Citat:
Ursprungligen postat av
14thInt
1) Säpo sällar sig till narkotikaroteln. Endast sex år efter mordet har man knappt kvar material, en pärm av 12. En säkerhetstjänst måste givetvis behålla kopior i ett ärende av den digniteten. Tjänstemännen uppvisar överlagt dåligt minne.
Melén uppger att bilagorna lämnades till PU, jag har för mig att det i själva PM också hänvisas till dessa. PU har uppenbarligen tappat bort dem också.
2) Också sensationellt. Här kommer säkerhetstjänsten och hemställer om svar utan att knappt någon hörsammar detta. Som om det vore ett pikant inslag i tjänsteutövningen.
3) Leif K är Z9077. Detta uppslag, Z8373, är anknutet till Ullas Z8075. Wall knyter i fotnoter till Mordgåtan Olof Palme Z8373 direkt till Ulla S L.
4) Jag är inte förvånad.
5) Det verkar som om det är öppna polisen som styr informationen. Säpo får läsa fotostatkopior på uppslagen. Här finns möjlighet att hålla tillbaka och välja vad Säpo får ta del av. Skriver man KEE på protokollet är förhöret till hälften redan avfört.
6) Emma R pratar ju direkt med en polis, Conny den 15. januari som bevakar porten. Det styrker bilden och säger kanske något om en förhöjd hotbild.
7) -
Det blir mer och mer troligt att det är Ulla Strömbäck Larssons vittnesmål som inte tål syn. Det verkar också finnas en kraft i bakgrunden som de hårdföra narkotikaspanarna och de luttrade tjänstemännen vid Säpo viker undan för. Och det är inte PKK, CP, LZJ eller TT.
Ulla Strömbäck-Larsson har varit min favorit sedan länge . Vaken , falkögd och envis har hon stått fast vid sina uppgifter trots skitprat från myndigheternas sida. Hennes signalement är så tydliga att det bara måste gå att hitta personerna det rör sig. Inte så många lönnfeta med liten näsa som rör sig i övervakande kretsar.
Gubbarna i gamla stan är för gamla för att vara knarkspanare. På mig skriker det SÄPO vilket vore ganska logiskt. Det är bekräftat att SÄPO-män drev irreguljär bevakning av
Olof Palme. Dom borde vara prio1 att kolla upp. Mycket talar för att
Bert Melens grupp aldrig fick infor om dessa månaderna efter MOP.
Ena stunden får vi läsa om inbrott inne på polishuset och därefter om försvunna handlingar ang övervaknings-PM. Det är något som är ruttet i kungariket sverige, för att citera en känd dramatiker.