2020-11-08, 20:12
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Helt otroligt vad många hycklare det finns. När Trump blev anklagad för att ha samarbetat med Ryssland var alla 100% säkra på att det var sant, men när vi undersöker om det har skett ett valfusk efter att en riktigt opopulär kandidat har fått flest röster någonsin, då är vi foliehattar.

Jag säger inte att det har skett något valfusk. Jag har inga bevis. Men jag misstänker att det har förekommit. Vi pratar om USA, en oligarki där korruption är ganska vanligt. Dessutom handlar det om en man som är väldigt hatad av många mäktiga människor.

Den enkla förklaringen är att de flesta rösterna lades för eller emot Trump.
Motparten, dvs Biden, är ointressant i sammanhanget så popularitetsstatusen på denne går alltså inte att mäta utifrån rösterna.

Att de flesta valde bort Trump som president ska inte tolkas som valfusk, karln är udda på flera plan vilket framgick med all önskvärd tydlighet i presidentskapet.
2020-11-08, 20:13
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Jag vänder på frågan. Vad skulle krävas för att du skulle tro på att detta val stals via omfattande valfusk? Det räcker ju uppenbarligen inte med FBIs blivande chef och andra högt uppsatta som visselblåsare. Kommer det räcka om en domstol i USA säger det eller måste det stå i Aftonbladet innan du tror på det?
Nej, det kommer inte att räcka med att individer hävdar saker på youtube eller sociala medier eller bloggar. Vid ett domstolsavgörande kan vi börja snacka. Youtubebevis är för foliehattar. Där håller även plattjordarna till.
2020-11-08, 20:14
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
tror du också på svt o tv4, skygglappar o bara halva nyheter såklart, brukar kallas censur, för övrig
så är detta ett krig mellan stad o landsbygd, statsanställd o vanlig arbetare , alla som uppbär lön eller
ersättning från skattepengar är parasiter, vi på landsbygden har varit åtsidosatta i 50 års tid.
Du får lära dig hur man bygger upp meningar. Risken blir annars stor att jag tolkar dig fel.
2020-11-08, 20:15
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tunga namn = Gapar mest.
Likadant sker med Mona Muslim och Reinfeldt samt Fredery Fägerlay.

Ok förstår inte din poäng men vilka är isf tunga namn inom republikanska partiet enl dig? Finns det några?
Tror du några Trumpsupprtrar kommer ut och röstar på syltryggarna inom partiet som kapitulerar 2022 /2024?
2020-11-08, 20:16
Medlem
Trumps fanatiska konspirationsteori är ett kontraproduktiv beteende hos honom som bara får honom att må dåligt och degraderar honom till en notorisk rättshaverist som ingen längre orkar lyssna på. Psykisk ohälsa och rättshaveri hänger samman och det är lönlöst att försöka att argumentera med en sådan person. Anmälningar är något man får räkna med att en person med ett rättshaveristiskt beteende hotar med och det är genom lag och rätt som denne försöker uppnå sina mål. Trump ägnar större delen av sin tid åt sin kamp och försummar därför det övriga livet och låter konflikten ta över. Trump skulle säkert må mycket bättre och bli mer accepterad om han taggade ner och ägnade sig åt något mera produktivt.
2020-11-08, 20:16
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Jag har läst den redan. Var mycket uppe genast då någon ifrågasatte hur svagt systemet var.

Nej, vad jag syftar på att det är ett så svagt system att det inte är svårt att förfalska någonsunderskrift och från någon korrupt grupp inom administrativa grupper är det knappast svårt att få lite nya röster inlämnade i någons annans namn, då ingen personligen verifierat att just den personen röstat då ingen behöver vara på plats och uppvisa ID.

Nu måste jag dock sväga på frågeställningen en aning: Jag förmodar att du inte ifrågasätter att över hela världen begås fuskande under val och nya röster skaffas fram enligt korrupta myndigheters behag då ingen klar insyn finns över rösträknandet.

Varför skulle det vara annorlunda i USA när det ges en chans att sköta röstandet på massiv skala utan att någon verifierar att personen verkligen var på plats och röstade, utan man bara plockar in undertecknade röstsedlar? Jag tror inte att du skulle för en sekund köpa att det är ett säkert system om det var frågan om ett val i Vitryssland, men vad gör dig så säker på att ingen skulle utnyttja det i USA?
Särskilt i ett land där just motståndarna i 4 år vägrat acceptera valresultatet från 2016 och försökt pressa Trump från posten med den ena vagare anklagelsen efter den andra.
De du talar om är ju inte något röstfusk öht. Du talar om vad du upplever vara bristande regler kring verifiering av röster, vilket är något helt annat. Dessutom har jag ju svarar på detta tidigare.

Om Vitryssland hade haft samma regler hade jag givetvis sett på dessa på samma sätt. Men i Vitryssland vet vi ju redan att fusk förekommer. Det är ju en diktatur.
2020-11-08, 20:19
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
De du talar om är ju inte något röstfusk öht. Du talar om vad du upplever vara bristande regler kring verifiering av röster, vilket är något helt annat. Dessutom har jag ju svarar på detta tidigare.

Om Vitryssland hade haft samma regler hade jag givetvis sett på dessa på samma sätt. Men i Vitryssland vet vi ju redan att fusk förekommer. Det är ju en diktatur.

Och bristande regler och transparens öppnar för röstfusk, vilket är precis det jag syftar på att jag mycket väl kan tro att händer här.

Så bara för att USA inte är en diktatur så kan det inte ske fusk även om det finns möjlighet till det?
2020-11-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Nej lilla incel vän du hade och har totalt fel.

Som neutral i det hela tycker jag att du beter dig som en idiot.

Vad är problemet med att pröva det hela?

Om det har förekommit fusk som har påverkat valresultatet, då är det bra för demokratin att det uppdagas,

Om det inte har förekommit omfattande fusk som har påverkat valresultatet, ja då gör Trump bort sig fullständigt.

Jag försöker se det balanserat och för mig finns det viss bevisning som påpekar att valfusk i någon form har förekommit. Dock så finns det mycket som jag avskriver som nonsens i bevisväg.

I vilken omfattning eller vem som har fuskat låter jag vara osagt. Men det är oerhört naivt att tro att fusk inte förekommer. Makt förblindar och korrumperar. Folk kan göra vad som helst för att få makt. Det fuskas överallt i samhället, från vanliga Svenssons som försöker fiffla med skatten, företag som anställer svart och betalar ut låga löner. Varför skulle ett presidentval i USA vara ett undantag?
2020-11-08, 20:20
Medlem
styckets avatar
Man kan gå in på michigans "voter information center" och skriva in olika människors personnummer och se om dom röstat. Hittade information om en 118 åring på twitter och skrev in hans information och det stod att han röstat. Denna människan är givetvis död då det bara finns två personer i världen över 118 vad wikipedia vet, denna mannen är inte en av dom två utan denna mannen är död. Så bevis finns för vem som helst att se att fusk har skett.

Bara sök lite så finner ni massa likande exempel som ni kan kolla upp själva.
Senast redigerad av stycket 2020-11-08 kl. 20:24.
2020-11-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Hur mycket sanning ligger det i den här artikeln? Det ser inte alls ut så om man kollar på videoklippet.

https://mashable.com/article/poll-workers-filling-out-ballots-misinformation/

Den här kvinnan sitter inte alls och återskapar trasiga valsedlar. Var är de trasiga valsedlarna?

https://pilled.blob.core.windows.net/proofs/cf97eca3-c034-98c8-ce78-cdc6d06e8b13/ballot%20filling.mp4

Den här mannen fyller i så många valsedlar som möjligt (4 stycken i minuten).

https://pilled.blob.core.windows.net/proofs/9c7267d6-3819-64f0-d047-831495ae09c9/more%20ballots%20filled.mp4

De här filmerna har varit uppe många gånger i den här tråden redan. Valsedlarna behöver inte vara trasiga, men har av någon anledning (smuts, veck eller något annat) inte kunnat läsas av rösträkningmaskinen. Men ser du också på filmerna att det sitter en person mittemot den som skriver som har de valsedlar som inte har kunnat läsas maskinellt framför sig. Notera att den personen också byter valsedel samtidigt som den som skriver byter valsedel. Den ena personen läser upp valen från den inlämnade originalvalsedeln, det är synd att filmerna inte har ljud så du kan höra det, och den andra personen skriver de valen på ersättningsvalsedeln som sedan går till rösträkningsmaskinen. Både originalvalsedel och ersättningsvalsedel arkiveras för att skapa en spårbarhet som säkerställer att kontroll kan göras av att ingenting har ändrats från originalet till ersättningen.

Så nej, filmerna visar ingenting som tyder på valfusk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Selektivt stöd?
Bra länk!

Mer analys av poströstmönstret i swing states:

https://is2.4chan.org/pol/1604860627527.gif
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Givetvis. Det är dessutom inskrivet i de regler och lagar som gäller vid rösträkning i många stater. Har detta inte uppfyllits kan röstsedeln diskvalificeras. Dessutom ett ganska enkelt beslut, men kan komma att behöva prövas högre upp än statens egna högsta domstol.

Detta mina vänner har Rudy koll på. Chill.

Jag litar på att Donald fixar det här, men jag kan inte riktigt sluta oroa mig.
Vi har kommit precis dit vi ska vara, nu är det bara finalen kvar.

We got this 👌

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in