2020-11-09, 19:40
Medlem
[quote=barfotalasse|73556387]Fast vilka som hänger i den här tråden och vad de tror/säger är ganska irrelevant. Inklusive vad du hävdar.

Jag tror säkert att det här valet kommer generera fluffiga advokatfakturor. Som vanligt. Detta är business as usual i amerikansk politik. Advokater, lite tuppfäktning i domstolen, allt för att behålla sin väljarbas. Hillary höll på likadant. Det är alldeles för få röster och långt ifrån solklart att det gynnar republikanerna i slutändan. Valresultatet var tydligt. Du kan välja att lyssna på mig jag är 100% säker på att detta är ett jippo för att samla in pengar. Precis som med Hillary. Faktum kvarstår att det är för många stater och för många röster. Jag tror att även Georgia är långt över vad man kan förvänta sig att en omröstning skulle kunna ändra. Wisconsin och Michigan omräkningar det är bara löjligt. Finns inte en sportmössa. Några här kanske är nya i amerikansk politik och inte vana vid det här förfarandet men det här som kommer fram återkommer val efter val. Den enda skillnaden är att Trump beter sig som en Whining Bitch och inte erkänner sig besegrad. Men det är bara kul.
2020-11-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Ett "Deep State" som blir långsamt inträngt i ett hörn är ingen bra idé. Vad nu "Deep State" är för något. En religion? Går ju inte att göra något emot det ändå.

Bättre att ena sidan förlåter den andra och vice versa och sen samsas de och blir vänner igen. Varför bråka om makten när man kan dela på den.

De som styr världen dolt via Bilderbergar möten och lobbyorganisatioer (Aipac med flera) kommer aldrig dela makten med någon, Soros, Wallenberg och likande familjer är maktfullkomliga som aldrig kommer dela med sig av inflytande eller pengar.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Ett "Deep State" som blir långsamt inträngt i ett hörn är ingen bra idé. Vad nu "Deep State" är för något. En religion? Går ju inte att göra något emot det ändå.

Bättre att ena sidan förlåter den andra och vice versa och sen samsas de och blir vänner igen. Varför bråka om makten när man kan dela på den.

Vem vill dela makten med en rörelse som inte klarar att hantera den. Varför ska Trump nöja sig med halva kakan när han kan ta hela?
Ett inbördeskrig är aldrig att föredra, men något säger mig att Trump är den som spottar i nävarna och gör jobbet klart.

Ljuger Trump om sitt kall att rensa upp i träsket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Går redan nu spela på vem som vinner presidentvalet 2024.
Odds..Biden, 3.50, Kamala Harris 4.50 och Trump 11.00 i odds.
Trodde inte Trump fick ställa upp i nästa val!
Simpson serien predikar att efter Trump kommer en kvinnlig president som klagar på dålig ekonomi.
Jag tolkar det som om Biden dör snart och Harris tar över.
2020-11-09, 19:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad har det för betydelse ifall South Carolina ogillar omräkning i Pennsylvania?
Sorry, jag syftade på Supreme Court.

Borde väl ha gjort som alla andra och skrivit SCOTUS.
2020-11-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Lite tragiskt för Trump att han saknar såväl konsekvenstänk som impulskontroll, samt är urusel på att lyssna till råd.
Kanske inte jättesmart att innan valet köra "jag kommer vinna, och gör jag inte det är det valfusk!".
I synnerhet inte om man toppar med att twittra om att "stoppa räkningen" när typ hälften av rösterna återstår, säger att man ska gå till domstol och stoppa fusket, och först därefter ger "Runken" i uppdrag att försöka hitta bevis.

Lika tragiskt, men mer fascinerande, är att han uppenbarligen har folk som t o m hejar på detta. Resten av världen sitter med skämskuddar och undrar hur fan det är möjligt.

Några i tråden säger att det att Trump sa innan att förlorar han så är det valfusk ger för handen att Trump team har förberett så att kuppen med voter fraud lätt ska avslöjas. Och att det blir STORT.

Någon skrev också något om extranycklar. Vad de ska ha använts till är dock okänt. När dörrarna var låsta och rösträknarna inte var där så fanns det så klart vakter och kameror. Så att ha en nyckel och bara gå in med en bal röster eller gå ut med en bal röster går ju inte. Man tycker att alla borde förstå det men icke.
2020-11-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
På Aftonbladet känner man sig nu tvingad att bemöta Trumps påstående om valfusk och rusa ut till Bidens försvar:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6zzax3/5-anklagelser-om-valfusk--sa-mycket-substans-innehaller-de
Såklart tas inte de riktigt stora anklagelserna upp. Duktig idiot media som förmedlar idiotnyheter till sina idiotläsare.
2020-11-09, 19:44
Medlem
Ett starkt indicium på något fishy är att valdeltagandet är det högsta på 100 år.

https://www.newsweek.com/election-2020-voter-turnout-67-percent-highest-120-years-1544552

Trump ökar med minst 7 miljoner röster jämfört med 2016. Biden får över 10 miljoner fler röster än Hillary och fler röster än Obama fick som mest..

Befolkningen har ökat med 2,5 % under perioden 2016 till 2020. Trump får >10% fler röster. Biden får 15% fler röster än Hillary...
2020-11-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag misstänker valfusk, men när det gäller bevis för det så vet jag inte vem jag ska lita på. Precis som med allt annat som har med MSM och Trump att göra. Bara en massa bias. Det känns som om västvärlden är i sitt slutskede, precis som när romarriket imploderade inifrån. Massa korruption och invandring.

Trump har blivit motarbetad sedan dag 1, även inifrån sin egen släkt via falske liberalen Jarod Kushner, gift med hans dotter.

Tror inte Trump var beredd på den storm han skulle mötas av, på alla positioner har demokrater och moståndare suttit som pajat hans presidentskap. Är imponerad han klarade 4 år!
2020-11-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det inte nätterna begriper är ju att samtliga (utom Trump) i Washington är extremt högt upp på en karriärstege som nästan ingen är beredd att offra. Knappast för Trump iallafall som gör sig av med folk snabbare än Stalin.

Det bästa för GOP är att dom letar upp en ny stark ledare igår och fryser ut Trump. På så sätt kan partiet agera inför 2024 och behålla dom bästa i toppen.

Strategin för GOP är inte glasklar. De kan inte klippa banden för snabbt med Trumps anhängare för de vill ju ha kvar väljarbasen. Så det är ett taktilt spel, att delvis stötta honom i "efterspelet" men gradvis koppla bort honom. Den stora frågan är ju om han tänker ställa upp för omval 2024 och därigenom vill behålla en maktposition i partiet. Eftersom han inte sagt något trippar många GOP: politiker på tå just nu. Jag tror inte att Trump är i fysisk form att ställa upp i nästa val. Han har mycket sämre hälsa än Biden och tiden går. Är han intresserad av att hålla på med oppositionspolitik? Nej jag tror inte det. Jag tror han kommer bygga på sin bas av väljare ett medianätverk och ev. kommer Ivanka att lanseras till nästa val. Don Jr. riskerar fängelse så det är svårare att se honom just nu som kandidat. Det kommer klarna. Lindsey Graham har börjat distansera sig, han har erkänt Biden som President Elect, inom några dagar kommer Cruz och Rubio ansluta. De vill helt enkelt göra en smidig övergång. Ganska förståeligt.
2020-11-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Sorry, jag syftade på Supreme Court.

Borde väl ha gjort som alla andra och skrivit SCOTUS.
Haha ok! "HD" fungerar också ifall "SCOTUS" blir för långt.
2020-11-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Såklart tas inte de riktigt stora anklagelserna upp. Duktig idiot media som förmedlar idiotnyheter till sina idiotläsare.

Vilka är det STORA anklagelserna då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in