2020-11-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Fusket är att dems utökat poströstningen. Nästan alla poströster är på Biden. Slump?

Precis. Folk brukar förklara det med att Joe Biden sade till sina väljare att poströsta.

Det där kan ju ha varit ett trick av Demokraterna att öppet försöka mana fram en massa poströster eftersom de planerat att fuska med dem, med förklaringen att de bryr sig om att deras väljare inte ska få Covid 19 på valdagen. Utåt ser det då ut som att demokrater skulle mass-poströsta. Vilket de kanske inte gjorde i lika stor skala som det ser ut, (en del kanske satt hemma i soffan utan att rösta öht) utan häremellan så fanns det spelrum för att få fram ev fejk poströster. Man ska inte underskatta fienden.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-08 kl. 11:14.
2020-11-08, 11:12
Medlem
Det är vad som är problemet med samhälleti Sverige , och världen generellt. Folk är helt hjärntvättade.

Jag har läst dom flesta inläggen här och att folk förnekar valfusk att det ska vara helt omöjligt är skrattretande. Ni är verkligen dumma i huvudet. Vad är ni för folk, fjortisar, soyboys. Helt otroligt. Jag läste Aftonbladet nyss, massa missledande info, som att Biden är som klippt och skuren för att vara president. Den perfekta presidenten för USA.

Trump närmaste har vänt honom ryggen, allt detta är fake news
2020-11-08, 11:15
Medlem
Katastrofval för demokraterna:
https://www.washingtonpost.com/elections/election-results/senate-2020/
https://edition.cnn.com/election/2020/results/house

Man förlorar med all sannolikhet Senaten och tappar många platser i huset...

De har riktat sitt fusk mot presidentvalet men sedan glömt bort de andra valen! Hahaha.
2020-11-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ironi...

Jo tack, det märktes. Ironi är skoj med lite finess. Men jag läste mellan raderna av dina prepubertiala inlägg och där fanns ju faktiskt också påståenden och anklagelser och valde att svara på dem istället.

Vad hade du förväntat dig? Skratt och ryggdunkningar? Då måste du också vara rolig.
2020-11-08, 11:22
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Trist med så otrevlig ton. Jag försöker alltså förstå om det rör sig om fusk eller inte och utröna vilka andra förklaringar det finns - varför utgår du ifrån att jag tror att det är en glitch eller slump för det?

PS. Läs mina inlägg i tråden, jag är alltså en av dem som tror det förekommit fusk. Jag försöker dock förstå - är så fruktansvärt tröttsamt med detta vi-och-dom-tänket som så många kör med. Så fort man inte håller med så är man automatiskt emot.

Uppskattar dina inlägg. Försöker tänka i liknande termer som dig. Mycket av bevisföringen som kommit fram har antingen a) Blivit debunked; "sharpiegate" i Arizona exempelvis, b) En alternativ förklaring; de döda röstar i Michigan, kan vara så att exakta namn mellan förälder (som dött) och barn (vid liv) mixats ihop, "clerical error" c) Av sån liten betydelse att det är något att förväntas i ett land med 300 miljoner invånare, misstag och mindre valfusk sker. d) Olika matematiska bevis på statistiska osannolikheter/omöjligheter (som jag ärligt talat inte förstår mig på så bra).

Enligt mig är det det sistnämnda som är intressant. Vill man rigga ett val på ett avgörande sätt gör man det med så liten insats som kan ge en sån stor utdelning som möjligt. Det är antingen i röstmaskinerna eller mjukvaran i det centrala rapporteringssystemen av rösterna, som valet riggats i vissa avgörande distrikt. Möjligen att även oförklarliga säckar med poströster till Bidens fördel dykt upp här och var, men det har jag inte sett något trovärdigt bevis på än.

Imorgon och den nästkommande veckan kommer vi få se vilka legal challenges som Trumpkampanjen presenterar i domstolarna. Räknar med att de flesta kommer röra rena formaliteter/tekniska punkter, typ ogiltigförklara alla poströster som inkom efter ett visst datum. Vi kommer kanske även få se konkreta bevis på anomalier i röstdatan som kan indikera valfusk.

För ens egen mentala hälsa kommer jag i stort sett enbart värdera de bevis som Trumpkampanjen presenterar i domstol. Jag får nånstans anta att de har mycket smarta människor som vänder på varenda sten. Ifall de hittar något de känner sig trygga med att ta till domstol, då har de kanske en poäng. Om inte, då var nog valet tillräckligt rättvist för att få anses ha vunnits av Biden.

EDIT: Heritage foundation har en sida där man kan se alla de senaste fallen av voter fraud i USA.

https://www.heritage.org/voterfraud

Med tanke på vilken retorik demokraterna har haft och deras ovilja att acceptera valresultatet 2016, finns det många goda motiv (med tanke på vad de gjort innan, Russian collusion hoax, impeachement relaterat till det, mm) att begå valfusk som avgör valet (de "räddar republiken").
Senast redigerad av JoeBiden 2020-11-08 kl. 11:28.
2020-11-08, 11:29
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Vill man rigga ett val på ett avgörande sätt gör man det med så liten insats som kan ge en sån stor utdelning som möjligt. Det är antingen i röstmaskinerna eller mjukvaran i det centrala rapporteringssystemen av rösterna, som valet riggats i vissa avgörande distrikt. Möjligen att även oförklarliga säckar med poströster till Bidens fördel dykt upp här och var, men det har jag inte sett något trovärdigt bevis på än.
Förutom det sista (jag anser att det finns tillräckligt med bevis) så har du helt rätt. Sök på "hamr scorecard" för beskrivning av hur det funkar.
2020-11-08, 11:31
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Förutom det sista (jag anser att det finns tillräckligt med bevis) så har du helt rätt. Sök på "hamr scorecard" för beskrivning av hur det funkar.

Kan du länka vidare till vad du anser vara en någorlunda trovärdig källa?
2020-11-08, 11:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
9000 är bara ett distrikt, de har inte hunnit gå igenom mer ännu. Sen så är det inte ett "clerical error", det var bara den där personen på 120 år, då de fyller i årtalet '1900' som placeholder då det är oklart om födelsedatum.

Dessa 9000 är alltså registrerade att ha skickat in en ballot och sen bekräftade inkomna. Då är det inte bara lösa antaganden. Du kan själv kolla uppgifterna i listorna mot Michigan voters database och Michigan social security death index

Så dessa har man penetrerat och haft tid att räkna då? Hade kanske varit lämpligare att ödsla energi på röst-totalen?

Ok. Och de 80 miljonerna?
2020-11-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox

De har riktat sitt fusk mot presidentvalet men sedan glömt bort de andra valen! Hahaha.

Om det är så att de har fuskat för att vinna presidentvalet så är det lite humor att de blir totalt bakbundna inrikes. De kommer inte kunna göra ett skit. Oavsett hur det går med fuskanklagelserna så kommer det att ligga kvar och kväva demokraterna, detta då republikanerna inte kommer att acceptera ett skit. Den enda makten demokraterna kommer att ha är utrikespolitiken. Så de kommer väl försöka bli polare med EU, Kina och fjäska lite för NATO. Biden kommer att bli en totalt meningslös president. Sen var det väl fortfarande två omval till senaten i januari då ingen nådde upp till 50%, men om jag förstod det rätt så måste demokraterna ta båda. Och det blir tuff med tanke på att Georgia brukar rösta rött.
2020-11-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Läste du? Det var lite mycket att citera kände jag. Benfords lag är inte direkt användbar på valresultat. För det är inte slumpen. Människor röstar och i vissa områden är chansen mycket högre att en röst går till en specifik person.

Att det inte är slumpen gör inte att det inte följer Benfords lag, tvärtom slumpar man ut tal kommer det inte följa Benfords lag eftersom fördelningen av en likfördelad slump är uniform.

Benfords lag kan underkännas som modell om intervallet är för litet. Men det gäller uppenbarligen inte i detta fall, eftersom alla andra kandidater följer Benfords lag och Biden följer Benfords lag i andra counties.

Alla andra kandidater i Milwaukee följer Benfords lag. Jag kollade även Honolulu, där det inte finns anledning att misstänka valfusk men där Biden fick ungefär lika mkt procent som i Milwaukee, där följer hans siffror Benfords lag, så även alla andra kandidater.

Även i Wyoming, där Trump vann stort, följer alla kandidater Benfords lag.

Uppenbarligen finns det ett mönster här. Säger inte att det är ett bevis baserat på dessa tre exempel, men kan man se samma mönster överallt förutom just i Milwaukee (och t.ex. Detroit och Philly) då är det ett bevis för att siffrorna där är manipulerade.
Senast redigerad av Ghana 2020-11-08 kl. 11:55.
2020-11-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox

Ja det är ju något man skulle glömma när man planerar ett sånt stort valfusk....
2020-11-08, 11:36
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Kan du länka vidare till vad du anser vara en någorlunda trovärdig källa?
Jo jag vet att det är svårt att söka själv.. Den här kanske?
https://www.bitchute.com/video/D9IuSRTgRPgd/

Det där är alltså FBIs blivande chef som pratar. Inte nån konspirationsteoretiker.

Här har du ytterligare en video från en pensionerad general som visselblåser:
https://www.youtube.com/watch?v=RR6m_2_C2rc
Senast redigerad av pertinacious 2020-11-08 kl. 11:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in