Citat:
Vad gäller poströstming i PA måste man legitimera sig för att få ut sitt röstdokument. Vad är det du egentligen föreslår här? Att folk systematiskt legitimerat sig, hämtat ut röstkorten för att deras söner, döttrar, mammor, pappor sedan tar detta röstkort, röstar på Demokraterna, förfalskar sina söners, döttrars, mammors, pappors signaturer, som annars skulle ha röstat på Trump? Och att detta sedan skulle haft någon nämnvärd inverkan på valutgången?
Har jag förstått dig rätt då?
Här finns läsvärd information
https://www.sciencemag.org/news/2020/08/do-republicans-or-democrats-benefit-mail-voting-it-turns-out-neither
Har jag förstått dig rätt då?
Här finns läsvärd information
https://www.sciencemag.org/news/2020/08/do-republicans-or-democrats-benefit-mail-voting-it-turns-out-neither
Jag har läst den redan. Var mycket uppe genast då någon ifrågasatte hur svagt systemet var.
Nej, vad jag syftar på att det är ett så svagt system att det inte är svårt att förfalska någonsunderskrift och från någon korrupt grupp inom administrativa grupper är det knappast svårt att få lite nya röster inlämnade i någons annans namn, då ingen personligen verifierat att just den personen röstat då ingen behöver vara på plats och uppvisa ID.
Nu måste jag dock sväga på frågeställningen en aning: Jag förmodar att du inte ifrågasätter att över hela världen begås fuskande under val och nya röster skaffas fram enligt korrupta myndigheters behag då ingen klar insyn finns över rösträknandet.
Varför skulle det vara annorlunda i USA när det ges en chans att sköta röstandet på massiv skala utan att någon verifierar att personen verkligen var på plats och röstade, utan man bara plockar in undertecknade röstsedlar? Jag tror inte att du skulle för en sekund köpa att det är ett säkert system om det var frågan om ett val i Vitryssland, men vad gör dig så säker på att ingen skulle utnyttja det i USA?
Särskilt i ett land där just motståndarna i 4 år vägrat acceptera valresultatet från 2016 och försökt pressa Trump från posten med den ena vagare anklagelsen efter den andra.