2020-11-08, 23:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Tok-Frans. Så här. Det är extremt ovanligt att sittande presidenter förlorar omval. Trump har fallit på eget grepp. Han skulle pratat ekonomi, ekonomi och ekonomi - samt visat ett uns av omtanke/förståelse för offren i Covid. Då hade han vunnit det här valet via promenadseger. Det är hans konstanta narcissistiska beteende, hans korkade kampanjstrategi, hans totala avsaknad av partiprogram som lett till att han är den första presidenten på trettio år som inte omvalts.

Dessutom är amerikaner innerligt trötta på hans banala, barnsliga gnällande och "tycka synd om sig själv" attityd. Helt oamerikanskt och går inte hem i stugorna. På ren amerikanska "whining bitch".

Hans ekonomiska politik var bra, därför vann republikanerna stort i kongress- och guvernörsvalet.

Det kallas mentalt sammanbrott.

Vilken hemsk bild du målar upp av Trump, vart har du fått den ifrån?
2020-11-08, 23:17
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Nej, som du säger de så är det inte problemet. Enligt mig finns det olika problem.

Det ena är bristen på källkritik, framför allt från de som är mest extrema i att påstå att valfusk har förekommit.

Det andra problemet är attityden som många har. Istället för att försöka bemöta inlägg så blir det mest förolämpningar. Det gäller båda sidor.

Jag har också gjort misstag och det kan jag erkänna.

Som neutral tycker jag att det här är väldigt spännande (no life, jag vet). Jag får skylla på Covid-19 som begränsar ens liv.

Jag har spenderat alldeles för mycket tid de senaste dagarna på att kolla på videos och läst diverse artiklar och inlägg på sociala om det påstådda fusket. Mycket av det är troligtvis nonsens, men det är ändå intressant på något sätt.

Aja, nu svävade jag iväg en del. Men så får det bli. 😁

Nu gör du det lätt. Kom med något substansiellt. Annars skiter vi väl i det?"
Senast redigerad av johkv637 2020-11-08 kl. 23:20.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Tok-Frans. Så här. Det är extremt ovanligt att sittande presidenter förlorar omval. Trump har fallit på eget grepp. Han skulle pratat ekonomi, ekonomi och ekonomi - samt visat ett uns av omtanke/förståelse för offren i Covid. Då hade han vunnit det här valet via promenadseger. Det är hans konstanta narcissistiska beteende, hans korkade kampanjstrategi, hans totala avsaknad av partiprogram som lett till att han är den första presidenten på trettio år som inte omvalts.

Dessutom är amerikaner innerligt trötta på hans banala, barnsliga gnällande och "tycka synd om sig själv" attityd. Helt oamerikanskt och går inte hem i stugorna. På ren amerikanska "whining bitch".

Hans ekonomiska politik var bra, därför vann republikanerna stort i kongress- och guvernörsvalet.

Det kallas mentalt sammanbrott.

Det märks att du kollat för mycket på gammelmedia om du har en sådan bild av Trump. De har ju inte gjort annat än hackat på honom i 4 år och visat hans sämsta sidor. Han är en människa och visar därför känslor till skillnad mot en politiker, det tål inte media. De tål inte heller när han avslöjar deras lögner och kallar dem fake news. Vilket han gjort hundratals gånger. De vill få dig att tro att det är han som ljuger, men Joe Biden har redan ljugit mer under sin valkampanj än Trump gjort under hela sina 4 år vid makten. Media spöar dock den båda med hästlängder. Speciellt den partiska CNN. Även Svensk media såklart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
STORT POTENTIELLT FUSK UPPTÄCKT I WISCONSIN

Ett annat mjukvarubaserat röstsystem har uppvisat "glitch" detta alltså utöver Dominion Voting Systems som påvisats alltid visa fel till Bidens fördel om ett fel uppstår och nyttjas i 30-talet stater.

I Wisconsin har "glitches" inträffat i ett djuprött county i Wisconsin.

Ungefär 13 400 röster har därför räknats för hand.
Biden leder nu Wisconsin med mindre än 20 000 röster.

Röstningssystemet: Election Systems and software.
https://www.essvote.com/

Källa CBS & Kyle Becker: https://twitter.com/kylenabecker/status/1325550738525851648

Alla missade röster har gått EN väg till Joe Biden.

Nixter, din jubelidiot, vet du hur många röster Trump vann Wisconsin med 2016? Minns du att exakt samma stories som du nu radar upp användes av Clinton-kampanjen. Dålig röstlängd, långa väntetider, avlidna som röstat dubbelt, fel i datorprogram. Omräkning.

Ja så gick det någon vecka, sen kom hon fram till att det nog inte ska läggas 100 msek på en omräkning.

Du måste vara den mest lättlurade personen som går på jorden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det har gått en dag nu sedan den nyheten. Skulle valsedlar varit med där så tror jag fler skulle rapporterar om det, det var ju lite si och så med det i dina länkar.

Men här kan du läsa hur en vårdare utnyttjat cp-skadade människor för att fuska med röster.
https://dfw.cbslocal.com/2020/11/06/texas-social-worker-charged-counts-election-fraud/

Nu riskerar kvinnan ifråga ett lååångt fängelsestraff. Allt för den goda sakens skull.
Tydligen är hon Demokrat.

Ja, det kommer finnas idioter som försöker fuska på båda sidor, det händer i varje val, på båda sidor, men dom åker i princip alltid fast, och dom har en extremt liten påverkan.

Ja som sagt, det är väldigt tidigt och lösa rapporter, men det är ju ett par tusen procent mera underbyggt än alla konspirationsteorier som postats i den här tråden. Vart läser du att hon är demokrat, kan du länka den källan?
2020-11-08, 23:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
För att det är riggat

OM det skulle vara så kommer det aldrig komma ut. Makteliten har talat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vilken hemsk bild du målar upp av Trump, vart har du fått den ifrån?

Det går ju bra att lyssna på hans rallies och ta del av hans tweets. T.ex. Många republikaner som tycker han valde helt fel kampanjbudskap. Jag är en av dem.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Under covid? Massor säkert. Men historiskt så lånar republikaner drastiskt mycket mera pengar än demokrater, därför undrar jag över din logik här.

Under Covid.

Biden/Harris har ju byggt hela sin valrörelse på att dunka på med episka lockdowns. Att ESAB svetsa igen dörrarna för negrarna i storstäderna.

Blir nog fint det. (Hoppas Trump gör det före )
2020-11-08, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Döda och utflyttade kan du glömma, finns inte ett enda dokumenterat fall. Det var något som hävdades 2016 också utan att man kunde bevisa ett enda fall.

I övrigt skulle det kunna göras men det skulle upptäckas. Varje valräknarlokal är fullproppad av observatörer från både dem och gop samt oberoende.
Sen är heller inte rösträknarna enbart demokrater så det skulle vara omöjligt att inte bli upptäckt av andra rösträknare. Dessutom skulle inte alla dems eller gop gå med på att fuska för sitt parti, troligen skulle en väldigt liten andel gå med på att fuska på det sättet då det är ett grovt brott.

Det finns 2 saker som starkt talar mot röstfusk(utöver något enstaka fall).
1) Inga konkreta bevis har tagits fram. Hade det funnits konkreta bevis hade givetvis Trumps jurister använt det i rätten.
2) Hade man kunnat fuska på det sätt som påstås så hade man inte bara fuskat på presidentvalet man hade även fuskat med senat och kongressvalet.
Om man nu fuskar för demokraterna skulle man givetvis inte kryssa för Biden och sedan välja en senator och kongressledamot från gop på samma valsedel.

Röstfusk är enormt i sitt underlag:

https://www.facebook.com/100008294047911/videos/2894014020885038/
Senast redigerad av Qemistry 2020-11-08 kl. 23:24.
2020-11-08, 23:19
Medlem
pelle_snusks avatar
Gäsp... Presentera lite riktiga bevis. Inte substanslöst trams. Bara för att man upprepar något många gånger, visar bilder/filmer som kan varit tagna när som helst, var som helst och i vilket sammanhang som helst har man inte bevisat något. Det blir liksom ingen sanning. Samma med skärmbilder som kan vara hur fejkade som helst.

Det är ungefär lika sant som att det inte regnade ett dugg under Trumps presidentinstallation. Reportern som stod 20 m bort sade att hon blev blöt.

Nu försvinner storlögnaren från politiken och många republikaner, som hyllar anständighet, drar en lättnadens suck och demokraterna jublar. George W Bush gratulerar Biden. Det är som det ska vara.
2020-11-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Att media i stora delar av västvärlden säger att Biden är vinnare och numera president är ett tecken på hur djupt globalisterna har sina rötter.

Givetvis är Biden inte president, han har inte heller vunnit valet, men det framställs så i media. Snacka om fulspel.

Kan du ge några exempel? Jag ser mig som relativt informerad men jag inte läst någonstans att Biden varken vald eller tillsatt?
2020-11-08, 23:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
STORT POTENTIELLT FUSK UPPTÄCKT I WISCONSIN

Ett annat mjukvarubaserat röstsystem har uppvisat "glitch" detta alltså utöver Dominion Voting Systems som påvisats alltid visa fel till Bidens fördel om ett fel uppstår och nyttjas i 30-talet stater.

I Wisconsin har "glitches" inträffat i ett djuprött county i Wisconsin.

Ungefär 13 400 röster har därför räknats för hand.
Biden leder nu Wisconsin med mindre än 20 000 röster.

Röstningssystemet: Election Systems and software.
https://www.essvote.com/

Källa CBS & Kyle Becker: https://twitter.com/kylenabecker/status/1325550738525851648

Alla missade röster har gått EN väg till Joe Biden.

Att det fortfarande finns folk som inte ser detta beror enbart på de ohederliga mediabolagen vi har som oftast har samma ägare: JUDAR!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in