2020-11-10, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att folk kanske ska avvakta med att skrika om hur säkra de är på valfusk?

Kan du inte svara på tidigare frågan jag gav dig om vad du bedömer vara valfusk istället?

Döda människor som röstar, statistiska anomalier som inte följer Benfords lag och Georgias valgeneral som konstaterar att de kommer att hitta illegitima röster är ju tydligen inte tillräckligt.

Så det är nog dags du förklarar det istället för att slingra dig hela tiden och rapa samma skit hela tiden om att det inte finns några bevis, vi har redan läst dig skriva det ett par hundra gånger nu.
2020-11-10, 03:12
Medlem
En sak slog mig precis. Republikanerna som skulle vara valobservatörer men som inte fick komma nära, hade de munskydd på sig? Av de bilder jag sett har samtliga rösträknare haft munskydd, hur var det med valobservatörerna tro. Hade de inga covid-skydd kan det ha funnits legitima skäl att inte låta dem komma nära rösträknarna.
2020-11-10, 03:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Kan du inte svara på tidigare frågan jag gav dig om vad du bedömer vara valfusk istället?

Att gå direkt emot HD domstolsorder rörande sorteringsmaskinerna anser jag vara valfusk då det gjordes för att hindra att poströster skulle kunna komma fram i tid, att det fortfarande saknas runt femhundratusen poströster även det väldigt suspekt.

Citat:
Döda människor som röstar, statistiska anomalier som inte följer Benfords lag och Georgias valgeneral som konstaterar att de kommer att hitta illegitima röster är ju tydligen inte tillräckligt.

Statestik tenderar att fallera när det kommer till verklighetsexempel, har det presenterats gedigna bevis för att döda har röstat eller är det som det tidigare har tagits upp enbart saker som man misstänker?

Det krävs nämligen lite mer än att man bara lämnar in en valsedel för att döda ska kunna rösta, det krävs enorma mängder mutor till alla som räknar rösterna speciellt om det är poströster då dessa säkerhetskontrolleras mot register.

Läs på om hur det fungerar i USA och speciellt hur poströster kontrolleras innan du skriker om att det är lätt att fuska
2020-11-10, 03:20
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Nu antar du saker, otroliga saker har hänt förr och bara för att du inte tycker om saker så betyder det inte att det är så som du vill/önskar.

Återkom när genuina bevis har presenterats.

Jag presenterade bevis ca 21:30 i inlägget nedan.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd

Andra har presenterat bevis angående Bevin vs Beshear i Kentucky 2019 i den andra "fusk"-tråden, "USA-Valet: Fuskandet har börjat".

Min kommentar.

(FB) USA-Valet: Fuskandet har börjat.
2020-11-10, 03:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Att gå direkt emot HD domstolsorder rörande sorteringsmaskinerna anser jag vara valfusk då det gjordes för att hindra att poströster skulle kunna komma fram i tid, att det fortfarande saknas runt femhundratusen poströster även det väldigt suspekt.

Statestik tenderar att fallera när det kommer till verklighetsexempel, har det presenterats gedigna bevis för att döda har röstat eller är det som det tidigare har tagits upp enbart saker som man misstänker?

Det krävs nämligen lite mer än att man bara lämnar in en valsedel för att döda ska kunna rösta, det krävs enorma mängder mutor till alla som räknar rösterna speciellt om det är poströster då dessa säkerhetskontrolleras mot register.

Läs på om hur det fungerar i USA och speciellt hur poströster kontrolleras innan du skriker om att det är lätt att fuska
Vet du det?
2020-11-10, 03:26
Medlem
Citat:

Så det är nog dags du förklarar det istället för att slingra dig hela tiden och rapa samma skit hela tiden om att det inte finns några bevis, vi har redan läst dig skriva det ett par hundra gånger nu.

Hur kan benfords lag appliceras på val/röstande när det inte handlar om slumpmässiga siffror.
Hur folk röstar styrs inte av slumpen och därmed kan inte benfords lag appliceras på val.

Har har du några studier som förklarar närmare.
georgetown
University of Oregon
Cambridge

Resultatet vid simuleringar(data och praktiska) samt riktiga val visar att benfords lag är ungefär lika träffsäkert som att singla slant och har fel lika ofta åt bägge håll.
2020-11-10, 03:29
Bannlyst
Citat:

Gubben, Trump har blåst upp detta till vansinniga nivåer. Det är frågan om kanske maximalt 16 röster som är fel, högst. De har hittat något papper här och där som lika gärna kan vara tuggummipapper, printer-papper eller något kvitto.

Ja, detta är uppblåst så det skriker om det. HURRA FÖR BIDEN! Jag är säker på att han pippilurar denna presidentpost utmärkt. Nu ska jag, Ola och Örjan spela Fia med knuff. Mmm!
2020-11-10, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det spelar ingen roll, för bevisen visar mot att munskydd inte funkar.

Bevis är:
1: det sänker din förmåga att ta in luft. Vilket gör att ditt system fungerar sämre. Med andra ord om du går runt med munskydd i flera timmar så minskar du ditt eget immunförsvar typ.. En människa behöver andas. Annars fallerar hela systemet.

2: microskopiskt... är corona så jävla litet att en tygmask tex Skulle vara som att sålla mygg med ett fiskenät.. och vanlig ansiktsmask hjälper inte mycket mer det heller.

Så det mesta man använder mask till idag är för att visa att man följer reglerna o alla kan va lydiga.
Iaf i media.

Så mycket för Biden snack om Vetenskap!..

Dessutom finns det även en video som pekar på det här.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=sb9jRqgDOJ8

Tack Rudyard!

Okej men då kan det alltså ha varit lag på att alla därinne ska ha ett munskydd och de utan fick inte komma nära. Det är bara en teori för jag vet inte huruvida de bar något eller ej.

En del utav Trumps case bygger på att de inte fick observera rösterna, och det i sig är misstänksamt och tyder på ev fuffens. Såvida det inte var som jag skriver ovan.
2020-11-10, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Hur kan benfords lag appliceras på val/röstande när det inte handlar om slumpmässiga siffror.
Hur folk röstar styrs inte av slumpen och därmed kan inte benfords lag appliceras på val.

Har har du några studier som förklarar närmare.
georgetown
University of Oregon
Cambridge

Resultatet vid simuleringar(data och praktiska) samt riktiga val visar att benfords lag är ungefär lika träffsäkert som att singla slant och har fel lika ofta åt bägge håll.

Skippa Benford. Fokusera på 200% röstdeltagande i vissa stater istället, och megaproducerade ballots från Kina.
2020-11-10, 03:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Idag har man lämnat in stämningar till Philadelphia med 55 vittnen, man lämnar imorgon in I Pittsburgh, man har redan förra veckan lämnat in i Nevada (flera stycken) och Arizona (flera stycken), man har lämnat in i Michigan och såvitt jag kommer håg i Wisconsin, även Georgia. Många fler kommer följa..

Det får räcka med att säga fram med bevis och när man påpekar att erkännt duktiga jurister har just gjort detta ducka för det faktumet. Bevis har lämnats in och det är pågående, man har haft några få dagar på sig. Gore hade 37...

Lika lite som CNN väljer nästa President väljer media om bevisen är korrekta eller ej, det gör en domstol.
Snart kommer de flesta Biden anhängare se på saker. Dom är glada nu, men snart kommer det hända saker.
2020-11-10, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Okej men då kan det alltså ha varit lag på att alla därinne ska ha ett munskydd och de utan fick inte komma nära. Det är bara en teori för jag vet inte huruvida de bar något eller ej.

En del utav Trumps case bygger på att de inte fick observera rösterna, och det i sig är misstänksamt och tyder på ev fuffens. Såvida det inte var som jag skriver ovan.

Det är det dom skyllde på iaf!

Men jag skulle gissa på att många Trump anhängare är medvetna om att mask inte ens fungerar iaf..

Det är som o sålla mygg med ett fiskenät. Dessutom ökar det nedsatta systemet (via försämrad andning) risken för att bli infekterad.

Men ja. Det finns en massa diskussioner om att Observers hade blivit tvungna att få stå 20 feet därifrån..

Fanns en kul video här i tråden i föregår tror jag att det var, där man visade vilket jävla avstånd det egentlig är! O att det blir omöjligt att läsa.
2020-11-10, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Skippa Benford. Fokusera på 200% röstdeltagande i vissa stater istället, och megaproducerade ballots från Kina.

Umm, finns ingen delstat med ens 100% valdeltagande än mindre 200%.
Idaho är väl den delstaten som ligger högst över förväntade antal röster(106%). Men de landade ändå bara på ca 66% valdeltagande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in