2020-11-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det finns andra skatteteckniska skäl att den som har största inkomsten också står för hela förmögenheten. Om man har stora lån, som man troligt har när man har stor omsättning eller vill göra snabba affärer, detta är nog det troliga att då att skriva ett sådant ektenskapsförord.

Edit, vi kan nog släppa ektenskapsförorder som ett tecken på girighet eller avhoghet mot EH.

Applåd!
Precis ... den här strukturen kring vad som är bästa sättet att "teckna pengar" för nämnda personer, kan vi nog inte lösa härinne just nu ...

Det stämmer, detta med lån.
Jag hade en nära släkting med "förmögenhet" som ibland av just skattetekniska skäl
lånade pengar fast man inte förstod varför han gjorde det.
Det är så mycket att sätta sig in i helt enkelt, att hur vi än resonerar, träffar vi inte rätt.
Citera
2020-11-06, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg sier at hun ikke kan bo der, vil, ønsker, etter skilsmisse. Så hvordan få seg bolig. Svaret er at den verdiløse boretten ikke skaffer henne en plass å bo. Har man en bolig så kan en leie ut, bytte med noen andre, selge. Det går ikke an med borett. Hun har ingenting. Han har tatt alt. Til og med det hun skulle få i følge ekteskapskontrakten har han tatt. S4b VAR hennes. Han tok den. Det er svindel.

OK, jag har inte förstått skillnaden mellan bostadsrätt och borett.
Om det blev skilsmässa kanske hon föredrog att bo i sin tidigare hemort, menar du ..
Ja det verkar sannolikt.
Citera
2020-11-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nå har dere surret rundt en ekteskapskontrakt som ikke ville stått seg i retten i noen dager, og det hele begynner å bli tåpelig.

Det blir ingen tiltale av verken en ekteskapskontrakt som sikkert lar seg forklare, en eldgammel skillsmissekontrakt som ektemannen ikke kjente til, spekulasjoner om at TH undertrykte AEH og annet sladder.

Jeg regnet ikke med at du så på hvordan livet var for AE. Ingen ankerkjennelse fra deg der. Og ekteskapskontrakten gjaldt den dagen hun forsvant. Så det er virkeligheten.
Skillsmissekontrakten har jeg ikke nevnt, la du merke til det? Jeg snakker om tinglyste dokumenter. Det er ikke sladder.

Du har lest dokumentene. Og skjønner hva det betyr i kroner og øre.
Citera
2020-11-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Helt forferdelig liv det må ha vært. Psykisk terror i sin værste form. Det andre laget her som mener at TH MÅ være uskyldig har muligens lagt seg alle sammen. Skjønner nå at politiet mener de har god kontroll på motivet. Stakkars dame😢

Ja den fine jenten og så nå. Jeg skjønner godt politiet, og vi har funnet ut (eller to her) noe som ikke har vært i media. Vi ser et enda verre bilde enn folk ellers. Han har i alle fall hatt et økonomisk motiv, ville ikke gi henne en dritt. Det ser vi av all svindelen. Arme menneske.

Vi ser baseline for løgn i intervjuet når han sier at han ikke har problemer med å dele. For der lyger han. Det er jo greit å ha sett han når han lyger for videre analyse. tenker jeg
Senast redigerad av Mattagg 2020-11-06 kl. 01:21.
Citera
2020-11-06, 01:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om det blev skilsmässa kanske hon föredrog att bo i sin tidigare hemort, menar du ..
Ja det verkar sannolikt.

Borett betyder i det här fallet att AEH hade rätt att bo i SV resten av sitt liv, oavsett om hon och TH var skilda eller om huset såldes.
Så det är inte samma sak som en bostadsrätt, om jag inte har helt fel, motsvarar det på norska "borettslag"
Citera
2020-11-06, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Vi har ikke hørt noe om at bistandsadvokat stiller spørsmål ved noe av dette. Det nytter ikke at han er advokat for AE og barna. Jeg forstår ikke hvordan man tenker her. TH er tiltalt, barna forsvarer faren sin, og advokaten må støtte barna og samtidig være advokat for en klient som etter tiltalen er drept av den personen barna forsvarer. Det er en umulig situation. Det er påtalemyndigheten, politiet og alle som som jobber med saken som er AEs advokater.

Det blir sikkert en evaluering når saken er ferdig. Og dette sammensuriet bør på oppmerksomhet da. I tilfelle en skulle få en like innfløkt og grusom sak
Citera
2020-11-06, 01:29
Medlem
Citat:
Det där du skriver om psykologens analys av maktförhållanden i allmänhet, stämmer säkert ...
förutsatt att någon part är en sådan maktmänniska att det syns ganska lång väg!

Men jag är inte så säker på att detta gäller på ett "skräddarsytt" sätt, för familjen Hagen.

Jag tänker mer åt det hållet, att den förälder som är hemma mest, får de mer kontakt med, lär bättre känna till vardags - och därför blir mindre rädda för - förutsatt att den som är hemma inte är en tydlig maktutövare.
Den förälder som är borta mycket på arbete känner man mindre - och blir mer försiktig med.
Man blir rädd att störa viktiga planer och arbete hos den man känner minst.
Man kanske inte riktigt vet var gränserna går, vad som sårar den föräldern mest ..
Såvida den föräldern inte heller är en maktgalning med kontur. Då märks det.

Jag kan inte (hittills) se att någon av föräldrarna Hagen är strukturerade med maktfasoner.
De hade nog "makt" (läs: pondus) på litet olika sätt.

Vet du, jeg er helt uenig. Den som er minst hjemme kan være den beste. Barn skjønner mye. Det går mer på kvalitet enn kvantitet. Og det vet jeg fra det jeg har sett og opplevd. Ikke før i voksen alder har venner bekjent hvordan de egentlig hadde det hjemme. Og det var litt av hvert.

Jeg beskrev det med barna for å illustrere hvordan barnas oppførsel kan peke på hvem av foreldrene som mishandler. Hvordan mishandling psykisk eller fysisk kan se ut fra utsiden. Der ser en at barna viser motsatt oppførsel av hva en kunne tro. Den de behager på alle vis. Fordi de er redd. Selv om de ikke viser redsel. Det er om å gjøre at mishandleren ikke blir sur på dem, føler seg avslørt blant folk f.eks. Det de sa er at det kan se helt motsatt ut enn en tror.
Senast redigerad av Mattagg 2020-11-06 kl. 01:42.
Citera
2020-11-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ja det verkar sannolikt.

Borett = du har rett til å bo der. Du eier det ikke men har lov å bo der inntil XX (eks død)

Barn kan kjøpe hytten til foreldre men foreldrene har borett livet ut. Så foreldrene kan reise og være der så mye de har lyst helt til sin siste dag. Barna kan ikke ombestemme seg og si at nå passer det ikke lenger, nå vil vi ha hytten selv. Det går ikke. Og dersom barna har lyst å selge så blir det mest sannsynlig helt umulig. Kanskje noen andre av barna kan tenke seg å kjøpe, men ellers vil ingen kjøpe hytten. Derfor blir i grunnen hytten verdt nesten ingenting fordi den kan ikke selges. Verdi som bygg har den men ikke for salg. De må vente til foreldrene er død før de kan selge og få noe penger for hytten
Citera
2020-11-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ja det verkar sannolikt.

Hemort er der hun vokste opp? Det var huset moren og stefaren hadde og som AE skulle arve. Hun var enebarn og han hadde visst ikke barn? Så hun skulle ha det. Men så står det på den avdøde stefaren. Og da må jeg si at det ble for komplisert til at jeg kan skjønne det. Hun eier ikke huset hun har krav på etter loven. Men en død mann eier det.

I alle dager, hva er dette for en sak? Og TH kunne engasjert en advokat og fått orden på eierforholdet og papirene kjapt skulle en tro. Om han ville?
Citera
2020-11-06, 02:20
Medlem
Citat:
Applåd!
Precis ... den här strukturen kring vad som är bästa sättet att "teckna pengar" för nämnda personer, kan vi nog inte lösa härinne just nu ...

Det stämmer, detta med lån.
Jag hade en nära släkting med "förmögenhet" som ibland av just skattetekniska skäl
lånade pengar fast man inte förstod varför han gjorde det.
Det är så mycket att sätta sig in i helt enkelt, att hur vi än resonerar, träffar vi inte rätt.

Du kan lese hva økonom i fra Luksusfellen sier om myten at det lønner seg å ha lån pga skatt.

Antagelsen om at det lønner seg å beholde lånet baserer seg på at man vil gå på en skattesmell om man betaler ned lånet. Men du får bare skattefradrag for 22 prosent av rentene du betaler, så du må fortsatt betale 78 prosent av rentekostnadene selv. Netto lønner det seg altså ikke å beholde lånet, sier Kvadsheim.

https://www.tv2.no/a/11742505/
Citera
2020-11-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg også heier på oppklaring, men jeg tror ikke TEH er den som dekker for noen, men at det kanskje kan være TH og resten som dekker for TEH.

Dette har jeg fra en lokal, og bitene passer bedre, enn det omvendte.
`

Mye skulle falle på plass om så var.
Citera
2020-11-06, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Du kan lese hva økonom i fra Luksusfellen sier om myten at det lønner seg å ha lån pga skatt.

Antagelsen om at det lønner seg å beholde lånet baserer seg på at man vil gå på en skattesmell om man betaler ned lånet. Men du får bare skattefradrag for 22 prosent av rentene du betaler, så du må fortsatt betale 78 prosent av rentekostnadene selv. Netto lønner det seg altså ikke å beholde lånet, sier Kvadsheim.

https://www.tv2.no/a/11742505/

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in