2020-11-08, 12:02
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vad gäller poströstming i PA måste man legitimera sig för att få ut sitt röstdokument. Vad är det du egentligen föreslår här? Att folk systematiskt legitimerat sig, hämtat ut röstkorten för att deras söner, döttrar, mammor, pappor sedan tar detta röstkort, röstar på Demokraterna, förfalskar sina söners, döttrars, mammors, pappors signaturer, som annars skulle ha röstat på Trump? Och att detta sedan skulle haft någon nämnvärd inverkan på valutgången?

Har jag förstått dig rätt då?

Här finns läsvärd information
https://www.sciencemag.org/news/2020/08/do-republicans-or-democrats-benefit-mail-voting-it-turns-out-neither

Jag har läst den redan. Var mycket uppe genast då någon ifrågasatte hur svagt systemet var.

Nej, vad jag syftar på att det är ett så svagt system att det inte är svårt att förfalska någonsunderskrift och från någon korrupt grupp inom administrativa grupper är det knappast svårt att få lite nya röster inlämnade i någons annans namn, då ingen personligen verifierat att just den personen röstat då ingen behöver vara på plats och uppvisa ID.

Nu måste jag dock sväga på frågeställningen en aning: Jag förmodar att du inte ifrågasätter att över hela världen begås fuskande under val och nya röster skaffas fram enligt korrupta myndigheters behag då ingen klar insyn finns över rösträknandet.

Varför skulle det vara annorlunda i USA när det ges en chans att sköta röstandet på massiv skala utan att någon verifierar att personen verkligen var på plats och röstade, utan man bara plockar in undertecknade röstsedlar? Jag tror inte att du skulle för en sekund köpa att det är ett säkert system om det var frågan om ett val i Vitryssland, men vad gör dig så säker på att ingen skulle utnyttja det i USA?
Särskilt i ett land där just motståndarna i 4 år vägrat acceptera valresultatet från 2016 och försökt pressa Trump från posten med den ena vagare anklagelsen efter den andra.
2020-11-08, 12:02
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det krävs ju bara bevisas de avgörande rösterna i de swingstates som avgjorde valet.

Hade det varit popular votes som avgjorde så hade det nog blivit svårare.

Ja visst. Men jag tror inte det är annat än ohållbart i domstol. Vi får inte glömma att halva amerika har givit honom sparken och att till och med hans egna partikamrater har vänt sig ifrån honom. Jag tror vi kan räkna med samma kluvenhet i domstolsväsendet. Och en oenig domstol brukar inte komma nånvart. Om dom ens kan omvandla nuvarande gnäll till något hållbart, vilket jag betvivlar.
2020-11-08, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Och som om vore det en slump, så hittade jag detta på Twitter:

https://twitter.com/tom2badcat/status/1325126091460268032

Så nu om detta är sant, så kommer nog Biden inte att sväras in som president den 20e januari.

Nej alltså föreligger det organiserad valfusk som det påstås och det kan bevisas kommer han naturlig aldrig bli president. Oavsett vad media rapporterar om. Eller vad demokrater tycker för den delen.
2020-11-08, 12:03
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Men massmedia är bevisligen lögnare. Varför skulle jag lita på dem nånsin igen?
Om hänger dig till alt right alternativmedia som i regel är de som sår de första desinformationsfröet, varefter det senare sprids likt lupiner på en sommaräng av nyttiga idioter så värdesätter du inte evidens. Du värdesätter inte logik och reson. Du värdesätter något annat, att då behålla din politiska alt right ståndpunkter intakta.

Hur ska man kunna förmedla reson, logik och kritiskt tänkande till någon som inte värdesätter reson, logik och kritiskt tänkande?

"If someone doesn't value evidence, what evidence are you going to provide that proves they should value evidence?"

Detta är ju det logiska dilemmat som saknar lösning och som gör det omöjligt för någon extern part att prata med er. Denna epistemologi måste ni finna själva. Ni behöver någon form av boot strap som får er på banan.
Senast redigerad av MrArtur 2020-11-08 kl. 12:11.
2020-11-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Kan inte hitta länken du bifoga, dom tar bort alla bevis.

Konstigt det funkar hos mig. Tror inte twittrarna är bevis för något, mer utav extra info för sådana som kan datorer/mjukvara.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-08 kl. 12:24.
2020-11-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Fusket har skett i de sista staterna där Biden plötsligt gick om och vann över Trump. Fusk med poströster och programvara som används för att manipulera valmaskiner.

Deep state och Soros kunde inte tåla att de inte kunde kontrollera Trump.

Oberoende bl.a OSCE har haft 102 st valobservatörer, alla inbjudna av US regeringen för att övervaka och fram tills idag ingenting felaktigt att rapportera.

Om vi ändå spekulerar kan det påstådda fusket lika gärna vara riggat för att generera nyval eller något annat som skulle kunna missgynna Biden vs gynna Trump.

Oavsett så har Trump fuskat o ljugit hela livet och utgör en direkt fara för vår värld. Förmodligen drar alla på planeten en lättnadens suck att clownen är golvad.

Poströsterna räknades sent som sist. Att varenda en av hundratusentals röster skulle vara enbart åt Biden är mysko och OM detta är fallet, är man bra korkad att inte trycka in en ö annan trumpröst i säcken..

Så länge internationella valobservatörer inget har att rapportera så kan man välja mellan anti republikanska konspirationsteorier, eller anse att valresultatet är korrekt.

Fuskar man fram fem miljoner fejkröster är är det tamejfan utomordentligt bra jobbat och väldigt hemligt presterat av flera hundratusentals hemliga fejkröst-funktionärer.
Senast redigerad av TurboGarbo 2020-11-08 kl. 12:14.
2020-11-08, 12:07
Medlem
Något omfattande valrusk som skulle förändra utgången av valet kommer aldrig kunna kunna bevisas, och är dessutom ganska osannolikt. Hade inte viljat se Biden som vinnare men att hoppas på att resultatet ska ändras så drastiskt är fantasier.

Låt nu istället Biden visa vilken besvikelse han kommer vara, att han kommer dalta med Wall Street och fortsätta stötta korruptionen och globaliseringen som genomsyrar politiken i västvärlden idag.
2020-11-08, 12:08
Medlem
crazyds avatar
https://twitter.com/NVGOP/status/1325254758811095040

Citat:
That worker has sworn out an affidavit which has been sent to the Department of Justice here in Washington. A Trump campaign attorney says of that, quote, “The affidavit makes clear that we’re not dealing with oversights or sloppiness. This was intentional criminal conduct.”

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/07/nevada-whistleblower-says-he-witnessed-processing-of-illegitimate-votes/
2020-11-08, 12:09
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Demokraterna är oerhört välorganiserade - den underliggande organisationen är äldre än USA självt och mycket förmögen. De har givetvis mutat de republikaner som jobbar med valet. Jag håller verkligen med, vilken oerhörd organisation det krävs för lyckas med det här! Skrämmande.
Men du inser att det är sinnessjukt att tro att det händer på riktigt? Tror du på Pizzagate, chemtrails och ödlor också?
2020-11-08, 12:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Det är inte bekräftat att hon blir FBIs nya chef? Det är sådana här grejer som minskar trovärdigheten i vad folk säger.

https://twitter.com/lebronsonroids/status/1323319859405574144

"Sidney Powell just confirmed that she will be the next FBI director."

Jag tror hon kommer bli insvuren före 20e januari
2020-11-08, 12:13
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Något omfattande valrusk som skulle förändra utgången av valet kommer aldrig kunna kunna bevisas, och är dessutom ganska osannolikt. Hade inte viljat se Biden som vinnare men att hoppas på att resultatet ska ändras så drastiskt är fantasier.

Låt nu istället Biden visa vilken besvikelse han kommer vara, att han kommer dalta med Wall Street och fortsätta stötta korruptionen och globaliseringen som genomsyrar politiken i västvärlden idag.

Det kommer bli omräkningar i flera stater, hänt förut, kolla vad som hände i Florida valet år 2000, kommer ta flera veckor. Målet är inte att få nån dömd för valfusk utan identifiera ogiltiga röster.
Att för Biden gå ut att deklarera sig vinnare nu är ett svagt drag.
2020-11-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn

bevis : https://twitter.com/tom2badcat
Senast redigerad av stiftsadjunkten 2020-11-08 kl. 12:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in