2020-11-08, 21:36
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Nej Trump växte inom alla minoritetsgrupper och fick de högsta siffrorna för någon republikan någonsin ifrån alla grupper utom just vita män. Där gick han ner något.

Vilka sidor kollar du på då?
2020-11-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det kan du absolut tycka, men det blir ju inte högre värde i den diskussionen än om jag påstår att vi är slavar under rymdmaskarna och egentligen är slavar och lever i en Matrixvärld där inga presidenter är verkliga. Bevisa att mitt påstående är falskt.

Du kan tycka att det är ett högre värde i att en person säger att det inte har förekommit fusk, det kan jag köpa. Men jag tycker även att du förlöjligar diskussionen.

I slutändan så är det spekulationer från båda sidor, även om bevisbördan ligger hos de som påstår att fusk förekommer. Det är jag medveten om och det förnekar jag inte. Men oavsett sida så blir konstigt att sitta och säga "det är inget tvivel om att det har förekommit fusk eller "det inget tvivel om att det inte har förekommit fusk".
2020-11-08, 21:39
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är många republikaner som tror att det skett valfusk inklusive presidenten själv så var din försvinnande lilla del kommer ifrån vet jag inte.
Jag följer ett antal kända högerprofiler på Twitter och relativt stora youtubare som är fundersamma eller påstår att valfusk har skett.
Inom din egen filterbubbla kanske det är få.

Du borde fundera på möjligheten att du kan ha fel, för det låter mer som att du på ett emotionellt plan bestämt dig att det inte skett något valfusk för att du ogillar Trump och Republikanerna.

Jag har ingen aning i sakfrågan och förmodligen inte du heller. Det som väl ändå talar emot din teori är väl att republikanerna historiskt sett har de rika och inflytelserika bakom sig så hur detta valfusk skulle kunnat ske utan deras vetskap är enligt mig väldigt märklig. Någon sorts proletariatets revolution?
2020-11-08, 21:39
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Rudy Guilliani är ju en lögnare av rang, varför litar du på honom? Och din "källa" är alltså rabiata högermänniskor som webcrawlat, och INTE bekräftat?

Som sagt, om det här har pågått i minst 20 år i massiv skala med tiotusentals involverade, varför har ingen sagt något? Democrats är alltså samtidigt vänsterblivna muppar som inte kan lyckas med något, och samtidigt världens främsta konspirationsmakare som vänt tusentals republikanska officials?
Snälla nån. Ska du inte kontrollera uppgifterna man länkar och använda informationen som är OFFENTLIGA UPPGIFTER och du kan crosschecka själv på sidorna så är ju hela den här diskussionen meningslös. Klickar du dig vidare här så kan du med egna ögon beskåda att John Doe 118 år gammal och avliden sedan länge skickat in en poströst.

Eller nej skit i det. Det är ju "högerextrema" som letat fram informationen.
2020-11-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Snälla nån. Ska du inte kontrollera uppgifterna man länkar och använda informationen som är OFFENTLIGA UPPGIFTER och du kan crosschecka själv på sidorna så är ju hela den här diskussionen meningslös. Klickar du dig vidare här så kan du med egna ögon beskåda att John Doe 118 år gammal och avliden sedan länge skickat in en poströst.

På exakt samma sätt som högermedia 2000 påstod samma sak och det visade sig att det finns en jävla massa människor i USA som döpts efter sina föräldrar och mupparna kan inte skilja dom åt.

Hitta en opartisk källa som inte kommer från extremhögern så kollar jag gärna igenom dom. Sålänge det är sandlådenivå så är det bara nonsens.
2020-11-08, 21:40
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hans kampanjande har inget att göra med hur många röster han fick. Hans kampanjmöten var mer eller mindre hemliga, t o m journalister hade svårt att hitta dem. Det var så av covid läget, de har kört sina kampanjer som en del av budskapet : håll avstånd inga stora samlingar och sen visar de bilder på Trumps möten som handlade om att visa hur populär han är för att få andra att rösta på Trump.

Hemliga möten? Den hade jag missat. Han hade dock fler offentliga möten som visar samma sviktande uppslutning. Jävligt märkligt att det där exemplet på det besvikna redneckparet från Texas inte visat sig på hans möten. Är man så stor att man slår Obamas rekord från 2008 med såna siffror så måste det givetvis kunna återspeglas någonstans i verkligheten och Covid gäller oavsett sympatier så glöm det.
2020-11-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Hemliga möten? Den hade jag missat. Han hade dock fler offentliga möten som visar samma sviktande uppslutning. Jävligt märkligt att det där exemplet på det besvikna redneckparet från Texas inte visat sig på hans möten. Är man så stor att man slår Obamas rekord från 2008 med såna siffror så måste det givetvis kunna återspeglas någonstans i verkligheten och Covid gäller oavsett sympatier så glöm det.

Snackar du om Trumps tulsarally nu där man tryckte ihop alla närvarande framför kamerorna för att få det att se ut som att det inte var halvtomt?

https://apnews.com/article/1a59b4efe97f2249d414ae4f0b3c6495
Du hade mängder med polls från både vänster och högermedia som visade att Trump låg under. Du väljer alltså istället att bara räkna med ett fåtal tusen diehard Trump fanatiker som dyker upp på hans rallys? Hur tänker du nu?
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Har du glömt att det var republikanerna som bombade Mellanöstern och skapade kaos, islamistisk terrorism och massflyktingströmmar till Europa?

Ändå tror du nu att demokraterna har lurat skjortan av republikanerna och stulit valsegern från dem? För att republikanerna kunde vända upp och ner på Mellanöstern men inte försvara sig mot de Mäktiga Demokratiska Superfuskarna som knyckte valsegern från dem?

När kommer superhjältefilmen om de demokratiska superfuskarna? 🤼 🤾‍♀️🤺🧛🏿‍♀️

Trump är avskydd av både DNC och GOP. Missade du valet 2016? Du tror kanske att Fox News står på Trumps sida också?

Trump krigar mot globalisterna, inte Demokraterna specifikt. Fick eliten inom GOP avsätta Trump i hemlighet skulle man inte tveka en sekund. Dags att uppdatera din världskarta. 🤼 🤾‍♀️🤺🧛🏿‍♀️
Medlem
darksecrets avatar
Vilken jäkla käftsmäll det kommer att bli för alla er med noll hjärnkapacitet när ni vaknar upp ur er bubbla.
För er hjärndöda, Trump visste om att de skulle göra allt i sin makt för att vinna valet. Trump har lindat in de i fällan. Inom den närmsta tiden kommer ni förstå allvaret i det hela.
Senast redigerad av darksecret 2020-11-08 kl. 21:49.
2020-11-08, 21:43
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
På exakt samma sätt som högermedia 2000 påstod samma sak och det visade sig att det finns en jävla massa människor i USA som döpts efter sina föräldrar och mupparna kan inte skilja dom åt.

Hitta en opartisk källa som inte kommer från extremhögern så kollar jag gärna igenom dom. Sålänge det är sandlådenivå så är det bara nonsens.
Lycka till att hitta en mer opartisk källa än offentliga uppgifter från den amerikanska staten.
För det är exakt därifrån man kan se att en röstsedel från en 118 åring avliden sedan 80 talet är inskickad.

Clerical errors som du pratar om sker inte tio tusen gånger i ett county. Ifall det nu också är flera röstsedlar så vem skulle skicka in den med den avlidnes uppgifter då han uppenbarligen fått två röstsedlar?
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Du kan tycka att det är ett högre värde i att en person säger att det inte har förekommit fusk, det kan jag köpa. Men jag tycker även att du förlöjligar diskussionen.

I slutändan så är det spekulationer från båda sidor, även om bevisbördan ligger hos de som påstår att fusk förekommer. Det är jag medveten om och det förnekar jag inte. Men oavsett sida så blir konstigt att sitta och säga "det är inget tvivel om att det har förekommit fusk eller "det inget tvivel om att det inte har förekommit fusk".

Ok, du har helt rätt i problemet, och har bra resonemang. Om någon säger oskyldig på samma sätt som om någon säger skyldig utan belägg. Men om du ska vara ärlig, är problemet i denna tråden personer som påstår att inget fusk har förekommit?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits

Btw, John Doe är den amerikanska versionen av N.N

https://sv.wikipedia.org/wiki/N.N.

Hur fan kan du inte veta det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in