2020-11-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Nå som vi har intervjuet i frisk minne, er det interessant å lese om en som Holden hyret inn:

29. august sitter en ruvende danske på bistandsadvokat Svein Holdens kontor.

Michael Green har både vært fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.

Holden har kontaktet ham. Kanskje kan han hjelpe?

Foto: Lotte Olsen Jessa / NRK
Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljøer over hele Europa.

Danskens vurdering er at det er noe amatørmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener å ha peiling på slikt.

24. september møtes Green og Tom Hagen på Holdens kontor.

Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.

Gjennom 30 år har han vært i mange kriminelle miljøer og hørt mange løgner. Men få har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.

Green skriver i en e-post:

– HADDE JEG SITTET OVERFOR HAM OG FÅTT VITE AT KONA HANS VAR BORTE, VILLE JEG ALDRI TRODD DET.
Green skriver videre:

– Han virker rolig og uanfektet. Sånn reagerer ikke normale mennesker i en sådan situasjon. Jeg kan godt si at det like gjerne kan være ham som står bak som en annen.

I avhør deler dansken også sine tanker med politiet.

Kort etter avslår Hagen å samarbeide med Green. Det blir med dette ene møtet.

Tilbakemeldingen til Green er at Tom Hagen synes det er vanskelig å forholde seg til den samarbeidsformen som den tidligere MC-medlemmet har foreslått.

– Det er krevende å forholde seg til kjøreregler han ikke forstår, skriver Holden i en e-post.
Kilde: https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

Hör og se her

Link

https://www.tv4.se/klipp/va/12583135/ex-kriminell-om-motet-med-mordmisstankte-miljardaren-mycket-som-inte-stamde
Citera
2020-11-09, 21:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nej, ingen har agerat som kidnappare hittills i det här fallet
Oj. Har jag missat nåt? Har polisen kommit med ny information om vad som hänt AEH? Kan du länka till den här nya spännande händelseutvecklingen! Hur ser bevisningen ut den här gången? Har man hittat TH's DNA under hennes tofflor också? Mye misstänkeligt i så fall!
Citera
2020-11-09, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg skrev aldeles ikke at dansken har rusproblemer og og fremstod rusa.
Jeg skrev "Dansken kan for eksempel ha framstått ruspåvirka/upålitelig".

Har du problemer med å lese og forstå en enkel tekst, eller er dette en bevisst forvrengning?
Hvordan tror du dansk politi vurderer Michael Greens troverdighet?

Asj, du antydet det, og som eneste alternativ, så det går ut på det samme.
Du mener at hans troverdighet er veldig liten? Hvorfor ville Holden, vennen av TH og TH ha hans hjelp da? De visste jo på det tidspunktet hvem han var og hva han var dømt for. Ser heller ikke at om han skulle være ruset, automatisk gjør han til en løgner.
Ingvar Ambjørnsen har røkt hasj hver dag i sikkert 40 år, men betyr det at han er en løgner?
Samme taktikk som du hadde om Rune Fardal. Du antydet at siden han var dømt for noe, så var han automatisk en løgner, og at de videoene om narsissisme bare var tull og tøys.
Citera
2020-11-09, 21:56
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Asj, du antydet det, og som eneste alternativ, så det går ut på det samme.
Du mener at hans troverdighet er veldig liten? Hvorfor ville Holden, vennen av TH og TH ha hans hjelp da? De visste jo på det tidspunktet hvem han var og hva han var dømt for. Ser heller ikke at om han skulle være ruset, automatisk gjør han til en løgner.
Ingvar Ambjørnsen har røkt hasj hver dag i sikkert 40 år, men betyr det at han er en løgner?
Samme taktikk som du hadde om Rune Fardal. Du antydet at siden han var dømt for noe, så var han automatisk en løgner, og at de videoene om narsissisme bare var tull og tøys.

Dersom Green fortsatt var en sjuskete lovbryter.. Ville det ikke da vært naturlig at han hadde blitt med på TH sitt lag og bidratt til villedningen mot en saftig betaling?
Citera
2020-11-09, 22:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Oj. Har jag missat nåt? Har polisen kommit med ny information om vad som hänt AEH? Kan du länka till den här nya spännande händelseutvecklingen! Hur ser bevisningen ut den här gången? Har man hittat TH's DNA under hennes tofflor också? Mye misstänkeligt i så fall!

vilka kidnappare är mindre intresserade av pengar än att skriva långa brev och mejl, naturligtvis kan det finnas några ungdomar som har läst för mycket Kalle Anka, men då är det konstigt att de inte skojar utan i och runt SV4 och med e-post, brev, betalningar. .
amatörer kopierar proffs och det har dem såvitt jag vet inte gjort...
om du har en länk om något annat blir jag glad över det
Citera
2020-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg regnet ikke med at du så på hvordan livet var for AE. Ingen ankerkjennelse fra deg der. Og ekteskapskontrakten gjaldt den dagen hun forsvant. Så det er virkeligheten.
Skillsmissekontrakten har jeg ikke nevnt, la du merke til det? Jeg snakker om tinglyste dokumenter. Det er ikke sladder.

Du har lest dokumentene. Og skjønner hva det betyr i kroner og øre.

Verken jeg eller de fleste andre her inne er vel tilstrekkelig informert om hvordan livet til AEH var. Kanskje var hun kjempefornøyd med livet. Kanskje var hun en sutrekjerring, kanskje var hun hele familiens store mor. Alt vi baserer spekulasjonene på er rykter og et par fakta, som ikke ensidig taler for at AEH ble undertrykt.

Jeg konstaterer også at folk her inne bruker ventetiden (tiden som går før politiet frafaller siktelsen mot TH) til å surre rundt med den gamle diskusjonen om bildene av AEH viser tegn på vold. Ganske tafatt spør du meg.

Jeg er også grundig lei av diskusjonen om ektepakten. (Hvis vi for eksempel tar worst case, som vil være at TH for mange år siden lurte AEH trill rundt, eller, enda verre, tvang AEH til å signere på kontrakten, så gjør altså ikke det TH til en drapsmann.)

Alt er bare babbel og, kanskje, historien om en gnien, gammel gubbe som ikke forstår at penger på bok ikke gjør livet rikere.

Det er ganske tynt i rekkene her inne nå. Svenskene er i flertall, og det er helt symptomatisk. Politiet har en tynn sak, og håpet om at denne saken blir oppklart svinner.
Citera
2020-11-09, 22:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
vilka kidnappare är mindre intresserade av pengar än att skriva långa brev och mejl, naturligtvis kan det finnas några ungdomar som har läst för mycket Kalle Anka, men då är det konstigt att de inte skojar utan i och runt SV4 och med e-post, brev, betalningar. .
amatörer kopierar proffs och det har dem såvitt jag vet inte gjort...
om du har en länk om något annat blir jag glad över det
Nu har väl dom här personerna som utgav sig för att vara kidnappare fått en del pengar, var det 10 milj nok?, utan att behöva lämna livstecken ens. Operationen tycks ha gått ihop ekonomiskt. Blev säkert pengar över till en extra vecka på Beach nummer 7 också.

Men det finns inga kidnappare, enligt dig? Källa på det, tack.

Nej, just det ja. Det har du ingen.
Citera
2020-11-09, 22:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nu har väl dom här personerna som utgav sig för att vara kidnappare fått en del pengar, var det 10 milj nok?, utan att behöva lämna livstecken ens. Operationen tycks ha gått ihop ekonomiskt. Blev säkert pengar över till en extra vecka på Beach nummer 7 också.

Men det finns inga kidnappare, enligt dig? Källa på det, tack.

Nej, just det ja. Det har du ingen.

Du säger att de har pengar? har de det? eller finns pengarna fortfarande i det monero-schemat?
har du dokumentation om det?
i det fetade säger du det själv
Citera
2020-11-09, 22:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Du säger att de har pengar? har de det? eller finns pengarna fortfarande i det monero-schemat?
har du dokumentation om det?
i det fetade säger du det själv
Har dom inte tagit ut pengarna?
Citera
2020-11-09, 22:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Har dom inte tagit ut pengarna?

förra gången jag kollade hade de inte tagit ut pengarna, så länge det inte finns något nytt där håller jag väldigt mycket med polisen om att det är okej att hålla det kidnappning öppet men sannolikheten säger att det inte är det
Citera
2020-11-09, 22:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
förra gången jag kollade hade de inte tagit ut pengarna, så länge det inte finns något nytt där håller jag väldigt mycket med polisen om att det är okej att hålla det kidnappning öppet men sannolikheten säger att det inte är det
Se där. Har du en länk till kontot?
Citera
2020-11-09, 23:18
Medlem
Niffys avatar
Sånn apropos Green så uttalte han seg til dagbladet igjen en gang i sommer, jeg syns han har mange gode betraktninger i dette intervjuet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/mener-dette-tyder-pa-villedning/72598361
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in