2020-11-09, 20:22
Medlem
För summering: av de stämningar som Trump teamet gjort efter valet har 10 beslutats om och av dessa har det vunnit... inte en enda. Förklara för mig Trumpers varför ni tror dessa inkompetenta stollar kommer kunna vinna ett case i domstol?
https://twitter.com/marceelias/status/1325482070110572546?s=19
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ser man tydligt att det är en valblanket som fylla i?

Då jag inte har en egen blankett att jämföra med så förlitar jag mig på filmaren som säger att alla kryss hamnade på Demokraterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Suck. Du är ju dum i huvudet. Det är domstolen som tolkar lagarna, bland annat de lagar som säger vilka röster som är giltiga. Om ena sidan t.ex. säger "lagen säger att de här rösterna kom in för sent" medan andra sidan säger "lagen säger att de här rösterna ska räknas in ändå" så är det domstolen som bestämmer vad som gäller. Fattar du, din tröge jävel?

Valet är inte avgjort än och Trump är president till januari 2021. CNN och andra oseriösa fejknews medier utsåg senile Creepy Joe Biden till president. Saknar dock all legitimtet. I detta valet kommer USA´s högsta domstol med största sannoliket avgöra vem som blir president, inte super fejknews CNN.
2020-11-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Lockdown? Vad ska han med det till? Nu gäller det att förgöra de inhemska fienderna som gör allt för att uppvigla befolkningen med sina lögner och sin censur som försvårar yppande av sanningen till fördel för deras lögner. Media och Big tech kommer vara militärens mål, man plockar cheferna och kastar dem i fängelse, småfolket kan fortsätta men med nya riktlinjer att inte censurera och att vara mer neutrala, det hade gått för långt.

Nästa steg blir att gå på roten till det onda, George Soros i New York samn en hel del andra globalistjudar som ska ruttna bort i en liten cell.

Sen är detta besegrat och man kan lyfta insurrection. Joe Biden ställs inför rätta för att ha medverkat i en ledningsroll till ett kuppförsök.
Jag menar, hur förhalar/fördröjer man processen på bästa rimliga sätt bortom datumet då elektorskollegiet normalt hade sammanträtt, så att det inte KAN rösta på Biden så att frågan istället hänskjuts till representathuset?
2020-11-09, 20:23
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=D9-ij8J_YOE&t=471s&ab_channel=AlexChristoforou

Alex Christoforou sammanfattar det hela rätt bra.

Verkar som att Dominion möjligtvis även snuvade Bernie Sanders på vinsten i Demokraternas primary. Wall Street ville definitivt inte ha Sanders som kandidat. Kan ju förklara en del varför Biden ens blev vald som kandidat. Jag blev förvånad först eftersom han inte verkade ha alla hästar hemma.

Utöver det en så korrupt man som Biden (har visat sig genom den ökanda laptopen från hans son att de har kopplingar till utländska intressen i bl.a. Kina.) så skulle det inte förvåna mig om man försöker fuska i valet som en form av kupp. Därför media var så snabba ute med att säga att Biden vann, man ville ta kontroll på narrativet.
2020-11-09, 20:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Detta är inte ett val som Trump kan vinna genom röster, endast genom att avslöja fusket.

Det borde vara pinsamt uppenbart för alla som är minst normalbegåvade att Biden inte kan få flest röster. Det är lika troligt som att Löfven skulle vinna en schackmatch!
Tyvärr är det inte omöjligt alls att Biden fått betydligt fler röster, som jag ser det. President Trump är indragen i ett tvåfrontskrig (Sanders-fans + Biden-fans), minst. Men, det innebär inte att alla röster på Biden är legitima. Särskilt inte alla dessa poströster, varav en del kan ha hanterats på tvivelaktiga sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ser vi till ballots äkthet så lovar jag att detta är löst.

Se här:

https://www.youtube.com/watch?v=rSGiepYfMy0

Hon trodde det först inte, men skiner upp i ett skratt. Homeland Security är inte dumma, ej heller Trump. Detta att säkra valet är en nationell säkerhetsaspekt om någon försöker kuppa landet, vilket Dems gör med att vara Kinas hantlangare, som är en uppenbar fiende...
Du anar inte hur gott humör jag blir på. Inte minst av tanken på att det funnits en avsikt och plan med detta från första början, och att man ska fullfölja den. Det vore... fantastiskt.

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
I skrivande stund, 295 sidor konspirationsstrunt och inte ett enda handfast bevis på valfusk.

Att ni bara orkar.

Vad är ett handfast bevis? Förklara och ge minst ett exempel. Tack!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Samtidigt nämner man i Aftonbladet inte med ett ord problemet kring Dominion mjukvaran, som är den springande punkten i det här fallet.
Du har rätt. Jag tycker gott att man kunde ha med det men någon springande punkt är det inte. Det rör sig av allt att döma om isolerade fall av helt sedvanliga mänskliga misstag.

https://www.snopes.com/fact-check/rumor-alert-dominion-voting-systems-fraud-claims/
2020-11-09, 20:28
Medlem
Georgias vice-Guvernör som är REPUBLIKAN säger att det finns inga bevis alls på att röstfusk har skett.
https://twitter.com/JohnBerman/status/1325795034638274563?s=19
Varför skulle en Republikan hjälpa Biden med röstfusk Trumpers?
2020-11-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.youtube.com/watch?v=D9-ij8J_YOE&t=471s&ab_channel=AlexChristoforou

Alex Christoforou sammanfattar det hela rätt bra.

Verkar som att Dominion möjligtvis även snuvade Bernie Sanders på vinsten i Demokraternas primary.

Stämmer. Fanns väldigt starka indicier på att det inte fick rätt till. Bernie gick med på att låta det vara bara för att inte stärka Trump's position.
2020-11-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
TRÅDSAMMANFATTNING

för att underlätta för nytillkomna tittare tar jag mig friheten att sammanfatta tråden. Hoppas inte mystiker, newagare, bannonfrälsta eller Qanonknäppgökar tar illa upp.

VALET ÄR ÖVER. Joe Biden har vunnit en övertygande seger, troligtvis 306-232, det som Trump karaktäriserar som jordskredsseger.

Trumps "bevis" om "valfusk" kan sammanfattas enligt följande:
1) Helt ordinära avvikelser i ett val med 150 miljoner röstsedlar som på långa vägar saknar betydelse för valets utgång.
2) Diverse vandringssägner som poppar upp efter varje republikansk valförlust (jodå demokrater har sina också).

DET HANDLAR OM EN KOORDINERAD PR-KAMPANJ DÄR "NYHETER" FRÅN NEWSMAX OCH OAN VARVAS MED BOMBASTISKA TIGGARBREV SOM SKA ÖVERTYGA BLÅÖGDA REDNECKS ATT SLANTA YTTERLIGARE NÅGRA TUSENLAPPAR TILL TRUMPKAMPANJENS Election Fraud Komitte. LÄSER MAN DET FINSTILTA FRAMGÅR DET ATT PENGARNA KAN ANVÄNDAS TILL ANDRA OMKOSTNADER I KAMPANJEN.

Trumpkampanjen har ett skuldberg av utestående fakturor till mediabolag (ffa Newsmax och OAN som rullat annonser och redaktionella inslag på krita i ett kvartal), ersättning till valarbetare och kommuner där Trump genomfört valmöten.

anklagelserna om valfusk plus det faktum att valet ännu inte är avgjort handlar alltså enligt dig om att man försöker scamma rednecks på några dollar hit och dit?

jo tjena, haha
2020-11-09, 20:31
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Stämmer. Fanns väldigt starka indicier på att det inte fick rätt till. Bernie gick med på att låta det vara bara för att inte stärka Trump's position.

Mhm.

Jag gillar ju inte Sanders men jag respekterar honom som den populist han är. Det han saknar är dock Trumps kämparglöd, istället för att säga ifrån så kysser han etablissemangets fötter.

Men etablissemanget (oligarkerna osv) ville inte ha 2 populister som kandidater för de vet att de kunde bli svåra att styra efter valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in