2020-11-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Är alla som räknar rösterna demokrater?
Ja i dom städer/countys som problemen med observatörerna och mystiska mängder av Biden röstsedlar dykt upp så är det så.
2020-11-09, 18:42
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror faktiskt att meningen är att försöka måla upp bilden av en massiv majoritet emot Trump, att Trump är galen och hans lojala fans farliga(st), etc. Viktigt att det är snabba ryck. Utropa Biden till vinnare, avfärda alla invändningar som konspirationsteorier och hoppas på att nöta ut Trump så att han ger sig.

Ja, där har vi kanske the SOLUTION?
Det är den rimligaste förklaringen till allt det här spektaklet och konstigheterna vi sett. Det behöver inte ens vara röstfusk, utan enbart en psykologisk attack för att få Trump att ge upp självmant på grund av illusionen av att ha förlorat?
2020-11-09, 18:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Om inte republikanerna sätter ner foten mot röstfusket så kan de lika bra lägga ner sitt parti. Skall de inte stå upp mot det så kan de aldrig vinna några val i framtiden och varför då överhuvudtaget ha ett politiskt parti?

Om inte republikanerna protesterar mot allt fusk i detta val så är de körda som parti för framtiden i USA, då kommer extremisterna inom demokraterna (BLM) bara trappa upp sitt valfusk ännu mer. Republikanerna kan då gå över att vara en lobbyorganisation istället och för att ställa upp i val de kommer förlora pga fusk.

Klart man ska protestera men då hade jag velat se tydliga bevis som får genomslagskraft från alla håll. Jag tycker mig inte se några sånna bevis idag, men vem vet kanske dyker de upp?

Utesluter inte att fusk förekommit men då måste man också betänka att det förmodligen skett på båda sidor. Just nu handlar tråden uteslutande om hur den onda sidan demokraterna systematiskt röstfuskat och kört över de goda änglarna på den republikanska sidan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Trump kommer förmodligen att vinna Georgia, Pennsylvania, Arizona och Wisconsin.

Nu vet ju inte jag riktigt var du hämtar de uppgifterna.

Det är inte ens nära i Pennsylvania. Troligtvis landar det på 70-100 tusen rösters marginal.

Georgia skulle vara en sensation om man i en omräkning räknat fel på 10.000. Det brukar handla om en handfull felräkningar, oftast inget alls. Wisconsin kommer inte att räknas om för att det är bortom alla rimliga marginaler så det finns ingen som kommer ösa pengar på det. Hillary yrade också om att räkna om Wisconsin, fast då handlade det om 4.000 röster. Vid närmare eftertanke och när hon kört några varv med de sedvanliga "vandringssägnerna" för att finansiera omräkningen tänkte hon om och använde pengarna till att betala fakturor i kampanjen.

Arizona var jag själv mer osäker på men med de senaste dumparna från Maricopa County så verkar inte ledningen intaglig längre.

Observera att omräkning handlar om att räkna röstsedlar. Inte godkänna röstlängder. Det skulle göras långt innan valet.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Enligt Trump?

Att punga ut pengar för en omräkning i fyra olika delstater

Utöver det så vet jag inte, då det är upp till Trumps advokater att bevisa att valfusk har skett till den nivå som de påstår

Allt hänger på filmen med valarbetare som fuskar genom att fylla i blanka valsedlar?
Medlem
Steve Bannon ska gästa Gurkans show och diskutera planen för hur Trump kan vinna:

https://www.youtube.com/watch?v=PkHMvoaO0zQ
2020-11-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Kolla in den kristna dåren och Trumpsupporten Kenneth Copeland.

Han är inte ovanlig

https://twitter.com/RightWingWatch/status/1325513157926932480

Jag blir ledsen när jag ser sån där manipulation. Trump är tydligen inte ensam om osaklighet i USA. Kenneth Copeland har haft mycket inflytande på Livets Ord i Sverige, och därmed på andra frikyrkor vars ledande medlemmar brukar gå på Livets ords konferenser och läsa deras litteratur.
2020-11-09, 18:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Grejen med denna coup är att den kräver att Trump självmant ger upp. De väntar på att han ska göra det.
Om de börjar räkna om och det visar sig finnas felaktigheter redan från MSM's första rapporteringar, jag då tar det ju hus i helvete.

Dom kan väl inte tro på sig själva snart.
Självförtroendet måste vakla rejält nu hos motståndarlaget.

Även om jag inte följde de tidigare valens fuskanklagelser lika noga, så bedömmer jag i det här fallet att bevisen är överväldigande att fuffens har försiggåtts.

Allt talar för det.
2020-11-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Aftonbladet har en artikel ute nu som svarar lite på mina frågeställningar.
https://www.aftonbladet.se/a/6zzax3

Man beskriver också sanningshalten i fuskpåståeendena skulle tro att många här motsätter sig det mesta av dessa 😆
Tycker det är imponerande att Aftonbladet har med ordet "sanningshalt", ingen som vet vad det betyder på redaktionen.
2020-11-09, 18:49
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Klart man ska protestera men då hade jag velat se tydliga bevis som får genomslagskraft från alla håll. Jag tycker mig inte se några sånna bevis idag, men vem vet kanske dyker de upp?

Utesluter inte att fusk förekommit men då måste man också betänka att det förmodligen skett på båda sidor. Just nu handlar tråden uteslutande om hur den onda sidan demokraterna systematiskt röstfuskat och kört över de goda änglarna på den republikanska sidan.

Definitivt. Man kan ha en hel del bevis som man inte presenterat än, det vi vet är mer vad andra har sagt i olika klipp om vad de har varit med om, det ger dock en fingervisning om att det iallafall har förekommit, sen i vilken utsträckning kan vi vara fantisera om.

Antingen vinner Bidén eller så blir det Trump fyra år till.
2020-11-09, 18:49
Medlem
Mer om whistleblower i Nevada:

Citat:
Nevada Whistleblower: Workers Instructed to Process Illegitimate Ballots

Citat:
A whistleblower who worked for Nevada’s Clark County Elections Department listed a series of instances of nefarious behavior they witnessed in the days leading up to the election, including poll workers processing illegitimate ballots as well as non-poll workers forming a “human wall” near a Biden/Harris van to block the view of individuals purportedly filling out what the whistleblower believes to have been ballots.

Citat:
“I regularly saw people walking in with multiple ballots. We were not allowed to talk to the monitors or observers. We were not supposed to say anything ever to the observers,” the affidavit reads.

The whistleblower also listed one instance of a “furious” man, who alleged that someone “voted on his behalf.”

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/09/nevada-whistleblower-workers-instructed-process-illegitimate-ballots/
2020-11-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag blir ledsen när jag ser sån där manipulation. Trump är tydligen inte ensam om osaklighet i USA. Kenneth Copeland har haft mycket inflytande på Livets Ord i Sverige, och därmed på andra frikyrkor vars ledande medlemmar brukar gå på Livets ords konferenser och läsa deras litteratur.
Jag förstod väl att hans namn skulle slå an en sträng hos någon!

Tycker du hans beteende är friskt?

Minns du för resten intervjun om hans påkostade livsstil där han förklarade att han inte kunde åka ekonomiklass utan var tvungen att ha ett privatplan eftersom vanliga plan innehöll knark och demoner och vad annan skit han vräkte ur sig ha ha

https://www.youtube.com/watch?v=9LtF34MrsfI

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in