2020-11-08, 15:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RajtInIHetluften
Nu kommer antingen hans, något höga ego, sjunka lite... eller?
Vad gissar ni att han hittar på närmaste åren?

- Själv så hoppas jag på att han och Kim hittar på något skojigt! Lyxresort i Nordkorea, det knasigaste är att det säkert skulle funka!?

Jag skulle tycka det vore riktigt kul om han startade en ”Late show with Trump” där han bjuder in knasbollsgäster och sitter och gafflar om allt från golf till Miss Universum. Jag skulle kolla!
Citera
2020-11-08, 15:36
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Gud förbjude att dåren tillåts kandidera 2024. Men å andra sidan säger det väl det mesta om vad detta stora land (världens största u-land) lyckas skrapa fram till en så viktig post.
Trump har åtminstone lyckats helt med att dela och söndra landet, samt att framstå icke statsmannamässig. Ofattbart att han tilläts sitta en hel mandatperiod. Märkligt att ingen tog saken i egna händer och rensade bort idioten tidigare.

Kanske Trump vill kandidera 2024 men jag tror någon kommer att övertala honom att låta bli eftersom han ju redan har gjort bort sig så oerhört och skaffat sig många fiender. Istället kommer han att skapa en egen rörelse inriktad på sina kärnväljare så att han kan fortsätta att twittra och hålla tal inför publik och känna sig viktig. Han kommer troligen att verka i bakgrunden för att någon annan, trogen till Trump, inom det republikanska partiet kandiderar, Chris Christie t ex.

Det blir därför en intern maktkamp inom partiet. Jag kan tänka mig att Nikki Haley blir den stora rivalen som på allvar kan utmana Kamala Harris 2024. Haley var klok nog att sedermera hålla avstånd från Trump och åtnjuter stor respekt både inom och utanför partiet.
Citera
2020-11-08, 16:26
Medlem
Samma som han gjort under presidenttiden. Dvs golfrundor varvat med förvirrat twittrande.
Citera
2020-11-08, 16:28
Medlem
han kommer trolla demokraterna i 4 år, bevisa gång på gång att det är media som är folkets fiende och när demokraterna och vänsterslödder förstört allt så kommer trump ta över igen 2024 för ett sista ride
Citera
2020-11-08, 16:53
Medlem
HarryLonsdales avatar
Det känns som att hela Samhall samlats i den här tråden. Det ena inlägget mer makabert än det andra. "Han kommer begå självmord", "han kommer twittra men ingen kommer bry sig", "han kommer fortsätta vara otrogen", "han kommer försöka betala tillbaks sin lån".

Det är som att all Sveriges muppar har blivit Biden-supportrar och nu spammar varenda tråd från morgon till kväll. Det märks att folk har koll på varken politik, världen, Trump eller något annat. Kanske därför parasiterna kan sitta 24/7 och spotta ur sig inlägg efter inlägg där allt fokus är på Trump.

Ganska sorgligt att se.

Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
För att citera Ebba, han har med berått mod haft ihjäl 138 000 amerikaner.
För att citera Jimmie, den moderna ättestupan.

Nej jag anklagar honom inte för detta. Visserligen är Trumpetens Coronahantering klandervärd i synnerhet hans idiotiska uttalanden i frågan men inte brottslig.

Men om jag får tro Aftonbladet har han en del annat att stå till svars för.Vad vet jag ?
Jag hoppas att han lagförs. Jag hoppas att rättsväsendet finner honom skyldig. Det skall naturligtvis prövas i vanlig ordning. Om han får skaka kommer jag att må så bra !

Då får ju den trumpne Trumpeten tid för eftertanke. Kanske kan han få syndernas förlåtelse ?
Så du hoppas att han ska få skaka galler, men du har ingen aning för vad? Du vill bara att han ska lida i fängelset?

Vänstern förnekar sig aldrig..
Senast redigerad av HarryLonsdale 2020-11-08 kl. 16:56.
Citera
2020-11-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLonsdale
Så du hoppas att han ska få skaka galler, men du har ingen aning för vad? Du vill bara att han ska lida i fängelset?

Vänstern förnekar sig aldrig..

Jag är mer höger än vänster. Men hittar de något brottsligt ser jag gärna att Trumpeten döms.
Han skall naturligtvis få sin sak prövad. USA är ju ett rättssamhälle.
Citera
2020-11-08, 16:59
Medlem
HarryLonsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jag är mer höger än vänster. Men hittar de något brottsligt ser jag gärna att Trumpeten döms.
Han skall naturligtvis få sin sak prövad. USA är ju ett rättssamhälle.
Jag hoppas att alla som begått något tungt brott ska prövas och dömas.

Men inte sitter jag och säger "hoppas han får skaka galler" - utan att ha en tanke på vad han ska skaka galler för.

Det kanske är en fråga om empatiförmåga och mognad.

Ironiskt med tanke på ditt användarnamn. Kanske ska ändra från Filan till Misan, istället?
Citera
2020-11-08, 17:09
Medlem
oceandrives avatar
Han kommer att starta den nya fantastiska, antagligen den bästa nöjesparken i hela världen. Trumpland! Där får man roa sig att leka kontor, låna pengar av ryssland, välja sin importfru mm.

TRUMPLAND!!!!

Eller vänta lite nu, TRUMPWORLD är ju ännu större!
Citera
2020-11-08, 17:16
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja där är vi helt eniga. Biden är snart 80 år, medellivslängden för män i USA är runt 76år. Han kommer definitivt avgå eller trilla av pinnen inom kort. Och då tar Harris över.

i den medellivslängden så räknas också inavlade mississippibor som har grava alkoholproblem och blir uppkäkade av alligatorer innan de fyllt 22. Tror Biden lever något längre.. men Jag instämmer dock till att han inte lär orka med 4 år.. och gör han nu det så blir han inte omvald.
Citera
2020-11-08, 17:18
Medlem
Grooma sin son till att bli Emperor
Citera
2020-11-08, 17:42
Medlem
Jag kan tänka mig att Trump snart avgår och lämnar åt Pence att vara president den sista tiden.
Då kan Pence benåda Trump och ett antal kumpaner.
Trump slipper också den (för honom) pinsamma proceduren i samband med installation av den nya presidenten.

Men, möjligheten att benåda gäller bara federala brott.
Jag hör uppgifter om att delstaten NY har ett stort åtal mot Trump för ekonomiska brott färdigt att verkställas när Trump inte längre är president.

Om jag parar detta med min tro att Trump's privatekonomiska situation inte alls är så lysande som han vill påskina så kan jag tänka mig att väljer att gå i exil i något lämpligt land.
Där kan han säkert leva gott på undanstoppade pengar resten av livet, men knappast ägna sig åt politik.

Hursomhelst så är min skadeglädje rejält stor i dessa dagar!
/T
Citera
2020-11-08, 17:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Oseriösa svar i tråden.

Sär kommer Trump göra:

1. Skriva en bok.
2. Ta pension
3. Vara stödjare och jobba åt GOP på fritiden om att få in en ny Trump som är allt mer slipad i sin tunga.

Glöm inte bort att Trump är den mannen som har lyft GOP till högre höjder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in