2020-11-08, 18:20
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag kan tänka mig att Trump snart avgår och lämnar åt Pence att vara president den sista tiden.
Då kan Pence benåda Trump och ett antal kumpaner.
Trump slipper också den (för honom) pinsamma proceduren i samband med installation av den nya presidenten.

Men, möjligheten att benåda gäller bara federala brott.
Jag hör uppgifter om att delstaten NY har ett stort åtal mot Trump för ekonomiska brott färdigt att verkställas när Trump inte längre är president.

Om jag parar detta med min tro att Trump's privatekonomiska situation inte alls är så lysande som han vill påskina så kan jag tänka mig att väljer att gå i exil i något lämpligt land.
Där kan han säkert leva gott på undanstoppade pengar resten av livet, men knappast ägna sig åt politik.

Hursomhelst så är min skadeglädje rejält stor i dessa dagar!
/T

Han kan benåda sig själv redan nu.
Citera
2020-11-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Han kan benåda sig själv redan nu.
Något sådan har aldrig gjorts tidigare och konstitutionen är (som jag förstår det) oklar i frågan.

Därför blir det mera "riskfritt" att gå vägen via Pence, och som sagt, att avgå till förmån för Pence gör ju att Trump slipper ifrån flera (för honom) motbjudande saker.

/T
Citera
2020-11-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Något sådan har aldrig gjorts tidigare och konstitutionen är (som jag förstår det) oklar i frågan.

Därför blir det mera "riskfritt" att gå vägen via Pence, och som sagt, att avgå till förmån för Pence gör ju att Trump slipper ifrån flera (för honom) motbjudande saker.

/T
Trump kan inte benåda sig själv men han kan göra som Nixon och låta Gerald Ford som tog över och benådade Nixon.
Trump har efter Pence benådning problem med flera staters åtals anklagelser som inte omfattas av benådning.
Trump har drygt 300 milj.dollar i lån vars räntor och amorteringar faller under 2021. (utländska banker Turkiet,Kina m.fl. Vissa lån måste sättas om, vilket han inte har möjligheter till. Trump har större skulder än tillgångar !!
Hans deklarationer som kommer att offentliggöras innehåller brott mot myndigheter och bankregler.
Samt mycket annat. De som spekulerar i val 2024 för Trump ska veta att bakom galler får man bara rösta i bästa fall.
Trumps framtid är att göra podcast från cellen.
Citera
2020-11-08, 19:32
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RajtInIHetluften
Vad gissar ni att han hittar på närmaste åren?
Troligen det han är bra på, d.v.s. tjäna pengar.
Citera
2020-11-08, 19:39
Medlem
Han ska sitta på kåken. Tio års fängelse för varje amerikan som dött i corona ger i runda slängar 2.5 miljoner års fängelse via kumulativa straff.
Citera
2020-11-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle tycka det vore riktigt kul om han startade en ”Late show with Trump” där han bjuder in knasbollsgäster och sitter och gafflar om allt från golf till Miss Universum. Jag skulle kolla!

Det skulle passa Trump bättre än att leka president iaf. Han kunde ha någon interaktion med tittarna via tvitter eller liknande så att programmet kan komma att handla om vad som helst. Han skulle fixa det galant!
Han skulle kunna få sina die hard följare att göra uppdrag under programmets gång, den som lyckas först får följa med trumpen en dag, se på när han spelar golf och annat.
En given succé på rätt plattform med tanke på hur många följare han har. Stort reklamvärde...
Citera
2020-11-08, 21:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Det skulle passa Trump bättre än att leka president iaf. Han kunde ha någon interaktion med tittarna via tvitter eller liknande så att programmet kan komma att handla om vad som helst. Han skulle fixa det galant!
Han skulle kunna få sina die hard följare att göra uppdrag under programmets gång, den som lyckas först får följa med trumpen en dag, se på när han spelar golf och annat.
En given succé på rätt plattform med tanke på hur många följare han har. Stort reklamvärde...

Och Kid Rock skulle kunna vara husband. Och självklart ska väldigt unga brudar med bikinis visa in gästerna. Och i bakgrunden ska det alltid hänga en 5*5m poster med Hillary med djävulshorn. Han skulle ju få fler tittare än Kimmel å Conan tillsammans!
Citera
2020-11-08, 22:37
Medlem
Mera lögner, golf och skatteflykt.....i ej rangordnad utsträckning.
Citera
2020-11-08, 22:54
Medlem
Hur mycket hemlighetsstämplat material och information kan en fd president sitta på? Borde ju va en hel del smaskig information ett flertal länder gärna hade velat lägga vantarna på.

Kan Trump bli en farlig läcka och på sikt bli en risk för landets säkerhet?
Citera
2020-11-08, 22:56
Medlem
flippwrs avatar
TV igen?
Citera
2020-11-08, 22:59
Medlem
Idumeas avatar
Han kommer väl att göra samma sak som han har gjort under sin tid som president: spela golf.
Citera
2020-11-08, 23:08
Medlem
mrtowlies avatar
Han kommer drabbas av en "olycka". Han är skuldsatt över öronen och vet för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in