2020-11-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Tråkigt att läsa.

Baserat på din beskrivning har du förmodligen fått dina "signalvägar" kallade NRP-1 / NRP-2 blockerade av viruset, vilket betyder att du när du kände dig frisk igen började sprida smittan omedvetet, du blev alltså en asymptomatisk spridare då under onsdag-torsdag innan sen kroppen började uppfatta problemen igen, du bör nog kontakta de personer som var nära dig under ons-tors, speciellt viktigt om personen är över 60+.

Kan ni som insjuknar ge lite mer data typ: Äter ni vitaminer och i så fall vilka( och i vilka mängder.
Är ni rökare eller snusare.
Har ni också känt er friska igen innan det smäller till igen en andra gång som nämndes ovan.
Om flera här kan rapportera mer i detalj blir det också lättare att se ev samband hur viruset rör sig.

[/url]

Anade ganska tidigt vad det kunde vara så har hållit mig isolerad sen i måndags, så det är inga problem. Så dum är jag inte.

Varken röker eller snusar. Tar d-vitamin nu på vinterhalvåret.
Citera
2020-11-08, 11:02
Medlem
Dag 7 med covid.

Känner mig 99% återställd idag. Ingen feber, ingen hosta, ingen huvudvärk, inga svettningar, ingen frossa. Bara lite slem i halsen. Imorgon fick jag gå ut eftersom det gått en vecka s dan mitt test. Men väntar nog till onsdag för att vara säker.

Hoppas min logg kan lugna någon som ligger hemma med covid och är orolig.
Citera
2020-11-08, 15:09
Medlem
ShouldBeFines avatar
Snabb fråga som är lite OT men har symptom så är inte helt utan grund att jag frågar i denna tråden.
Har bokat in ett test då, testet heter Fiktiv Covid-19, vad innebär fiktiv i detta sammanhagnet?
Citera
2020-11-08, 15:57
Medlem
flyer1s avatar
Först rethosta 9 dagar, sen nästa 9dagar värre hosta få jag drar djupa andetag eller försöker prata, och feber 39 på morgonne och 38.5 övrig tid om jag ej tar alvedon. Syresättning fallit från 99 till nu 93%. DT visar typiska COVID spår i lungor. Var på infektionsklinik 1 dygn men fick ingen behandling de bara följer , så jag åkte hem.
Citera
2020-11-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Ni som varit sjuka, kan ni inte också skriva hur ni mår till vardags? Ålder? Övrig hälsa? Fit? Blodtryck? Osv

Tjej, 24 år gammal, 170 cm lång 60 kg, vältränad, minst 1 mil löpning om veckan + padel 2 h vecka. Sjuk sen i maj, haft feber sen dess, huvudvärk och ont i halsen, positiv på antikroppar x 2, men fortsatt "sjuk".
Ett jävla helvete
Citera
2020-11-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeGarcon
Anade ganska tidigt vad det kunde vara så har hållit mig isolerad sen i måndags, så det är inga problem. Så dum är jag inte.

Varken röker eller snusar. Tar d-vitamin nu på vinterhalvåret.

Vilken blodgrupp har du?
Citera
2020-11-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhemlisju
Tjej, 24 år gammal, 170 cm lång 60 kg, vältränad, minst 1 mil löpning om veckan + padel 2 h vecka. Sjuk sen i maj, haft feber sen dess, huvudvärk och ont i halsen, positiv på antikroppar x 2, men fortsatt "sjuk".
Ett jävla helvete

Fyfan låter inte bra. Med andra ord har du inte kunnat träna sen dess? Kan du gå promenader? Hur funkar du på jobbet?

Vilken blodgrupp har du?
Citera
2020-11-08, 19:17
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasskiil
Dag 7 med covid.

Känner mig 99% återställd idag. Ingen feber, ingen hosta, ingen huvudvärk, inga svettningar, ingen frossa. Bara lite slem i halsen. Imorgon fick jag gå ut eftersom det gått en vecka s dan mitt test. Men väntar nog till onsdag för att vara säker.

Hoppas min logg kan lugna någon som ligger hemma med covid och är orolig.

Absolut! Vi är många som är livrädda för skiten. Särskilt om man har nära i riskgrupp och viktiga åtagande som jag.
Tac och fortsätt bättring
Citera
2020-11-08, 19:21
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhemlisju
Ett jävla helvete

Ung och sund men så tufft förlopp. Värre än skräckfilm att läsa sånt för äldre och på många sätt ”ohälsosam”. Svälj...

Önskar dig bättring och styrka!
Citera
2020-11-08, 19:55
Medlem
Var sjuk i åtta veckor från mars. Sen besvärsfri.
Har fått det typiska halsontet igen, högt upp i bakre svalgväggen, precis som förra gången. Lite mer trött och håglös, huvudvärk. Orkar inte köra igång med hela självhjälpmedicineringen igen (vitamintillskott, antiviralt, Cold Kill...), tar en Alvedon och 10 ml silvervatten som jag gurglar mig med innan jag sväljer, morgon och kväll. Det lindrar i halsen med en gång.
Saknar förtroende för våra sjukvårdande myndigheter, och tackar makterna för att jag är pensionär.
Blodgrupp O+...
Citera
2020-11-08, 20:04
Medlem
var sjuk i 7-8 veckor. helt galet feber, ont i kroppen och andfådd va så 2-3 dagar sen frisk 2-3 dagar och sen börja det om igen. sen försvann lukt och smak helt. frisk nu och har/hade antikroppar. lukten är tillbaks men förvrängd. helt sjukt
Citera
2020-11-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusmex
var sjuk i 7-8 veckor. helt galet feber, ont i kroppen och andfådd va så 2-3 dagar sen frisk 2-3 dagar och sen börja det om igen. sen försvann lukt och smak helt. frisk nu och har/hade antikroppar. lukten är tillbaks men förvrängd. helt sjukt

Berätta mer om den förvrändga lukten? Det går tydligen att träna upp igen men detta är vad som gör mig mest rädd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in