2020-11-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Den första bilden där, där några menar att det finns en skada i inre ögonvrån mot näsan (höger öga),
tycker jag ändå är svårbedömt.
Har sett så många ansikten där leenden och skratt gör ögonen olika stora och där små rynkor, sedda
i visst ljus, kan se ut som ärr eller onaturliga märken ...
Går vidare till nästa och återkommer här.

Passbilden har så starkt ljus att små streck går förlorade.

MEN på bild 3 ... finns också ett streck från ögonvrå till näsa (höger öga), precis samma som
på bild 1, där det sägs vara skada efter ev våldsamhet.
Bild 3 är ju tagen många år tillbaka.
Är bild 2 tagen vid samma tidpunkt? Nej, tror inte det, frisyr och allmänt, är de olika.
Takk for dine tolkninger! Jeg synes også at det er vanskelig å bedømme. Bilde nr 2 (passbildet) tror jeg at kan være ganske nytt.
"Et pass er bare gyldig så lenge eieren kan kjennes igjen på bildet, og så lenge passet er uforandret og uskadet. Pass til personer over 16 år er gyldig i 10 år. Feb 22, 2017" På passbildet synes jeg at det kan se ut som hvite streker i huden (som kan være et bleknet arr?) fra høyre øye mot nesen.

Skader i huden kan også oppstå ved uhell/ulykke. Og de fleste skader seg en eller flere ganger i løpet av livet.
Hvis det er et arr der, vet vi heller ikke om arret eventuelt skyldes en nødvendig medisinsk operasjon som ikke har med fysisk vold å gjøre eller som ikke en skade etter et uhell eller en ulykke.

Edit: passbildet var kanskje mindre enn 10 år gammelt i oktober 2018, ettersom ekteparet Hagen hadde planlagt en utenlandsreise kort tid etter bryllupsdagen i 2018?

(15.08.2020) – Tom og Anne-Elisabeth Hagen feiret bryllupsdagen med en god middag hos sin datter. En drøy uke senere hadde ekteparet planlagt å reise på utenlandsferie for å markere dagen, sier han til TV 2.
https://www.tv2.no/a/11583245/

Edit: Jeg tok feil, og pass til voksne er fremdeles gyldige i 10 år (og ikke i 5 år som jeg først skrev) :

"Fra utstedelsesdatoen er et pass gyldig

a. i 10 år når den det utstedes til er fylt 16 år"

Fra: Forskrift om pass og nasjonalt ID-kort (pass- og ID-kortforskriften)
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-09 kl. 02:01.
Citera
2020-11-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Exempel 1 :
varför samarbetade TH inte med någon som var villig att försöka hjälpa till att lösa hela saken? rädsla eller?

Jag tror att TH har rädsla för att han bli riktigt avslöjad ....
Citera
2020-11-09, 01:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att TH har rädsla för att han bli riktigt avslöjad ....

ja, han hade inget att vinna på att samarbeta med någon som skulle lösa ärendet, precis som nu, han vill inte hjälpa polisen så länge han inte tjänar på det
Citera
2020-11-09, 02:12
Medlem
Citat:
Den första bilden där, där några menar att det finns en skada i inre ögonvrån mot näsan (höger öga),
tycker jag ändå är svårbedömt.
Har sett så många ansikten där leenden och skratt gör ögonen olika stora och där små rynkor, sedda
i visst ljus, kan se ut som ärr eller onaturliga märken ...
Går vidare till nästa och återkommer här.

Passbilden har så starkt ljus att små streck går förlorade.

MEN på bild 3 ... finns också ett streck från ögonvrå till näsa (höger öga), precis samma som
på bild 1, där det sägs vara skada efter ev våldsamhet.
Bild 3 är ju tagen många år tillbaka.
Är bild 2 tagen vid samma tidpunkt? Nej, tror inte det, frisyr och allmänt, är de olika.
På det bildet som er til høyre her, synes jeg det ser ut som om det er samme mørke strek fra begge øynene mot nesen.
https://www.oa.no/dette-er-de-ubesvarte-sporsmalene-i-anne-elisabeth-hagen-saken/s/5-35-852746
Kan de mørkere feltene kanskje være skygger, rynker eller pigmentforandringer (eller øyensminke?) eller eventuelt hudirritasjon etter bruk av briller?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-09 kl. 02:28.
Citera
2020-11-09, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har spekulert i om AEH kanskje hadde en slags sykdom som gjorde at hun fikk ødem, f.eks. lymfeødem. På bilder de siste årene så virker det som hun har mye vann i kroppen. På bildet fra 17. mai, med flagget, så kan man se at hun også har hovne ankler. Lymfeødem rammer helst armer og bein.

Ellers er det vel mange slags sykdommer som er vanlig å få når man blir eldre.
Hevelsen ved håndleddet kan være en ganglion:

https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/albue-underarm-hand/ganglion/

Ellers kan det virke som hun har noe med huden også, den virker litt sår og rød.
Kanskje typisk for alderen det også, slik som f.eks. aldringshudflekker.
Kanskje ødem kan fremkalle hudforandring?
Ja, det med lymfeødem el.l. kan være en forklaring på hevelser.
Det som du nevner om ganglion og aldringshudflekker el.l. kan også være naturlige forklaringer på noen av de detaljene som har blitt nevnt.

Jeg leste her i diskusjonen på FB at flere har kritisert AEs klær og sko ved flere anledninger. Jeg har ingen grunn til å tro at hun ikke kledde seg i de klærne og skoene som hun likte å bruke. De skoene hun hadde på på 17-mai-bildet kan jeg tenke meg at er sko som er gode å gå i på asfalt og andre harde underlag. Man går ofte mye på asfalt (og eventuelt på andre harde underlag) i bygatene på 17. mai. Mange har nødt til å velge sko som er gode å gå i (av helsemessige eller andre grunner) når de skal gå en del på harde underlag, og de velger derfor bort selskapssko (som kan medføre helseplager og smerter).

Når man har hovne ankler er det nok lettere å få en slik type sko som de skoene på 17-mai-bildet til å sitte behagelig på foten enn en selskapssko.

Edit: Hvis hun hadde hatt så lite penger å bruke som enkelte her i diskusjonen prøver å fremstille, så hadde hun vel neppe hatt råd til hårfarging og permanentbehandling el.l. av håret for å få krøller? Og vi ser jo på flere bilder at hennes hår var farget og at hun hadde permanent-krøller el.l.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-09 kl. 03:39.
Citera
2020-11-09, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det med lymfeødem el.l. kan være en forklaring på hevelser.
Det som du nevner om ganglion og aldringshudflekker el.l. kan også være naturlige forklaringer på noen av de detaljene som har blitt nevnt.

Jeg leste her i diskusjonen på FB at flere har kritisert AEs klær og sko ved flere anledninger. Jeg har ingen grunn til å tro at hun ikke kledde seg i de klærne og skoene som hun likte å bruke. De skoene hun hadde på på 17-mai-bildet kan jeg tenke meg at er sko som er gode å gå i på asfalt og andre harde underlag. Man går ofte mye på asfalt (og eventuelt på andre harde underlag) i bygatene på 17. mai. Mange har nødt til å velge sko som er gode å gå i (av helsemessige eller andre grunner) når de skal gå en del på harde underlag, og de velger derfor bort selskapssko (som kan medføre helseplager og smerter).

Når man har hovne ankler er det nok lettere å få en slik type sko som de skoene på 17-mai-bildet til å sitte behagelig på foten enn en selskapssko.

Edit: Hvis hun hadde hatt så lite penger å bruke som enkelte her i diskusjonen prøver å fremstille, så hadde hun vel neppe hatt råd til hårfarging og permanentbehandling el.l. av håret for å få krøller? Og vi ser jo på flere bilder at hennes hår var farget og at hun hadde permanent-krøller el.l.

Ser du her på FB at flere har kritisert AEs klær og sko her flere anledninger? Det er tull. En fjær fem høns taktikk. Det var jeg som skrev hva hun hadde på seg på 17. Mai bildet for å lete etter et bestemt bilde jeg ikke fant. Det sto i min kommentar. Jeg skrev også helt tydelig at jeg IKKE kritiserte klærne hennes. Jeg var jo klar over at det ville bli vridd til kritikk og at hun måtte få gå i det hun ville. Jeg skrev også at mange klesmerker er i den stilen. Og jeg var alene om den kommentaren. Nå er det noen sider siden den kommentaren så håpet (ditt) er at noen har glemt konteksten kommentaren var skrevet i og at det er tid for å fyre opp. Men folk har holdt seg unna å kommentere påstander du kommer med.

Denne vridningen av det jeg skrev er i alle fall fullstendig feil. Til orientering er det veldig mange sko og skomerker som er behagelige og ortopedisk rett for den enkelte fot. En kan kjøpe sånne sko hos spesialforretninger også. Også pensko. Din kommentar holder ikke. Jeg synes ikke anklene er spesielt hovne, veldig vanlig når en går på flat fot. Håret hennes synes å være naturlig krøllet og fønes glatt til selskap. Et praktfullt hår av viltre krøller som aldri har forstått seg på tyngdekraften. Fargen gråner og ser ut til å farges ca hver 3.mnd. Farge får en for 99—200. 800,- for året holder lenge. Og mener du virkelig at hud til kvinner i 50—60 års aldrern gjerne er rød og sår? Nei den gjør ikke det i dagens Norge.
Senast redigerad av Mattagg 2020-11-09 kl. 05:10.
Citera
2020-11-09, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ser du her på FB at flere har kritisert AEs klær og sko her flere anledninger? Det er tull. En fjær fem høns taktikk. Det var jeg som skrev hva hun hadde på seg på 17. Mai bildet for å lete etter et bestemt bilde jeg ikke fant. Det sto i min kommentar. Jeg skrev også helt tydelig at jeg IKKE kritiserte klærne hennes. Jeg var jo klar over at det ville bli vridd til kritikk og at hun måtte få gå i det hun ville. Jeg skrev også at mange klesmerker er i den stilen. Og jeg var alene om den kommentaren. Nå er det noen sider siden den kommentaren så håpet (ditt) er at noen har glemt konteksten kommentaren var skrevet i og at det er tid for å fyre opp. Men folk har holdt seg unna å kommentere påstander du kommer med.

Denne vridningen av det jeg skrev er i alle fall fullstendig feil. Til orientering er det veldig mange sko og skomerker som er behagelige og ortopedisk rett for den enkelte fot. En kan kjøpe sånne sko hos spesialforretninger også. Også pensko. Din kommentar holder ikke. Jeg synes ikke anklene er spesielt hovne, veldig vanlig når en går på flat fot. Håret hennes synes å være naturlig krøllet og fønes glatt til selskap. Et praktfullt hår av viltre krøller som aldri har forstått seg på tyngdekraften. Fargen gråner og ser ut til å farges ca hver 3.mnd. Farge får en for 99—200. 800,- for året holder lenge.
Det som du skrev så jeg ikke på som kritikk av hennes klær og sko. Det var enkelte andre brukeres kommentarer som jeg tenkte på.
Citera
2020-11-09, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det som du skrev så jeg ikke på som kritikk av hennes klær og sko. Det var enkelte andre brukeres kommentarer som jeg tenkte på.

Da må du skrive kommentsr til det. For jeg har ikke lest det. Ellers prøver du deg på en spansk en. Så du var våken du også?
Citera
2020-11-09, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Da må du skrive kommentsr til det. For jeg har ikke lest det. Ellers prøver du deg på en spansk en. Så du var våken du også?
Jeg prøver ikke på en spansk en. Flere må ha lest de kommentarene som jeg tenkte på. De styggeste kommentarene er sikkert moderert bort.
Citera
2020-11-09, 08:06
Moderator
OYs avatar
Jag griper efter ett litet halmstrå.

Är det offentligt i Norge vilken förmögenhet en person har?

Ur kidnapparbrevet så som postare har återgett det i tråden, citat;

Citat:

-PRIS €9 MILLIONER EURO OG FORHANDLER IKKE. ER ANNE-ELISABETH LIV VERDI 4% AV DIN PENGER?
(min fetning)

Jag kan tänka mig att det skrivs i media om miljardärer och hur mycket de är goda för, men att ange 9 miljoner euro och att det utgör 4% av TH förmögenhet, är inte det lite uppseendeväckande?

Att uttrycka sig typ 5%, en tiondel, en bråkdel, vore inte det mer normalt, varför skriva just 4%, det sticker ut, tycker jag.
Citera
2020-11-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag griper efter ett litet halmstrå.

Är det offentligt i Norge vilken förmögenhet en person har?

Ur kidnapparbrevet så som postare har återgett det i tråden, citat;

(min fetning)

Jag kan tänka mig att det skrivs i media om miljardärer och hur mycket de är goda för, men att ange 9 miljoner euro och att det utgör 4% av TH förmögenhet, är inte det lite uppseendeväckande?

Att uttrycka sig typ 5%, en tiondel, en bråkdel, vore inte det mer normalt, varför skriva just 4%, det sticker ut, tycker jag.
Jeg er enig i at det er oppsiktsvekkende at akkurat 4% av formuen ble nevnt i trusselbrevet. Enten har det en bestemt betydning, eller så er det et forsøk på villeding (ved å prøve å få politiet til å tro at det er en bestemt grunn til at 4% er nevnt), tror jeg.
Informasjon om formuen til de rikeste i Norge blir offentliggjort. F.eks her:
https://kapital.no/kapital-index/norges-400-rikeste
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/09/24/7569995/na-er-tom-hagens-formue-verdt-2-milliarder-kroner

Her er en artikkel som omhandler THs inntekter, som ble publisert noen måneder før AEs forsvinning.
https://www.dn.no/marked/tom-hagen/strom/eiendom/tom-hagen-tjente-174-millioner-pa-strom-og-eiendom-i-fjor/2-1-387353

Politiet lette etter kidnappere blant lesere av denne DN-saken: Fikk utlevert data fra avisen
En Dagens Næringsliv-artikkel fra juli 2018 som omtalte den forsvunne Anne-Elisabeth Hagens ektemann, Tom Hagen, sine inntekter har vekket politiets interesse.

https://www.medier24.no/artikler/politiet-lette-etter-kidnappere-blant-lesere-av-denne-dn-saken-fikk-utlevert-data-av-avisen/459247
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-09 kl. 08:34.
Citera
2020-11-09, 08:22
Medlem
Citat:
Det är ju en intressant artikel. NRK.
Där nämns även om "tunnelsyn" fast i andra ord.
Vid sidan av artikeln finns en annan, om en försvunnen kvinna, publicerat idag.
Det står på vad sätt man letar efter henne. Varför letade man inte på samma sätt efter AEH?
Citat:
"Hver eneste dag siden hun forsvant har det vært lett etter kvinna. Store mannskaper fra Røde Kors, Norsk Folkehjelp og Norske redningshunder har finkjemma området siden hun forsvant fra Ørnes omsorgssenter sist onsdag.

Politiet og politihunder har også deltatt i søket, det samme har et redningshelikopter. Men så langt uten at de har funnet spor etter henne."

Ska se dokumentären nu.

Jeg savner en organisasjon som Missing People i Norge. Det var jo de som fant for eksempel Lis* Hol* i Blomber*, ikke politiet. Fra AE forsvant 31.okt, til saken ble kjent 9.jan, mistet man verdifull tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in