2020-11-09, 10:35
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Låter som om allt måste vara vitt eller svart i din värld. Antar att det kan vara enklare att leva i en sådan värld men verkligheten består mer av olika nyanser. Sedan kan jag förstå att han är misstänksam mot demokraterna och massmedian med tanke på hur han behandlats där de senaste 4 åren.

Så där brukar det låta i Vitryssland och Kina när någon vågar ifrågasätta maktapparaten där. Du verkar leva i en ganska så naiv värld där sanningen är den som proklameras för tillfället. Det kanske gör det enklare att leva men har väldigt lite att göra med verkligheten eller sanningen.

Slutligen så får vi väl se vad Trump & co kan leverera i bevisföring om valfusk även om du och andra redan automatiskt avskrivit det.

Jag blir ledsen att sanningen svider så illa hos dej. Men att Trumpen har en skruv lös är vi många fler som har insett. Dags att prata klarspråk om denne mans sjukdom. Det är naturligtvis nåt fel med karln. Om lejonparten av oss skulle dra till Kina då blir det många i karantän.

En del kan gå runt hela livet med samma psykiska defekter som Trumpen utan att bli avslöjade - därför att dom tiger. Men Trump som är excibitionist viker ut sin psykos i offentligheten precis som Pride gör när det gäller deras sexpreferenser..

Det stämmer nog att jag har en svartvit syn när det gäller denna figur. Men vadå? Hela den här tråden är ju så svartvit som nåt kan bli. Vissa är för och vissa emot Trumpen. Se där - svart/vitt.
Senast redigerad av Starback 2020-11-09 kl. 10:52.
2020-11-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Grunden i problematiken med poströster i USA är att dessa inte identifieras alls. Inga körkort eller andra ID handlingar krävs för att få posta den. Det enda som krävs är en underskrift. Det öppnar upp för valfusk eftersom möjligheten är så stor. Det tillsammans med att man nu inför detta val skickat ut röstsedlar till ALLA registrerade, även döda personer och även till dom som inte själva begärt ut det. Dvs det finns en väldig massa röstsedlar i omlopp som kan "stjälas" och lämnas in anonymt så att samma röst kan rösta flera gånger.
Samtidigt så har poströster använts i åratal utan belägg för något organiserat och systematiskt valfusk. Att detta helt plötsligt skulle börja utnyttjas just nu i den omfattning som krävs för att ändra valresultatet köper jag inte, speciellt inte eftersom det fortfarande saknas belägg för saken.
2020-11-09, 10:37
Medlem
https://youtu.be/JC5HdbrUM6I
Diskuterar intressanta saker om valet
2020-11-09, 10:37
Medlem
Its over Your fired!!

https://twitter.com/TWashingtonWeb/s...376331264?s=20

https://twitter.com/TWashingtonWeb/status/1325699034376331264
2020-11-09, 10:40
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Självklart behövs en snabb och effektiv utredning.

Problemet är bara att förmodligen är de flesta ”bevisen” om påstått valfusk bara konspirationsteorier och skitsnack som inte på långa vägar räcker för att ta upp i en domstol.

Det som då händer när åklagare och utredare förkastar ”bevisen” är att de myndighetshatande Trumpsupportrarna, som inte tror på något annat än sin egen bild av verkligheten, inte kommer godta detta och fortsätta sura (och i värsta fall skjuta).

Det är redan 10 personer som berättat sina historier och upplevelser på valdagen. Dessa är s. k affidavit, edsvurna vittnesmål. Dessa väger tungt och de är hundratals till på väg in. Detta är väldigt tunga bevis, särskilt när de skett utbrett.

Tyvärr för alla liberala psykfall som springer lösa i samhället och politiken så kommer detta bli ett stort case.
2020-11-09, 10:41
Medlem
Jag har ingen aning om det har fuskats. Jag bara misstänker det. Men jag tycker det är väldigt konstigt att så många är säkra på att det inte har fuskats. Vi pratar om ett parti som har spenderat de senaste 4 åren åt att få bort presidenten med alla möjliga olika metoder. Dessutom hatar de honom mer än någonting annat. Men av någon anledning är det helt omöjligt att de skulle ha fuskat?

MSM har verkligen gjort ett bra jobb med att övertyga miljoner människor om att en person som inte har gjort någon illa, är värre än Hitler. Det är helt otroligt alltså. Det visar verkligen vilken makt propaganda har. Det är därför jag inte följer MSM alls längre. Man får en väldigt skev bild av verkligheten när man gör det.

CNN och Demokraterna har ljugit om så mycket när det gäller Trump, men nu helt plötsligt så ska jag tro att det är helt omöjligt att de kanske har fuskat? De har alltså helt plötsligt blivit årliga och hederliga?

Återigen, jag vet inte om det har fuskats. Men jag tycker att vi alla borde ta det lungt och vänta tills processen är över. Jag är så trött på allt 100% bias. Allt från människor som tror att Trump är en rasist, till människor som inte kan se att Trump är en narcissist.
2020-11-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är redan 10 personer som berättat sina historier och upplevelser på valdagen. Dessa är s. k affidavit, edsvurna vittnesmål. Dessa väger tungt och de är hundratals till på väg in. Detta är väldigt tunga bevis, särskilt när de skett utbrett.

Tyvärr för alla liberala psykfall som springer lösa i samhället och politiken så kommer detta bli ett stort case.

Haha nej..

https://twitter.com/TWashingtonWeb/status/1325699034376331264
2020-11-09, 10:43
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag blir ledsen att sanningen svider så illa hos dej. Men att Trumpen har en skruv lös är vi många fler som har insett. Dags att prata klarspråk om denne mans sjukdom. Det är naturligtvis nåt fel med karln. Om lejonparten av oss skulle dra till Kina då blir det många i karantän.

En del kan gå runt hela livet med samma psykiska defekter som Trumpen utan att bli avslöjade - därför att dom tiger. Men Trump som är excibitionist viker ut sin psykos i offentligheten precis som Pride har för vana att göra när det gäller deras sexpreferenser..

Det stämmer nog att jag har en svartvit syn när det gäller denna figur. Men vadå? Hela den här tråden är ju så svartvit som nåt kan bli. Vissa är för och vissa emot Trumpen. Se dfär - svart/vitt.

Felet med Trump är förmodligen att han har avslöjat hur korrupta the swamp faktiskt är, inte sant?
Kan inte vara hälsosamt att bära på sånt hat mot The Donald som du gör..
Senast redigerad av Odagan 2020-11-09 kl. 10:58.
2020-11-09, 10:45
Medlem
I de viktigaste staterna är det oerhört jämnt. Så Trump skulle kunna vinna dem även om det bara har fuskats lite. Anledningen till att Biden leder med 3 miljoner röster över hela USA, är ju som vanligt pga Kalifornien.
2020-11-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Samtidigt så har poströster använts i åratal utan belägg för något organiserat och systematiskt valfusk. Att detta helt plötsligt skulle börja utnyttjas just nu i den omfattning som krävs för att ändra valresultatet köper jag inte, speciellt inte eftersom det fortfarande saknas belägg för saken.

Det har aldrig i något val varit så här många poströster, 65 miljoner har poströstat.

Hur många det är så kan jag säga att Trump fick 65 miljoner..sammanlagt 2016. Nästan hälften av alla röster har varit poströster. Poströster är den enskilt största faktorn för valfusk.

Alldeles för enkelt att fuska genom poströstning.

Dessutom så har man skickat ut 500000 röstsedlar till fel adress i Virginia, 100000 i NY, 50000 i Ohio. Helt otroligt att det inte blir några konsekvenser när sådana här handlingar sker.

Om detta inte är en medveten handling för att skapa valfusk så vet jag inte vad jag skall kalla det.
2020-11-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
10000-tals röster är falska i Wisconsin.

Vilket menar du nu, hur vet man att dessa är falska?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-09 kl. 11:36.
2020-11-09, 10:47
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1325594474110726150

Ted Cruz säger det bra här.

https://mobile.twitter.com/SeanAKehoe/status/1325701466833776640

Citat:
This is where the vote count stood in these 6 states when Democrats suddenly chose to suspend counting. Can you see who was ahead everywhere? But then, lots of boxes happened to arrive late, all filled 100% with votes for Biden. What a stroke of luck for him.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1325511603157159942

Citat:
Since when does the Lamestream Media call who our next president will be? We have all learned a lot in the last two weeks!

Det här var ett väldigt intressant uttalande. Ville han att vi skulle se detta?
Senast redigerad av Haddock93 2020-11-09 kl. 10:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in