2020-11-10, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, Benfords lag har nämnts flera gånger i tråden.

Kan det inte uppstå ett sådant hack i graferna på ”naturlig” väg?

Lite märkligt är det att Biden under natten, i raketfart, plötsligt får 100% av tusentals röster och går om Trump. Någon ynka procent borde ha tillfallit Trump. Svensk media har gått ut med att det beror på att det var poströster, men 100%?
2020-11-10, 01:04
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
En teori.. men skulle kunna förklara varför Pence är på väg på semester. Dom hänger ju inte bredvid varandra i krig.

"Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt'

Oavsett tror jag vi kommer se oväntade minutiöst planerade händelser, det är ju Trumps signum när det hettar till.
Onekligen ett udda tillfälle att gå på semester. Vi får följa guldindikatorn, den brukar ge utslag illa kvickt när något händer.
2020-11-10, 01:06
Medlem
dANiis avatar
Trumpen spelar 4D chess.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Tapper på CNN har hotat trumpister, accepterar man inte Biden kan man riskera at mista jobbet bland annat.
+
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Ja, när man blandar in fru Melanie att hon har uppmanat bla bla kan man ana ugglor i mossen. Blir intressant att se hur involverad CNN är. Trump tappade massor i countyn kring Atlanta, huvudkvarteret finns ju där för CNN.
Hm, hm. Hm. CNN har absolut delaktighet i det som utspelar sig. Även Fox har betett sig jävligt märkligt och oschyst.

Jag tror och hoppas att det kommer mer redan i morgon. Ni ska se att svenska media låter artiklarna om Biden, som de frontade med initialt, sjunka allt längre och längre ned på förstasidorna. Så dyker det upp någon text om "misstankar om valfusk i USA" om någon vecka. De måste förhala allting nu när det blev så här tokigt som det blev. De lär dessutom vilja ha duktigt med kött på benen vid en eventuell plot-twist för att inte göra om samma misstag som med "valvinsten".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om Trump vinner Arizona så kommer jag idiotförklara mig själv. Inte för att jag var blåst och trodde på systemet, utan för att jag var omedvetande att röstfusk kunde förekomma.

Nu tror jag faktiskt på att Biden vinner och det har inte skett något större röstfusk som kommer resultera vinst för Biden.

Ja men egentligen kan det ju inte gå till på det sättet. Att man ser mellan fingrarna med lite valfusk, bara det inte påverkar slutresultatet. Nu verkar detta fusk ha förekommit i ett flertal stater och det kan definitivt vara avgörande för vem som blir president.
Varför USA har ett så uselt valsystem är till stor del på grund av att demokraterna har motsatt sig alla förslag om ett säkrare system. De kan ju alltid hävda att det skulle göra det svårare för svaga grupper att rösta. Men den egentliga anledningen är uppenbarligen att man vill kunna fuska vid behov.
2020-11-10, 01:07
Medlem
Citat:
Röstfusk har förekommit sen man började rösta.

Skillnaden är att det då oftast varit för personlig vinning.

Här pratar vi istället om en långt djupare och mer illasinnad agenda, inte helt osannolikt med hjälp av främmande makt eller intern makt. Är militären och CIA på samma sida här exempelvis ?

Frågorna är många, hoppas vi slipper se regelrätt strid.

CIA leds av Haspel. Haspel jobbade under Mike Pompeo..som då var CIA-chef.

Så CIA är ju på Trumps sida. Efter sparkandet av Esper..och att Miller nu ersatt så tror jag båda är på Trumps sida. Trump är ju dessutom överbefälhavare.
2020-11-10, 01:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men egentligen kan det ju inte gå till på det sättet. Att man ser mellan fingrarna med lite valfusk, bara det inte påverkar slutresultatet. Nu verkar detta fusk ha förekommit i ett flertal stater och det kan definitivt vara avgörande för vem som blir president.
Varför USA har ett så uselt valsystem är till stor del på grund av att demokraterna har motsatt sig alla förslag om ett säkrare system. De kan ju alltid hävda att det skulle göra det svårare för svaga grupper att rösta. Men den egentliga anledningen är uppenbarligen att man vill kunna fuska vid behov.

Låt oss säga att de hittar 20 tusen röster som är fusk i Arizona. Då vinner Trump denna delstat, vilket säkrar senaten i 2 år framåt och säkerligen 4 år framåt med tanke på att fler D-stater kommer vara till salu då år 2022 jämfört med R-stater.

Senaten är viktigaste punkten i hela USA.

Men hur lång tid tar det innan vi får fram ett svar?
2020-11-10, 01:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Röstfusk har förekommit sen man började rösta.

Skillnaden är att det då oftast varit för personlig vinning.

Här pratar vi istället om en långt djupare och mer illasinnad agenda, inte helt osannolikt med hjälp av främmande makt eller intern makt. Är militären och CIA på samma sida här exempelvis ?

Frågorna är många, hoppas vi slipper se regelrätt strid.

När får vi ett svar om det har inträffat valfusk i Arizona, dvs bekräftat från domstol?
2020-11-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Onekligen ett udda tillfälle att gå på semester. Vi får följa guldindikatorn, den brukar ge utslag illa kvickt när något händer.

Pence måste ladda batterierna några dagar när det börjar hetta till på riktigt. Runt 8-14 december räknar jag med full storm
2020-11-10, 01:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De som har studerat rösträkningen har tydligt kunnat se att i viktiga valdistrikt där Trump såg ut att gå mot en klar seger så svängde det plötsligt till Bidens favör när de flesta rösträknarna hade gått hem.
Det gick mer eller mindre att registrera detta med egna ögon, fast det var svårt att återge exakt hur det gick till utan att anteckna alla förändringar i nyckelstaterna.
2020-11-10, 01:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Sämsta dubbningen jag sett. Munnen rör sig helt oberoende av vad som sägs och även när reportern talar.
Vilket skämt!
Var hittar du alla konstiga saker?

Herre jösses, klippningen som är i början är på en så pass egen nivå att även amatörer gör bättre ifrån sig...
2020-11-10, 01:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
När får vi ett svar om det har inträffat valfusk i Arizona, dvs bekräftat från domstol?

Troligen aldrig, de påståenden som kom från den senaste presskonferensen var bara tomt malande om tidigare påståenden, man påstod även saker som redan hade motbevisats i lokala domstolar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in