2020-11-09, 11:08
Medlem
"Spillet med de angivelige kidnapperne – VG.

E-postene blir sendt med kun tekst i emnefeltet.
Årsaken er at Tom Hagen er blitt fortalt at han ikke kan være sikker på at motparten faktisk åpner og leser e-postene.
Motparten har tidligere gitt uttrykk for å frykte sporing.
I emnefeltet påpeker Tom Hagen angivelige feil i motpartens trusselbrev og i e-posten fra 27. januar, får VG opplyst.
Han mener motparten har gitt uriktige opplysninger om noe som lå igjen på åstedet.
Han avviser også opplysninger om at 90 millioner kroner tilsvarer fire prosent av hans formue. Han oppgir derfor en ny sum til motparten, får VG opplyst."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbmKm6/spillet-med-de-angivelige-kidnapperne

Artikkelen krever innlogging. Men om man søker opp Spillet med de angivelige kidnapperne – VG
og velger catched , så kan man lese den uten innlogging.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-09 kl. 11:21.
Citera
2020-11-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Selvsagt, men 1,7 mrd var i bl.a. Kapital en anslått formue.

At 4% tilsier en formue på ca. 500 mill høyere enn denne, mener jeg tyder på at noen med stor innsikt i Hagens reelle verdier har forfattet brevet.

Jeg tror dette beløpet er noe den innerste kretsen har operert med, uten å tenke at offentligheten faktisk ikke visste om dette.

https://www.dagbladet.no/nyheter/milliardaer-pa-hytter-og-elektrisitet---har-sagt-at-han-ikke-tenker-pa-rikdommen/70638428/amp

Kapitals tall er basert på skattelister. Den reelle formuen er (selvsagt) høyere. Bildet jeg la ut, er fra en artikkel i 2012.
De rike har blitt rikere, og proporsjonaliteten er vel omtrent den samme. Dette bør være godt kjent, og næringsdrivende har jo "alltid" visst om dette.
Citera
2020-11-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg savner en organisasjon som Missing People i Norge. Det var jo de som fant for eksempel Lis* Hol* i Blomber*, ikke politiet. Fra AE forsvant 31.okt, til saken ble kjent 9.jan, mistet man verdifull tid.

Ja åtminstone från den dag polisens inblandning blev offentligt ...
Med facit i hand borde det ha skett omedelbart.
Det är inte försent att leta nu.
Citera
2020-11-09, 11:37
Medlem
Citat:
Kapitals tall er basert på skattelister. Den reelle formuen er (selvsagt) høyere. Bildet jeg la ut, er fra en artikkel i 2012.
De rike har blitt rikere, og proporsjonaliteten er vel omtrent den samme. Dette bør være godt kjent, og næringsdrivende har jo "alltid" visst om dette.

Kapitals tall er basert på deres vurdering av reell verdi på eiendeler fratrukket gjeld, ikke på skattelister.

Det er som gjør Kapitals oversikt noe mer interessant enn kun uttrekk fra skattelister.

TH eier mye eiendom hvor den reelle verdien er langt høyere enn den ligningsmessige, og som kan gi stort utslag i reell formue opp mot nette ligningsformue (den som fremkommer i skattelistene).

En av grunnene til at TH er "nullskatteyter" (ironisk nok) er en relativt lav ligningsforme
Citera
2020-11-09, 12:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kapitals tall er basert på deres vurdering av reell verdi på eiendeler fratrukket gjeld, ikke på skattelister.

Det er som gjør Kapitals oversikt noe mer interessant enn kun uttrekk fra skattelister.

TH eier mye eiendom hvor den reelle verdien er langt høyere enn den ligningsmessige, og som kan gi stort utslag i reell formue opp mot nette ligningsformue (den som fremkommer i skattelistene).

En av grunnene til at TH er "nullskatteyter" (ironisk nok) er en relativt lav ligningsforme
Det var også mitt poeng, men skallen ville heller drive med hersketeknikker.

«Trusselutøverne» spilte på den ene siden på DN’s reportasje i juli 2018 ved å opprette kryptokonto samme dag.

På den annen side opererte de med helt andre tall som viser at artikkelknytningen var oppdiktet, som en åpenbar villedning.
Citera
2020-11-09, 13:21
Medlem
Citat:
Det var også mitt poeng, men skallen ville heller drive med hersketeknikker.

«Trusselutøverne» spilte på den ene siden på DN’s reportasje i juli 2018 ved å opprette kryptokonto samme dag.

På den annen side opererte de med helt andre tall som viser at artikkelknytningen var oppdiktet, som en åpenbar villedning.

Jeg har surret med de forskjellige listene, og beklager dette. Dette var aldeles ikke ment som et forsøk på hersketeknikk, hvordan greide du å tolke det slik?

Th hadde i 2018 en "offisiell "formue på 916,721,049 kr. Kapital vurderte samme år formuen til å være på 1.7 mrd.
Det ga ham en 74.plass på denne lista som er basert på skattelistene.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/disse-hadde-storst-skattbar-formue-i-norge-i-2018-1.1612593
Citera
2020-11-09, 13:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg har surret med de forskjellige listene, og beklager dette. Dette var aldeles ikke ment som et forsøk på hersketeknikk, hvordan greide du å tolke det slik?
Citat:

Uthevet: En latterliggjøring av meddebattanter er hersketeknikk.
Citera
2020-11-09, 13:50
Medlem
Citat:
Uthevet: En latterliggjøring av meddebattanter er hersketeknikk.

Dette var ikke spesielt retta mot deg. Du bør snarest trekke tilbake den moralske pekefingeren, du har da jaggu vært ganske så nedlatende mot de du så foraktelig kaller TT (Team Tom).
Å karakterisere andre brukere på denne måten, er vel også en herskteknikk.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-09 kl. 13:53.
Citera
2020-11-09, 14:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Dette var ikke spesielt retta mot deg. Du bør snarest trekke tilbake den moralske pekefingeren, du har da jaggu vært ganske så nedlatende mot de du så foraktelig kaller TT (Team Tom).
Å karakterisere andre brukere på denne måten, er vel også en herskteknikk.
Joda, alle har vi våre svin på skogen her, men jeg leste kommentaren din som at «vet du ikke det? Det er jo noe alle bør vite». Hvis det ikke var intensjonen, beklager jeg beskyldningen.
Citera
2020-11-09, 14:23
Medlem
Citat:
Jeg skrev at dansken KAN ha framstått ruspåvirka/upålitelig.
Og nå har z-z-z linket til en artikkel:

"Etter møtet skal imidlertid kontakten mellom Hagen og Green ha stoppet. Etter det ABC Nyheter får opplyst skal foreningen ha stilt flere krav for å bistå i arbeidet med å finne ut av hva som skjedde med kona, betingelser Hagen ikke ønsket å godta."

Hvilke krav dette er, kan man jo spekulere i, det KAN for eksempel ha vært et urimelig høyt pengebeløp.
Dansken fremstår som en dusørjeger.
Mulig jeg er fordomsfull med tanke på hans bakgrunn, men dette er ikke en fyr jeg ville ha kjøpt bruktbil av.
Jeg ville ha ment det samme, også hvis dansken hadde ment at det var snakk om en kidnapping.

Enig.
Den där sorten kan kanske hjälpa till med ett eller annat. De är orädda av sig.
Men de är inte att leka med heller.
Hur kom det sig att han kom till advokatens kontor första gången?
Han kanske visste mer än någon vet.
Citera
2020-11-09, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Enig.
Den där sorten kan kanske hjälpa till med ett eller annat. De är orädda av sig.
Men de är inte att leka med heller.
Hur kom det sig att han kom till advokatens kontor första gången?
Han kanske visste mer än någon vet.

Det var samme mannen som ordnet med advokat Holden som også ordnet møtet med den tidligere MC-mannen. Dette er antakeligvis for å gi inntrykk av at de leiter i det kriminelle miljøet for å finne den skyldige. Green er jo et "tungt" medlem, og har vært medlem av både Badidos og Hells Angels, og har kontakter utover det vanlige medlemmer har. Internationale forgreninger til Hells Angels Holland, og Tyskland osv.
Hvis det hadde vært reelt at de leitet i kriminelle miljøer, så hadde de holdt det hemmelig for på den måten å ha "kidnapperne" til å føle seg mere avslappet. Bare skuespill alt dette fra TH, som så mye annet. Stygt å si det, men vi ser jo hvor sønnen har sitt skuespillertalent ifra. Men Green som er erfaren på mye, han merket at det var noe galt. Han skjønte tidlig at det var TH som sto bak.

Igjen ser vi hvordan Hellsculls prøver å snakke negativt om en person for å få folk til å ta Green med en klype salt. Hellsculls bare slenger ut at han har rusproblemer, og framsto ruset, og at han krevde så mye penger at TH avslo. Vi ser måned for måned at TT sliter mere og mere, og har begynt å ty til reine løgner. Det så vi etter intervjuet med TH. Det er som en båt som driver nedover elven. TT prøver å ro andre veien, men jo nærmere båten kommer fossen, desto fortere går båten mot fossen, og det blir vanskligere og vanskligere å ro.
Citera
2020-11-09, 16:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Dansken kan for eksempel ha framstått ruspåvirka/upålitelig, en mann det ikke var verdt å samarbeide med. Hvis det er var tilfellet, hadde ikke SH gjort en god nok jobb før møtet.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenkte du på Green? Grunnen til at det ikke ble flere møter er nevnt i sitat fra artikkel her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

okej att danska ibland kan vara svårt att förstå, men det gäller mest när de pratar om pengar ...
han verkar inte berusad och att TH hade svårt att relatera till Green och gänget är något som det bara har varit några dåliga svar på, det är fakta jag frågade om...
men om ingen har ett bättre svar så är mitt svar lika bra som något annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in