2020-11-09, 10:20
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja. Det ordinarie majoritetssamhället är inget paradis. Men de5t finns värre scenarier. Exempel när psyksjuka tillträder maktpositioner. Tur att man klippte honom nu efter en period. Förstår ni vade han längtar efter att ha haft ett eget SS. De skulle få rensa kvarteren från ANTIFA och BLM och osss vanliga som "bara" hatar honom.

Snälla om det är någon som är som SS är det AOC som skapat lista över folk som supportar Trump. Stalinfasoner.

Antifa och BLM är inte vanligt folk.. vanligt folk bränner inte ner städer vanligt folk protesterar fredligt.
2020-11-09, 10:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det som sägs generellt är att hundratalet röster upp till ett par fåtal 1000 röster som kan totalt förändra resultatet med mindre än 5000 röster över ett helt land där 140 000 000 röster lags totalt är marginellt och next to nothing och för det mesta beror på glitches, fel och misstag. Rösträknare som knycklar ihop en ballot och stoppar den i fickan är det mer ovanliga skälet.

Men det är också därför det finns mekanismer även för detta då stater räknar om om skillnaden är allt för låg.

Det är ingen skillnad på detta val och anda tighta val. Men i valet Gore vs Bush så eldade ingen kandidat upp nationen om att det skulle vara valfusk. De tog det till omräkning och den juridiska processen fick spela ut på ett civilicerat sätt.

Däremot är det korrekt att det fanns en hel del av dessa anklagelser mot Trump från demokrater efter Hillarys förlust. Hillary erkände sig förvisso besegrad, men undertonen från demokraterna var att Trump var illegitim.

Även detta måste man komma ihåg.
Att USA är så splittrat beror inte på den ena parten. Det beror på båda sidorna.

Om jag ska svara på frågan om det funnits valfusk i stor utsträckning så är min kvalificerade gissning nej.

Om jag ska svara på frågan om vems fel det är att USA befinner i en politisk shitshow där folkets röster blir minder betydliga i förhållande till vem som kan skrika högst så är mitt svar att det är verkligen INTE bara Trump och republikanerns fel.

Demokraterna körde sin Impeach-kampanj redan första året med Trump och det var inte heller rätt mot de som lagt en laglig röst på Trump som faktist vann valet helt legitimt och lagligt.

Jag har ingen aning om det är fusk eller ej men det är ett jäkla tight val och det skiljer bara 4 miljoner röster mellan kandidaterna av 144 miljoner röster. Dvs 74 mot 70 så det är mycket närmare än vad många verkar tro. Jag tycker att de bästa är att granska så att man får det svart på vitt och ingen kan ju tycka att det varit ett normalt val. Oerhört mycket hat
2020-11-09, 10:25
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Säg så här: Trumpkampanjen kommer att hitta fel i röstmaskinerna. ” glitch= tekniskt fel” = Att man kunnat fuska till sig röster genom att knappa in en massa röster som är illegala. Det finns vittnen på att detta har skett. Hela valproceduren går ut på att lita till 100 % på rösträknarna. Det kommer att komma fram flera sådana här ” glitch” i swingstaterna som gör att domstolarna kommer att få enorma problem att legitimera hela valet. Detta är också kopplat till poströster.

Det som är intressant är väl att dessa maskiner har kopplingar till the Clinton foundation.. hmm 🤔
2020-11-09, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag har ingen aning om det är fusk eller ej men det är ett jäkla tight val och det skiljer bara 4 miljoner röster mellan kandidaterna av 144 miljoner röster. Dvs 74 mot 70 så det är mycket närmare än vad många verkar tro. Jag tycker att de bästa är att granska så att man får det svart på vitt och ingen kan ju tycka att det varit ett normalt val. Oerhört mycket hat

Ja mycket hat. Håller med. Men det har trots stor omfattning fungerat fantastisk bra vilket kan intygas av valobservatörer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Maskinerna används för att de räknar snabbare och man kan då få ett resultat redan under valvakan.
Sen så är det precis som FOX säger att det är inte media som juridiskt utser presidenten utan det sker i en längre process. En del av den längre processen är att staterna inte fastställer resultaten förens flera veckor efter valdagen just för att de bland annat handräknar om mängder av röster i syfte att kontrollera maskinerna.

Ryktet om mjukvara som är kodad till fördel för en president har ingen grund då det är en helt utsiktslös metod för att fuska till sig valet i USA.

Det stickprovstestas och handräknas en hel del redan under valnatten också.

Bevisligen går det att 6000 Trumpröster kan bli 6000 Biden- röster. Alltså en skillnad på 12000 röster. Om det är så enkelt att skifta röster i jämna swingstater känns det inte alla säkert med dessa rösträknare.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jamen, varför skulle folk hänga kvar om det efter en ordentlig samt transparent utredning visas att allt gått i stort sett rätt till med valet? Det är ju själva utredningen om eventuellt fusk folk vill ha gjord.

Själv har jag allt förtroende för USA:s rättssystem. Låt dem nu göra sitt jobb. Sen, men inte förrän prövningen är gjord, kan vi alla gå vidare. Det måste efter Al Gore-situationen år 2000 finnas en handlingsplan för hur myndigheter, medier och andra ska hantera ett jämt val som blir överklagat. Om media/ myndigheter avviker från hanteringen år 2000 kommer misstron finnas kvar hos Trumps väljare i USA och det är inte bra för någon.

Om Biden menar allvar med att ena landet har han nu ett tungt ansvar för att bidra till en snabb och effektiv utredning. Det ska vara hans prio-1. Gör han inte det är något fel samt han visar att pratet om respekt och enighet var tomma ord.

Självklart behövs en snabb och effektiv utredning.

Problemet är bara att förmodligen är de flesta ”bevisen” om påstått valfusk bara konspirationsteorier och skitsnack som inte på långa vägar räcker för att ta upp i en domstol.

Det som då händer när åklagare och utredare förkastar ”bevisen” är att de myndighetshatande Trumpsupportrarna, som inte tror på något annat än sin egen bild av verkligheten, inte kommer godta detta och fortsätta sura (och i värsta fall skjuta).
2020-11-09, 10:27
Medlem
Vid valet 2016 hade de sk "demokraterna" väldigt svårt att acceptera resultatet. Man skulle dra trump inför domstol osv på olika oklara grunder.

Dvs detta beteende verkar bli standard i USA nu. En gegga som kommer av all sinnessjuk wokeideologi blandat med det vanliga korrupta oligopolet.
2020-11-09, 10:29
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Och den stora skillnaden nu 2020 vs 2016, 2012 är att nu idag 2020 har vi hundratals vittnesmål, bevis på att döda röstar, videofilmer, bilder samt tusentals med inlägg på internet som visar på valfusk.

Rysslands inblandning samt Obamas medborgarskap hade vi 0 bevis på.

Då väntar vi med spänning på kommande utredningars resultat. Om en köper teorin att Trump sitter på starka bevis och bara låter sina motståndare gräva sina gravar djupare så kommer det ju bli riktigt livat framöver

Jag misstänker dock att det snarare hamnar om en psykos på golfbanan.
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Eller republikaner som inte ens trodde att Obama var amerikansk medborgare. Det är TRADITION att gnälla när fel dude vinner.

Fast nu var det förstås demokraten Hillary Clinton som drog igång det drevet mot Obama i primärvalen då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Det intressanta är att det t ex är 20000 skillnad i Wisconsin, några tusen i Georgia, något tusental i Nevada, likaså i Arizona och Pennsylvania. Kan man lätt skifta 6000 Trumpröster till 6000 Bidenröster genom rösträknarna så kan det få enorma för hela valresultatet.
2020-11-09, 10:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
SÅ Obama är fortfarande inte amerikan? Hur svagt begåvad är du`?

Hurvida Obama är amerikan eller inte är ointressant eftersom jag kan bli amerikan jag också... däremot så kan jag inte bli POTUS eftersom jag inte är född amerikan.

Sen hur denna debatt gått till med Obama uttalar jag mig inte om då jag inte är speciellt insatt i den.
2020-11-09, 10:31
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Fast nu var det förstås demokraten Hillary Clinton som drog igång det drevet mot Obama i primärvalen då.

Säkert, men vem erbjöd en skön mille för Obamas födelsebevis?

D***l* *rum*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in