2020-11-09, 18:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Åherregud, så 2015. Koko. Gåvidare nu. Klockan är slagen.

Din meme "så 2015" är så 2015.

Jag förklarade att det inte är topparna som åker dit när det fuskas. Det är fotfolket. Topparna har alltså inget att förlora, även om fusket skulle upptäckas.
2020-11-09, 18:51
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Valet är självklart inte avgjort än. Det är domstolarna som avgör, inte mainstreammedia.

Det är alldeles för många anomalier för att valet ska ha gått rätt till. Det har fuskats något enormt.

Vad det handlar om nu är hur mycket av fusket som kan bevisas i domstol.

Nej, domstolarna avgör inga Presidentval i USA, det är elektorerna som är ställföreträdare för folket, och deras röster, och bara dom som avgör valet. Domstolarna kan ta upp aspekter i valet, i enlighet med landets vallagar, men aldrig utse en vinnare.
2020-11-09, 18:51
Medlem
Emolls avatar
Trump fick 8 miljoner fler röster detta valet än han fick 2016. Ändå "förlorar han valet." Vem som helst borde begripa att det ligger en hund begraven här. Hoppas inte Trumps team ger upp.
2020-11-09, 18:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Ja, där har vi kanske the SOLUTION?
Det är den rimligaste förklaringen till allt det här spektaklet och konstigheterna vi sett. Det behöver inte ens vara röstfusk, utan enbart en psykologisk attack för att få Trump att ge upp självmant på grund av illusionen av att ha förlorat?
Javisst, det är min åsikt. Jag misstänker att det var bråttom att utropa Biden till segrare, och nu när tillräckligt många köpt det blir det ett herrans liv om man ska hålla på och revidera valresultatet från olika stater. Om man räknar om kan säkert avståndet mellan kandidaterna minska, men motvinden är redan av orkanstyrka för Trump och de som tror på honom. Folk droppar även av.
Medlem
Det bästa hade varit om MSM och big-teck hade varit ärliga och opartiska redan från början, då hade det inte funnits en massa människor som hade tvivlat på resultatet. Personligen litar jag inte alls på msm. Sista strået för mig var George Floyd. De visade bara en liten del av filmen, vilket fick mig att hata de tre poliserna. Men sedan när hela filmen släpptes tyckte jag inte att de gjorde något fel alls. Deras liv har blivit helt förstörda pga msm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
blev fel............

Sent ankomna poströster har inte räknats. De har lagts undan med undantag för Algeheny County som gjorde fel. Vad är det du inte förstår. Eller vad är det du inte vill förstå.
2020-11-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Men det är i domstol det avgörs VILKA röster som är LAGLIGA. Högsta domstolen är det som avgör det i slutändan. Pennsylvania är dessutom den stat med mest "error" och med flest poströster.

Pennsylvanias counties har lagt undan sent ankommande poströster, i nuläget 30.000 st, för att vid ett ev. överklagande räknas. Ett valdistrikt gjorde fel: Algeheny County (Pittsburg) som räknade 3.000 st av dessa i resultatet. Det är ett uppenbart fel som kommer korrigeras i det fall sent ankommande poströster inte ska räknas in. Antagligen får vi aldrig svaret på detta eftersom det med största sannolikhet ligger i demokraternas intresse att räkna dessa poströster och de kommer inte överklaga för de vann.

När det gäller var Biden har vunnit valet i Pennsylvania så är det i de närmare hundra landsbygdskommunerna i Pennsylvania, de flesta republikanska, som Biden knaprat in tillräckligt mycket på Trump i jämförelse med Hillary för att vågskålen skulle väga över till Bidens fördel. Det är alltså inte stora "dumpar" av röster i Philly eller Detroit som avgjort valen i Pennsylvania och Michigan, utan att Biden lyckats bryta in tillräckligt mycket i Trumpfästen. Han är populär i dessa trakter och sannolikt hade ingen annan demokratisk kandidat lyckats med det. Trump har de facto förbättrat sin andel av rösterna i såväl Detroit som Philadelphia vilket är ologiskt mot konspirationsteorierna.

När det gäller valobservatörer i Philly handlar det om att 2 st republikanska valarbetare kastades ut ur lokalen för att de inte följde den av Pennsylvania beslutade ansiktsmaskslagen. Det är obligatoriskt med skyddsmask i valräkningslokalen. Den ena hade en hockeymålvaktsmask som skrämde de andra medarbetarna och den andra hade en halloweenmask. Den här stämningsansökan kastades omedelbart ur rättssystemet (kan givetvis överklagas) när domaren fick svar på frågan om det fanns republikanska observatörer i lokalen under de 15 min de tog att ersätta dessa observatör. När Trumps advokater svarade ja kastade domarn omedelbart ut stämningsansökan (kan givetvis överklagas).
Vi får se. Vet inte var du fått din analys ifrån, den stämmer inte med den jag har och som ligger till grund för dom stämningar som är inlämnade och som kommer lämnas in, då inte bara av Trumps juridiska team. Som sagt, det kommer avgöras i domstol, den högsta, och vi kan tjafsa om alla möjliga teorier, i slutändan är det ändå bara lagliga röster som kommer att räknas.

Sen är det ju så att c:a 600 000 poströster i Pennsylvania ligger väldigt risigt till då möjligheten till dessa sent ankomna starkt ifrågasätts då det beslutet inte kommit till på ett icke konstitutionellt sätt.
2020-11-09, 18:53
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Dom kan väl inte tro på sig själva snart.
Självförtroendet måste vakla rejält nu hos motståndarlaget.

Även om jag inte följde de tidigare valens fuskanklagelser lika noga, så bedömmer jag i det här fallet att bevisen är överväldigande att fuffens har försiggåtts.

Allt talar för det.
I vilket fall är det bara korkat att ge upp oavsett om det valfuskats eller inte förrän elektorskollegiet och Supreme Justice har sagt sitt.

Supreme Justice kommer dock inte lägga sig i valet och de kommer hävda att de inte kommer agera verktyg för att avgöra några val. Däremot kommer de vidhålla att lagen efterföljs, så endast lagliga röster kommer att räknas.
2020-11-09, 18:54
Medlem
Att läsa den här tråden är det mest underhållande på länge. Dårfinkar och dönickar får en ny betydelse. För några verkar klockan stannat på 2015.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Trump fick 8 miljoner fler röster detta valet än han fick 2016. Ändå "förlorar han valet." Vem som helst borde begripa att det ligger en hund begraven här. Hoppas inte Trumps team ger upp.

En annan väldigt märklig sak är att Biden/Harris fick fler röster än vardera Obama och Bill Clinton där främst Obama var den stora stjärnan.
Medlem
Nixters avatar
Legendariska advokaten Lin Wood ansluter till Trumps legala team mot röstfusket.

Håller tal nu när han kliver in: https://youtu.be/-vkzLpNuQOo

Artikel:
https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/took-victory-donald-trump-called-lie-country-attack-attorney-lin-wood-joined-trumps-legal-team/?utm_source=Twitter&utm_medium=PostTopSharingButto ns&utm_campaign=websitesharingbuttons
2020-11-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Ja i dom städer/countys som problemen med observatörerna och mystiska mängder av Biden röstsedlar dykt upp så är det så.

I videon där denna kvinna vittnar så styrde BLM och demokraterna i vallokalen, låter som ungefär en vallokal i Tyskland 1933, Sovjetunionen eller i dagens Nordkorea.

https://youtu.be/zUtTuekWb8Q

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in