2020-11-08, 22:04
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Helt otroligt. Som du så vist påpekade i ett föregående inlägg är detta viktigt för hela västvärlden existens.

Det framgår nu att Hammer & Scorecard troligen har nyttjats för att vaska fram "rätt" kandidat för Demokraterna. Hade det inte varit för röstfusk hade Bernie Sanders ställts mot Donald J Trump.

Vi får hoppas att William Barr och Department of Justice träder fram snart.

DETTA SADE WILLIAM BARR I SEPTEMBER I ÅR:
https://twitter.com/FogCityMidge/status/1324438683336929281

DOJ får inte ingripa i 10 dagar efter ett val angående misstänkta oegentligheter.

Så den 13:e får de ingripa, tidigast.
2020-11-08, 22:05
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Trump, hans anhängare och en del republikaner försöker, milt sagt påskina att de motarbetas av etablissemanget. Vad jag förstår, så är republikanska partiet, deras representanter, senatorer osv. i högsta grad en del av etablissemanget. Jag tror knappast att demokraterna kan manövrera ut dom, tysta dom mm. Bara för att många vita fattiga män i landsbyggd röstar på dom, betyder inte det att de republikanerna kan förbigås på något sätt. Många av deras väljare är, förresten de rikaste och mest väletablerade medborgarna. Om det skulle pågått medvetet valfusk i någon större skala, är jag mycket säker på att det kommer fram. Jag tippar att det inte har skett medvetet valfusk i någon större skala. Vi får se.
Ja vi får se, men jag tycker det verkar som att fusket är systematiskt och utbrett.

Från idag.
https://www.youtube.com/watch?v=Z563r6VyJSQ&feature=youtu.be

Fox News Intervjuar Sidney Powell. Hon är federal åklagare, advokat till Michael Flynn - general för US Army.

Föreslår att du följer både henne och generalen på Twitter.
https://twitter.com/SidneyPowell1
https://twitter.com/GenFlynn

De är bara två av många tunga namn som står bakom Trump i detta. Jag har svårt att se varför de skulle riskera både sin heder och karriär genom att ljuga inför hela nationen. Mycket sannolikt att de talar sanning.
Senast redigerad av Jiren 2020-11-08 kl. 22:08.
2020-11-08, 22:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Fel? Ja, men inom ett helt normalt felspann nu när nästan alla röster är inne. Problemet med att göra förutsägningar när det gäller amerikansk politik är ju deras first-past-the-post system, 150 miljoner röster och det en skillnad på 10k röster i ett par specifika delstater ger en skillnad mellan 270 och 400 mandat. 2000 så avgjordes hela valet på ~500 röster i Florida.

Innan poströsterna började räknas såg det ut som tidernas största polling error. Efter alla röster räknats så har pollingen gått från katastrofdålig till standardsunkig.

Hej, du har fel. Pollsen 2020 visade oftast mellan 12 och upp till 17% försprång för Biden. Notera att nivåerna vi nu ser är fusk nivåer ändå är dom oftast nån procent från varandra, egentligen har Trump vunnit många av dessa också. I många delar av landet skulle Trump lett kraftfullt i opionsundersökningarna, detta hade givetvis givit honom vind i seglen, detta tror jag vi i vartfall kan vara överens om.

Presidentens team har redan presenterat att detta faktum kommer att nyttjas i de case som kommer, "Voter Intimidation" detta faktum att en av kandidaterna har media med sig som man konspirerar med och spelar ned en kandidat med falska opinionsundersökningar till dennes fördel är troligen något SCOTUS kommer ta upp. Tror inte heller det kommer ringa till Demokraterna/ Bidens fördel.

Vilken jävla soppa.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-08 kl. 22:10.
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Fascinerande inlägg. Det finns alltså folk som fortfarande tror att republikanerna är ett parti för de besuttna?

Eftersom du inte behagar svara:

https://www.debt.org/faqs/americans-in-debt/economic-demographics-republicans/
Financially, Republicans fare better than either Democrats or Independents, and tend to identify themselves as such. Republican candidates gain a significantly higher percentage of votes from individuals with incomes over $50,000 per year, and the advantage increases along with the income level, to a height of 63 percent of individuals earning $200,000 or more a year supporting Republicans. This level is the direct inverse of individuals earning less than $15,000 a year, who support Democrats at 63 percent and Republicans at only 36 percent.

https://www.forbes.com/sites/katiasavchuk/2014/07/09/are-americas-richest-families-republicans-or-democrats/?sh=1b04b2e63e83
The politics of other billion-dollar families aren’t as well known. Of the 50 richest families, 28 mainly donate to Republicans and only seven contribute mainly to Democrats. Not all families stay on the same side of the political spectrum — 15 support candidates from both parties.

Jag förstår att du drömmer om republikanerna som ett arbetarparti, men det är det inte... Sorry
Senast redigerad av johkv637 2020-11-08 kl. 22:08.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Ok, du har helt rätt i problemet, och har bra resonemang. Om någon säger oskyldig på samma sätt som om någon säger skyldig utan belägg. Men om du ska vara ärlig, är problemet i denna tråden personer som påstår att inget fusk har förekommit?

Nej, som du säger de så är det inte problemet. Enligt mig finns det olika problem.

Det ena är bristen på källkritik, framför allt från de som är mest extrema i att påstå att valfusk har förekommit.

Det andra problemet är attityden som många har. Istället för att försöka bemöta inlägg så blir det mest förolämpningar. Det gäller båda sidor.

Jag har också gjort misstag och det kan jag erkänna.

Som neutral tycker jag att det här är väldigt spännande (no life, jag vet). Jag får skylla på Covid-19 som begränsar ens liv.

Jag har spenderat alldeles för mycket tid de senaste dagarna på att kolla på videos och läst diverse artiklar och inlägg på sociala om det påstådda fusket. Mycket av det är troligtvis nonsens, men det är ändå intressant på något sätt.

Aja, nu svävade jag iväg en del. Men så får det bli. 😁
2020-11-08, 22:07
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Det gjorde jag inte på något sätt eftersom man vara en riktig jubelidiot för att tro att det finns något parti, någonstans i världen, som har alla i från en socio-ekonomisk bakgrund som supporters. Det fattar du väl själv?
Får väl hålla med dig där. Du angav ju faktisk superrika och wt som Trumpsupportrar, så du är bara en halvidiot.
2020-11-08, 22:08
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
På nyheterna på SVT sa de att det inte finns några bevis för valfusk och at Biden är segrare så nu kan ni lägga ner alla funderingar kring det.

Med nyheter av det slaget bevisar de bara hur irrelevanta de börjar bli. Senast med att hajja.

Eller så försöker de forma opinion. Någon grävande, eller ens neutral inställning till det man inte kan veta något om, har man i varje fall inte.

Åsiktsjournalistik har det blivit.
SVT: "Och om det här ska du tycka såhär! För så låtsas vi tycka!(Fast egentligen vet vi sanningen, din dumma jävla tittare som tittar på oss muahahha!)"
2020-11-08, 22:09
Medlem
Citat:
Hej, du har fel. Pollsen visade oftast mellan 12 och upp till 17% försprång för Biden. Notera att nivåerna vi nu ser är fusk nivåer. I många delar av landet skulle Trump lett tror jag vi i vartfall kan vara överens om.

Republikanerna och Trump har redan presenterat att detta kommer att nyttjas i de case som kommer, "Voter Intimidation" detta faktum att en av kandidaterna har media med sig som man konsiprerar med och spelar ned en kandidat med falska opinionsundersökningar till dennes fördel är troligen något SCOTUS kommer ta upp. Tror inte heller det kommer ringa till Demokraterna/ Bidens fördel.

Vilken jävla soppa.

Bullshit, vill du ha en lista på pollsen? Bidens övertag dagen innan valet snittade 7-8%. Vill du jämföra källor?

Trump gör ju sitt vanliga move, hivar ut ogrundade stämningar som dom flesta redan slagits ner. Det kommer inte ändra ett skit. Du lever i en drömvärld som snart kommer bli en mardröm.

Jag vill klargöra att jag tycker att Biden är en sopa och DNC är ett skitparti som aldrig hade existerat om USA haft ett ens normalfungerande valsystem. Men det är inte en jämförelse mellan pest eller kolera, det är en jämförelse mellan herpes och cancer.
2020-11-08, 22:09
Medlem
Citat:

SIDNEY POWELL BERÄTTAR MER DETALJER KRING HUR RÖSTFUSKET GÅTT TILL.

För den som inte sett detta bör Ni titta. Sidney Powell berättar mer i detalj kring hur mycket material de har. Fusket har inte enbart drabbat Donald Trump utan även andra Republikanska representater bla den kände Doug Collins som är mycket uppskattad även John James har tappat sina platser (och fler med dem).

Detta mina vänner är varför engagemanget för att detta kommer att drivas i alla instanser på alla nivåer.

Utan en vändning i detta massiva röstfusk kommer Republikanska partiet upphöra att existera.
https://youtu.be/Z563r6VyJSQ

En valkrets i staten Wisconsin har över 200 % valdeltagande. Efter förra presidentvalet så hade valkretsen 84,84 %. Det ska bli intressant att se vad som händer när rösterna räknas igen.
2020-11-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Får väl hålla med dig där. Du angav ju faktisk superrika och wt som Trumpsupportrar, så du är bara en halvidiot.

Jag angav dom superrika som DONATORER, vilket du hade märkt om du hade klarat av grundskolan. Miljardärerna är en försvinnande liten grupp som har noll påverkan på valet via sina direkta röster. Försöker du argumentera för att Trumps största väljargrupp inte är outbildade amerikanska män på landet?
2020-11-08, 22:11
Medlem
Till alla er som gått på dessa löjliga anklagelser om koordinerat fusk i valrörelsen, vänligen betänk:

1) Biden vinner utan Pennsylvania eller Michigan. Han har med intill 100% sannolikhet vunnit både Arizona och Georgia som båda har Republikanska guvernörer. Är de också med i konspirationen?

2) Att avlidna röstar är en återkommande "Urban Legend" som republikaner använder så fort som Demokraterna vinner val. Demokraterna å sin sida har sina vanliga bortförklaringar om väljarförtryck, köer och vinklade resurser beroende på områdens socioekonomiska status. Business as Usual för alla som följt med i valrörelser i USA tidigare. De upprörda dåliga förlorarnas röster brukar tystna efter någon vecka.

3) De faktiska stämningsansökningarna som Trump-advokaterna faktiskt lämnat in berör under 3000 röster i Pennsylvania (försent ankomna poströster som felaktigt räknats) samt 53 i Arizona (Sharpiegate, dvs "Trumpväljare har använt Sharpiepennor på uppmaning av en valarbetare). Dessa kan inte påverka utgången i resultatet.

4) Trump har redan innan valet offentligt deklarerat sina planer att vid förlust utropa valbedrägeri, något som domstolar alltid ställer sig synnerligen skeptiskt inställda till.

5) Trumpkampanjen är bankrutt och har över 100 MUSD i skulder till mediaföretag, lön till medarbetare, cateringföretag, counties där valmöten hållits etc etc. Direkt när Trump deklarerade sina avsikter att stämma skickades epost ut till Trumpanhängare att finansiera kampanjens legala kostnader för detta. Vad han inte nämnde var att det i det finstilta framgår att pengarna inte går att få tillbaka om de bestämmer sig för att inte stämma, pengarna kan därmed användas för att betala omkostnader i kampanjen.

6) Möjligheten till omräkning i jämna val i USA finns och ska finansieras av den som begär det. Detta kan kosta 100 MUSD i en stor delstat. När det genomförts brukar det handla om en handfull, upp till tiotalet röster som ändras, lika ofta till nackdel för den som begärt omröstningen. Det har aldrig överstigit 100 röster. Donald Trumps rådgivare vet detta och kommer därför inte att fullfölja röstomräkningen i Wisconsin, möjligtvis Georgia som har en automatisk spärr. Jag tror i och för sig när de utlandsstationerades röster är färdigräknade att den automatiska spärren kommer att passeras så att Trump blir tvungen att finansiera en omräkning.

Så vänligen Flashbacksläsare som kanske inte är van med hur dåliga förlorare i Amerikanska val brukar uppträda. Detta är inget nytt under solen. Minns ni att Clinton ojade sig över hur valet i Wisconsin skötts och att man hotade med stämningar och omräkning, det blev tummetott av det.

Det finns definitivt inga som helst substantiella bevis på att ett koordinerat valfusk förekommit för det är helt enkelt omöjligt att koordinera 5 delstater och hundratals counties. Trumps stöd har ökat i Philladelphia och Detroit så hela hans anklagelsebatteri är politiskt motiverat. Ni måste förstå det som inte "kan läsa mellan raderna" i amerikansk politik. För någon som känner till hur det funkar är det självklart politiskt dravel. Republikaner vill alltid svärta städer som Philly eller Detroit. Det ingår i ryggmärgen, för det är demokratfästen.

Trump var den som själv ville att poströster skulle räknas sist just för att uppnå detta scenario. Han är smart. Han vet att han är förlorad men vill bara få pengar till kampanjen för att betala av skulder.
2020-11-08, 22:12
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Snackar du om Trumps tulsarally nu där man tryckte ihop alla närvarande framför kamerorna för att få det att se ut som att det inte var halvtomt?

https://apnews.com/article/1a59b4efe97f2249d414ae4f0b3c6495
Du hade mängder med polls från både vänster och högermedia som visade att Trump låg under. Du väljer alltså istället att bara räkna med ett fåtal tusen diehard Trump fanatiker som dyker upp på hans rallys? Hur tänker du nu?

Kan du förklara logiskt varför det återspeglas jättetydligt i verkligheten att Obama var populär med stora möten och Biden jämförelsevis känns som en fluga på väggen?
Ja jag tänker och dessutom objektivt och ser gärna Biden som president bara det har gått rätt till vilket jag är väldigt skeptisk till. Du verkar vara en hardcore Trump hatare och då blir argumenten därefter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in