2020-11-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Infyllning av falska sedlar videofilmat:

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR1euatWZIWDOPfq8yL4A-cGhYlv818ODSivTE9pY0cs-8aozy_wTDJ8Yl8&feature=share&v=s3VTCrSeIFY&app=des ktop

Jag tror att den videon handlar om att de kopierar valsedlar som inte går att läsa i maskinen. Mannen som sitter på andra sidan bordet läser upp vad det står på den andra sedeln. Om du tittar noga så ser du att han sätter fingret på sitt papper som om han kollar vad personen i fråga har röstat på. Sen säger han det till kvinnan. Han tittar på henne flera gånger som när man har en konversation. När han är klar så lägger han rösten åt sidan. Kort efter lägger kvinnan sitt papper åt sidan.
Senast redigerad av stifmeister89 2020-11-09 kl. 16:50.
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Om det man ser på filmen stämmer så kommer hon få många års fängelse.
Men är hon arresterad, vet man ens vad hon gör?
Varför går det inte att kommentera klippet?

Du kan lita på att det inte stämmer, i de där vallokalerna finns 134 demokratiska observatörer, 134 republikanska och 134 oberoende, alla som räknar röster vet att de har en jävla massa ögon på sig från folk ifrån hela politiska spektrumet
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Sådär , det går framåt. Undra hur många fler som vittnat om just denna process.
Såg att Rudy tydligen menar på att uppemot 500 tusen röster kan bli ogiltighetsförklarade av den enkla anledningen till att det inte fanns en republikansk inspektör på plats (pga utav att man inte lät dem vara där) vilket KSA regler kräver
Att förneka det uppenbara valfusket blir allt svårare. Samtidigt tickar klockan. Bevisen bör göras offentliga redan under denna vecka. Annars tröttnar många och resignerar.
Om USA vill betraktas som en demokrati krävs alla kort på bordet. Medialt mörka de duger inte. Världen kräver en total genomlysning.
2020-11-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Om det man ser på filmen stämmer så kommer hon få många års fängelse.
Men är hon arresterad, vet man ens vad hon gör?
Varför går det inte att kommentera klippet?

Det handlar troligtvis om att hon kopierar information från valsedlar som inte går att läsa i maskinen. Mannen på andra sidan sitter med en valsedel som troligtvis inte går att läsa i maskinen och läser upp vad personen har röstat på. Kvinnan fyller i en ny valsedel som går att läsa i maskinen.
2020-11-09, 16:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ja, det är humbug, utan tvekan. Men tror du de gör det utifrån goda intentioner eller vill de bara ha makt och kontroll? Dvs har de folkets väl i sikte, eller vice versa?

För mig avgörs min attityd till medieeliten mycket av om deras intentioner är goda eller inte. Men oavsett så är deras agenda skadlig naturligtvis, varje sig de har goda syften eller inte.
Jag tror att det rör sig om missriktad välvilja i vissa fall. Tron att man agerar på ett sätt som är bäst för alla, vilket naturligtvis är lögn och självbedrägeri vid minsta eftertanke. I de allra flesta fall handlar det emellertid om inbördes påverkan. Man gynnar sig själva och de som står en närmast. Vågar eller vill inte annat. Politik.
Medlem
KentOstskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intressant att du sitter på den lådan bevis och kan göra den bedömningen.
Skall vi inte bara låta detta spela ut så får vi se ?

Nej, jag har inga bevis. Du och de som hävdar fusk måste visa bevisen som du påstår finns.
Jag har inget för, igen, det finns inget omfattande, betydande, samordnat valfusk och därför kan det inte bevisas.
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om Biden har vunnit the popular vote legitimt, pga Kalifornien. Men jag tror att det kan ha fuskats i Pennsylvania, Wisconsin, Georgia och North Carolina.
2020-11-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Att förneka det uppenbara valfusket blir allt svårare. Samtidigt tickar klockan. Bevisen bör göras offentliga redan under denna vecka. Annars tröttnar många och resignerar.
Om USA vill betraktas som en demokrati krävs alla kort på bordet. Medialt mörka de duger inte. Världen kräver en total genomlysning.

Världen förväntar sig att den som är besegrad tar det som en man och inte som en Whining Bitch.

Alla dessa s.k. bevis och valfusk är antingen helt naturliga avvikelser utan betydelse i ett val med 150 miljoner röstsedlar eller de sedvanliga vandringssägnerna som dåliga förlorare i amerikanska val jämt griper efter. Gäller både demokrater och republikaner. Sist var det Hillary som rullade runt en massa vandringssägner för att finansiera omräkningen i Wisconsin, som aldrig blev av.

Skulle gissa att det inte blir någon omräkning i Wisconsin denna gång heller. Gäsp.
2020-11-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det mest perplexa är att bevis aldrig kommer, det berättar bara att inga bevis existerar.

Vad hade du bedömt som bevis, om man får fråga?
2020-11-09, 16:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Dom får väl utreda och se om där finns något.
Märkligt vore det då Nansy pelosi's man är angagerad i företaget som tillverkar maskinerna som nu glitchar till höger och vänster, fast mest vänster.

Det största problemet är att de uppdaterade maskinerna dagen innan vilket är urbota dumt, det betyder nämligen att mjukvaran inte han stresstestas innan.

Jag tror nog vi lär få se fler tillrättaläggande de kommande dagarna men så som jag förstår det på de som är ansvariga i Georgia och Pennsylvania så är det inte tillräckligt stora och många fel för att misstanke om brott ska finnas

Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
källa?

Länkades i valvakatråden tidigare idag.
2020-11-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ha ha, men varför håller du på då med tjafts om vilken tråd något ska placeras i? Du är ganska genomskinlig ska du veta. Lär dig att hantera olika uppfattningar istället för att försöka tysta andra genom att etikettera dem som "konspiratörer", rasister eller något annat mindre trevligt.

Vi diskuterar i tråden vad som tyder på/ inte tyder på fusk i USA-valet samt diskuterar de bevis som finns/ inte finns för detta. Det är inte ett svenskt val vi diskuterar samt heller ingen "konspiration". Alltså är "Politik-USA helt rätt.
Om tråden ska ligga kvar där ska ordet ”Bevistråd” strykas från trådens rubrik. Det är klart missvisande och alldeles för anspråksfullt. Någon jävla ordning måste det ändå vara även på Flashback. Men jag inser att här görs det ett undantag av någon outgrundlig anledning. Jag ska lägga det på minnet när någon moderator drämmer regelboken i skallen på mig.
2020-11-09, 16:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Älskar när någon kommer och säger man ska styrka nått som inte finnes, där de berättar redan ja, jag vet att jag ljuger.

Jag väntar på bevisen, när ska dessa komma?

Joe Biden vann, get over it!!

Jag frågade efter en källa då användaren hävdar att en maskin "glitchat" 3000 röster från Biden till Trump.

Då jag inte läst om det någonstans så vill jag ha en källa till den informationen.

We got this.👌

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in