskonferens för han var så rolig där. De berättade att de fick rätt att komma 6 ft närmare, fast då flyttade rösträknarna borden 6 ft längre bort istället. Lol om det stämmer.

Lol ja. Det är riktigt fittigt gjort av dom jävlarna. Fatta vad paff man hade blitt!
2020-11-10, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Hur kan benfords lag appliceras på val/röstande när det inte handlar om slumpmässiga siffror.
Hur folk röstar styrs inte av slumpen och därmed kan inte benfords lag appliceras på val.

Har har du några studier som förklarar närmare.
georgetown
University of Oregon
Cambridge

Resultatet vid simuleringar(data och praktiska) samt riktiga val visar att benfords lag är ungefär lika träffsäkert som att singla slant och har fel lika ofta åt bägge håll.

Tack för svar! Tycker det varit det intressantaste inlägget på länge som varit rent sakligt gällande statistiken. Fick bara nyss om konceptet förra veckan och det stämmer nog som du säger för jag har sett båda sidor använda sig av Benfords lag för att göra olika poänger.

Men det vore intressant att höra vad du har att säga om det andra som finns med i den här artikeln?
Den tar ju upp väldigt många exempel från valet som verkar väldigt misstänkt.

https://theredelephants.com/there-is-undeniable-mathematical-evidence-the-election-is-being-stolen/
2020-11-10, 03:54
Medlem
Citat:
Lol ja. Det är riktigt fittigt gjort av dom jävlarna. Fatta vad paff man hade blitt!

Jag hade skrattat ihjäl mig om jag varit på plats och sett det (har nog lite udda humor), såvida det inte hade rört sig om något så viktigt som presidentvalet.

Rudy är min nya idol iaf, har bara sett en presskonferens med honom men han var väldigt underhållande och bra.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-10 kl. 03:58.
2020-11-10, 04:01
Medlem
Citat:
Jag hade skrattat ihjäl mig om jag varit på plats och sett det (har nog lite udda humor), såvida det inte hade rört sig om något så viktigt som presidentvalet.

Rudy är min nya idol iaf, har bar sett en presskonferens med honom men han var väldigt underhållande och bra.

Själv hade jag nog garvat, sen hade jag gått fram o börjat dragit bordet lite närmare emot mig. Här döljs det något för mig. Det är något jag vill se
2020-11-10, 04:01
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Sorry, min miss det är i NY han fått 43% (tror jag).
Nu är ju Kalifornien helt öppen fråga, kanske hade han inte vunnit staten men man har fuskat här med.

Dominion Voting Systems har nyttjats i Kalifornien också.

Exempel:
https://patch.com/california/murrieta/ep/1335663

Du har alltid fel Nixter, kom igen nu redovisa varför dina dataanalyser var så dåliga att det gav ett bättre resultat om man singlade krona eller klave om resultatet i valen i de respektive delstaterna. Du satte dig på väldigt höga hästar och hävdade att du och bara du satt på den absoluta sanningen. Men det full platt så fort rösträkningen kom igång och det visade sig att du hade fel i så gått som allt du förutspått.

Vi som ägnade tid åt att läsa dina nästan spamartade inlägg, vill ha svar på varför du hade så fel, annat än att du bara ljög och drog siffror random eller hämtade dem från ett bias sidor till förmån för Trumpen, typ joeisdone.

Få tillbaka lite trovärdighet och kanske någon respekt genom att ge oss en rimlig förklaring varför dina analyser slog så fel. Kan de ha varit en glitch i systemet må hända.
2020-11-10, 04:02
Medlem
Citat:
Själv hade jag nog garvat, sen hade jag gått fram o börjat dragit bordet lite närmare emot mig. Här döljs det något för mig. Det är något jag vill se

Sedan hade du hostat på rösträknarna och skrämt upp dem.
2020-11-10, 04:03
Medlem
I-van-Toers avatar
Det här är en mycket bra sammanfattning från idag av Bevin vs Beshear i guvernörsvalet i Kentucky 2019 och Trump vs Biden i presidentvalet i Pennsylvania 2020. Det är så här Hammer/HAMR och Scorecard fungerar. Eftersom Youtube raderar allt nu, likaså Twitter och Facebook så är det bästa att ladda ner det som går och det som fortfarande rullar.

Election News 6 Election Fraud Before Your Eyes
https://dianawest.net/Home/tabid/36/EntryId/4076/Election-News-6-Election-Fraud-Before-Your-Eyes.aspx

Intressant att Reuters kände sig manade att skriva om det här och försöka debunka allt. De misslyckades kapitalt eftersom idioten hos Reuters fattar inte att det är två olika händelser. De försöker kanske blanda bort korten med flit eller så är de så pass verklighetsfrånvarande. I vilket fall så har artikeln uppdaterats ett par gånger de senaste 5-6 timmarna eftersom de förmodligen försöker släta över felen de laddat upp varje gång.

Fact check: TV news clip does not show ‘live computerized fraud’ on Election Day 2020
https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-cnn-not-evidence-vote-fraud-idUSKBN27P2TI

Demokraterna kommer bli rökta i SCOTUS och faktum är att det kanske inte ens behöver gå så långt upp i systemet. Det här kanske delstaterna löser på delstatsnivå.
2020-11-10, 04:05
Medlem
Citat:
Sedan hade du hostat på rösträknarna och skrämt upp dem.

Hade kastat ut dem ur lokalen o tagit över den!
2020-11-10, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4D1
Snart kommer de flesta Biden anhängare se på saker. Dom är glada nu, men snart kommer det hända saker.

MSM verkar vara chockade och har inte fattat att Trump kanske vinner. De 7 största nyhetsbolagen klippte Vita Husets presskonferens när Trump hävdade att valet var riggat och att han har vunnit. Anderson Cooper från CNN jämförde Trump med en elak diktator där sonen åker runt med en kulspruta och dödar sina fiender.

https://twitter.com/MaryVought/status/1325977408869183488
Senast redigerad av Snullerux 2020-11-10 kl. 04:13.
2020-11-10, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det här är en mycket bra sammanfattning från idag av Bevin vs Beshear i guvernörsvalet i Kentucky 2019 och Trump vs Biden i presidentvalet i Pennsylvania 2020. Det är så här Hammer/HAMR och Scorecard fungerar. Eftersom Youtube raderar allt nu, likaså Twitter och Facebook så är det bästa att ladda ner det som går och det som fortfarande rullar.

Election News 6 Election Fraud Before Your Eyes
https://dianawest.net/Home/tabid/36/EntryId/4076/Election-News-6-Election-Fraud-Before-Your-Eyes.aspx

Intressant att Reuters kände sig manade att skriva om det här och försöka debunka allt. De misslyckades kapitalt eftersom idioten hos Reuters fattar inte att det är två olika händelser. De försöker kanske blanda bort korten med flit eller så är de så pass verklighetsfrånvarande. I vilket fall så har artikeln uppdaterats ett par gånger de senaste 5-6 timmarna eftersom de förmodligen försöker släta över felen de laddat upp varje gång.

Fact check: TV news clip does not show ‘live computerized fraud’ on Election Day 2020
https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-cnn-not-evidence-vote-fraud-idUSKBN27P2TI

Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Demokraterna kommer bli rökta i SCOTUS och faktum är att det kanske inte ens behöver gå så långt upp i systemet. Det här kanske delstaterna löser på delstatsnivå

Jag har bett till Herren Gud flera gånger om dagen de senaste dagarna.

Det är något fullständigt skumt med detta valet, redan från början, till och med många republikaner tog Bidens ställningstagande, obama och hans fru samt många andra grät om att landets karaktär är på väg åt fel håll. Det är verkligen personligt riktat mot Trump. Det är helt sjukt.

Alla dessa hovbögar har ju sina kontakter i vallokalerna, de gör allt för att ta fram metoder om valfusk när det väl passar dom.

Rättvisan ska fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in