2020-11-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag har hört detta resonemang flera gånger och jag köper det inte som grund för valfusk. Det är ett exceptionellt läge med covid-19 och det är enormt många som hatar Trump och vill få bort honom. Det vet Trump-lägret och de försöker då ännu hårdare ha kvar honom. Vilket alla andra vet, som ännu mer försöker få bort honom.

Detta driver upp valdeltagandet så det är inte konstigt för mig att båda kandidaterna får mer röster än vad som är historiskt vanligt eller ens förekommande.
Biden vann dessutom några väldigt viktiga stater, som Trump vann 2016. Jag har så klart inga riktiga bevis för valfusk, men jag misstänker det kraftigt. Det faktum att de slutade räkna när Trump ledde, och att små viktiga stater tog så lång tid medans Florida och Texas gick hur snabbt som helst är också väldigt suspekt.
2020-11-08, 12:56
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag har hört detta resonemang flera gånger och jag köper det inte som grund för valfusk. Det är ett exceptionellt läge med covid-19 och det är enormt många som hatar Trump och vill få bort honom. Det vet Trump-lägret och de försöker då ännu hårdare ha kvar honom. Vilket alla andra vet, som ännu mer försöker få bort honom.

Detta driver upp valdeltagandet så det är inte konstigt för mig att båda kandidaterna får mer röster än vad som är historiskt vanligt eller ens förekommande.

Du kan ha en poäng med att väldigt många avskyr Trump. Frågan är, vad har han egentligen gjort för fel att få det hatet (Han var mer populär än Hillary är väl anledningen). Samma dag han tillträdde så var det våld och kaos och alla prata om riksrätt. Vänstern och media har kört stenhårt på att Trump är djävulen själv, så det är inte konstigt att folk avskyr han, för de har ingen aning om vad han igentligen har presterat.

Det som verkligen gör mig frågande om valet verkligen gått rätt till är följande :

Demokratiska och Republikanska valobservatörer fick inte kontrollera räkningen , utan fick stå flera meter ifrån på "säkert" avstånd

Demokraternas har drivit riktigt tunga kampanjer mot Trump (Ryssland och Steele dossier som Hillary låg bakom BEVISAT) Ukraina och Riksrätten. Allt har bara varit en ren och skär smutskastningskampanj av demokraterna. Medias "voter suppression" taktik i valundersökningarna.

Hade demokraterna inte kört sina kampanjer skulle jag nog ta mig en funderare men ändå säga att valet kanske var legitimt med en hel del avvikelser som eventuellt bör kollas upp. Men inga varningsklockor skulle ha ringt direkt.

Men eftersom demokraterna har ljugit sig blåa i fyra år så tror jag inte ett smack på att valet har gått korrekt till. Att tro något annat, ja då är man antingen naiv eller så bryr man sig inte för hellre Hitler som president än Trump enligt Vänstern och Demokraterna.

Och jag tror tyvärr att det är det sistnämnda, man bryr sig helt enkelt inte om det förekommit valfusk, eller om Hillary & Bidén är korrupta. Så länge Trump försvinner och någon annan tar över så kommer vänstern och demokraterna vara glada.
2020-11-08, 12:57
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Biden vann dessutom några väldigt viktiga stater, som Trump vann 2016. Jag har så klart inga riktiga bevis för valfusk, men jag misstänker det kraftigt. Det faktum att de slutade räkna när Trump ledde, och att små viktiga stater tog så lång tid medans Florida och Texas gick hur snabbt som helst är också väldigt suspekt.

FL o TX började räkna redan när poströsterna började komma in för ett par veckor sedan.
2020-11-08, 12:57
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Enormt många samtidigt när Biden knappt vinner?

Detta är så tröttsamt. Du flyttar målstolpen nu. Det jag svarade på gällde det höga antalet röster. Det är högre än någonsin för Trump också.

Det finns flera anledningar - jag skrev några av dem. Det du tar upp nu är en annan fråga och hade fått ett annat svar av mig.

Citat:

Jag tror också att det förekommit valfusk i någon bemärkelse. Jag är inte säker på hur stor utsträckning, och jag är ännu mindre säker på att det höga antalet röster är ett starkt argument för det.
2020-11-08, 12:59
Medlem
Även om det inte har förekommit valfusk så har kampanjen varit långt ifrån rättvis. Alla medier utom FOX har varit 100% bias mot Trump. Big-teck har censurerat allt och alla som har kampanjat för Trump. De har även dolt all information om Bidens korruption. Det var därför så många demokrater googlade "how can a change my vote?".

Jag har länge vetat att USA är en oligark, men nu står det ännu mer klart. Du kan inte vinna ett val om du inte har MSM och big-teck bakom dig. Har du dem bakom dig kan du vinna hur enkelt som helst. Till och med en dement korrumperad politiker som inte har uträttat någonting under 47 år lyckades vinna.

Om vi utgår ifrån att alla rösterna stämmer, betyder det att USA är totalt splittrat. Trump och Biden är ju två helt olika typer av politiker. Det kommer att bli konflikter i USA i framtiden.
2020-11-08, 12:59
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
För Arizona har berättat om sina poströster, du får ta det med dom.

Och valfusk av den omfattande arten och betydelse, det har vi nog inte sett sedan al Capone´s tid.
Men moder tid är den försumbar, och detta finns ett långt pärlband av valfuskutredningar som påvisar.
Så dessa kan du alltid läsa, men nått säger mig att de vill du inte.

Tydligen är just Arizonas poströster otroligt övervakande och har flera lager av dubbelkoll, och en transparens och insyn som försvårar valfusk nått enormt som jag förstår det med dessa få valfusk man sett i poströsterna.

När det kommer till bås-röstningen så vet jag inte vad nivån ligger på där, men nått säger mig det är lågt.

Att räkna röster man ger är självklart i en demokrati, och alla röster ska räknas.
Det komiska är att stora delar av administrationen har poströstat
Så vi får även ta del av att hyckleri.

Det finns flera teorier om var fusket begåtts. Enligt mig är den troligaste genom mjukvaran de kallar SCORECARD. Men troligtvis har man inte kunnat bevisa något starkt nog med tanke på att HD inte yttrat sig.

För mig känns det inte troligt att Biden skulle vinna över Trump utan ett omfattande fusk. Vidare att Biden skulle vinna över Bernie Sanders känns lika otroligt. Bernie skulle bli problematiskt att kontrollera.

Demokraterna har hållt ett löfte - att de ska vinna valet oavsett vilka medel de tvingas använda. Deras nästa löfte är att säkerställa att demokraterna aldrig mer ska riskera att förlora posten.

Kriget mot Kina är nu ett faktum, frågan är bara NÄR och under vilka premisser.
2020-11-08, 13:01
Medlem
321js avatar
Nu kan ni påverka valresultatet:

https://bit.ly/38nU9zi

"OFFICIAL ELECTION DEFENSE FUND!

President Trump needs YOU to step up to make sure we have the resources to protect the integrity of the Election!"

Kommer några svenskar att donera tror ni?
Senast redigerad av 321j 2020-11-08 kl. 13:16.
2020-11-08, 13:02
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Om hänger dig till alt right alternativmedia som i regel är de som sår de första desinformationsfröet, varefter det senare sprids likt lupiner på en sommaräng av nyttiga idioter så värdesätter du inte evidens. Du värdesätter inte logik och reson. Du värdesätter något annat, att då behålla din politiska alt right ståndpunkter intakta.

Hur ska man kunna förmedla reson, logik och kritiskt tänkande till någon som inte värdesätter reson, logik och kritiskt tänkande?
Jag vänder på frågan. Vad skulle krävas för att du skulle tro på att detta val stals via omfattande valfusk? Det räcker ju uppenbarligen inte med FBIs blivande chef och andra högt uppsatta som visselblåsare. Kommer det räcka om en domstol i USA säger det eller måste det stå i Aftonbladet innan du tror på det?
2020-11-08, 13:04
Medlem
Citat:
Även om det inte har förekommit valfusk så har kampanjen varit långt ifrån rättvis. Alla medier utom FOX har varit 100% bias mot Trump. Big-teck har censurerat allt och alla som har kampanjat för Trump. De har även dolt all information om Bidens korruption. Det var därför så många demokrater googlade "how can a change my vote?".

Jag har länge vetat att USA är en oligark, men nu står det ännu mer klart. Du kan inte vinna ett val om du inte har MSM och big-teck bakom dig. Har du dem bakom dig kan du vinna hur enkelt som helst. Till och med en dement korrumperad politiker som inte har uträttat någonting under 47 år lyckades vinna.

Om vi utgår ifrån att alla rösterna stämmer, betyder det att USA är totalt splittrat. Trump och Biden är ju två helt olika typer av politiker. Det kommer att bli konflikter i USA i framtiden.

Nja, Trump hade ju inte haft nån följarskara alls utan bigtech, och absolut inte vunnit något val.
2020-11-08, 13:07
Medlem
Jävligt skumt att många röstade rött för senaten, huset, men inte presidenten. Det stinker valfusk
2020-11-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Läste du? Det var lite mycket att citera kände jag. Benfords lag är inte direkt användbar på valresultat. För det är inte slumpen. Människor röstar och i vissa områden är chansen mycket högre att en röst går till en specifik person.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Att det inte är slumpen gör inte att det inte följer Benfords lag, tvärtom slumpar man ut tal kommer det inte följa Benfords lag eftersom fördelningen av en likfördelad slump är uniform.

Benfords lag kan underkännas som modell om intervallet är för litet. Men det gäller uppenbarligen inte i detta fall, eftersom alla andra kandidater följer Benfords lag och Biden följer Benfords lag i andra counties.

Alla andra kandidater i Milwaukee följer Benfords lag. Jag kollade även Honolulu, där det inte finns anledning att misstänka valfusk men där Biden fick ungefär lika mkt procent som i Milwaukee, där följer hans siffror Benfords lag, så även alla andra kandidater.

Även i Wyoming, där Trump vann stort, följer alla kandidater Benfords lag.

Uppenbarligen finns det ett mönster här. Säger inte att det är ett bevis baserat på dessa tre exempel, men kan man se samma mönster överallt förutom just i Milwaukee (och t.ex. Detroit och Philly) då är det ett bevis för att siffrorna där är manipulerade.

Jag är inte sämre än att erkänna när jag har fel.

Kollade samma siffror för Milwaukee för 2016 Clinton/Trump och 2008 Obama/McCain. Fördelningen ser fan exakt likadan ut i alla tre valen, vilket talar för att det inte är ett utfall av manipulerade siffror. Troligtvis är det kopplat till storleken på valdistrikten och att folk röstar ungefär likadant varje val.

Så nej, förmodligen går det inte att se några felaktigheter mha denna metod.
Senast redigerad av Ghana 2020-11-08 kl. 13:13.
2020-11-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Jag vänder på frågan. Vad skulle krävas för att du skulle tro på att detta val stals via omfattande valfusk? Det räcker ju uppenbarligen inte med FBIs blivande chef och andra högt uppsatta som visselblåsare. Kommer det räcka om en domstol i USA säger det eller måste det stå i Aftonbladet innan du tror på det?

Men sluta, patetiskt att tro på omfattande valfusk. Och inte ha några bevis. Nej att någon säger att de är valfusk räcker givetvis inte. Du ser ju själv i tråden att de finns många nissar som säger både de ena å andra.

Enligt din retorik räcker de man att Säpos chef säger att du är terrorist, så är de sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in