Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Man klipper in en bit av RNA som används för att skapa ett protein (alla har troligen satsat på spike-proteinet) i ett annat virus. Detta virus (ett som vi kan bygga immunitet mot) kommer då att ge immunitet och då känner kroppen även igen spike-proteinet. Flera av dem är baserade på olika Ardeno-virus.
Detta var orsaken till att danskarna gick bananas rörande mutationen i spike-proteinet.
Om vi har kvar immunitet mot Ardenoviruset, men inte mot spike-proteinet (pga mutationer) så kan man inte använda samma Ardenovirus igen.
Så Adenoviruset är "bäraren". Tack. Hoppas att man inte blir sjuk av Adenoviruset i sig, då... Eller det kanske avdödas först?
Det är ju väldigt olyckligt om alla har satsat på samma protein. Detta borde ju de olika företagen ha kunnat samordna, i ett så här allvarligt globalt läge, så att man inte la alla ägg i samma korg.
Nåja, detta angår inte mig personligen då jag inte tänker ta det... Jag kan tänka mig att ta ett konventionellt vaccin, med lite lagom förslöade coronavirus.