2020-11-08, 10:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker det är konstigt. Samtidigt tycker jag att det är för uppenbart för att jag ska kunna acceptera att det är medvetet fusk.

Kan det finns några andra förklaringar?

Ja, sitt du och tro på att det är en "glitch" och att det händer i många stater samtidigt. Bara en slump naturligtvis.
2020-11-08, 10:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja, sitt du och tro på att det är en "glitch" och att det händer i många stater samtidigt. Bara en slump naturligtvis.

Trist med så otrevlig ton. Jag försöker alltså förstå om det rör sig om fusk eller inte och utröna vilka andra förklaringar det finns - varför utgår du ifrån att jag tror att det är en glitch eller slump för det?

PS. Läs mina inlägg i tråden, jag är alltså en av dem som tror det förekommit fusk. Jag försöker dock förstå - är så fruktansvärt tröttsamt med detta vi-och-dom-tänket som så många kör med. Så fort man inte håller med så är man automatiskt emot.
2020-11-08, 10:36
Medlem
Citat:
Video där någon har spelat in vad som hände på CNN. Exemplet är från Kentucky, i guvenörsvalet mellan Beshear och Bevin. Så kallad "vote switching" i realtid; röster flyttas från republikanerna som förlorar röster från sin tidigare siffra, och demokraternas kandidat ökar med lika mycket.

Om det hade varit en "vanlig uppdatering" hade ju republikanernas kandidat minst behållt sina siffror och inte minskat. Eller mest troligt skulle ju båda kandidaterna öka lite när fler röster är räknade och uppdateringen publiceras.

https://www.youtube.com/watch?v=ficae6x1Q5A&feature=youtu.be&t=1996&ab_cha nnel=CDMedia

Det här ser jävligt illa ut.

Ett annat exempel från Michigan där siffrorna bytte plats så att Biden plötsligt tog ledningen.

https://i.4cdn.org/pol/1604690149003.jpg
2020-11-08, 10:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Trist med så otrevlig ton. Jag försöker alltså förstå om det rör sig om fusk eller inte och utröna vilka andra förklaringar det finns - varför utgår du ifrån att jag tror att det är en glitch eller slump för det?

PS. Läs mina inlägg i tråden, jag är alltså en av dem som tror det förekommit fusk. Jag försöker dock förstå - är så fruktansvärt tröttsamt med detta vi-och-dom-tänket som så många kör med. Så fort man inte håller med så är man automatiskt emot.

Ja det rör sig om fusk. Kom ihåg vad Joe Biden sa innan valet. Och nej, jag tror inte det är en "freudian slip" eller "slip of the tounge" eller hur CNN förklarade det.

https://www.youtube.com/watch?v=WGRnhBmHYN0
2020-11-08, 10:42
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ja det rör sig om fusk. Kom ihåg vad Joe Biden sa innan valet. Och nej, jag tror inte det är en "freudian slip" eller "slip of the tounge" eller hur CNN förklarade det.

Förmodligen en kognitiv glitch.
Å andra sidan kan de ju då även hävda att han hela tiden varit ärlig.

Hur som helst är det nog bra att ha Biden under noga kontroll, från både Dems och Reps sida. Det är ju ändå hela USA's kärnvapenarsenal och deras barn det handlar om i slutändan. Det är viktigt att inget går fel.
2020-11-08, 10:43
Medlem
Kolla denna videon, https://www.youtube.com/watch?v=YX2YubCYjgw

Inte alls konstigt att Kina har sina tekniska komponenter i Amerikas elektroniska valmaskiner.

Hmmmm, man måste endå ge Kineserna lite beröm. Dom är driftiga.
2020-11-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Du förstår inte Benfords lag. Du gör dig bara fånig när du uttalar dig om något du hörde talas om för några timmar sedan.

Nej, lite längre än så är det. Dock är jag absolut inte jätteduktig inom ämnet. Precis som typ alla andra härinne. Jag vet i alla fall grunderna och har läst på om det lite extra de senaste dagarna.

Det är inte tillämpligt här.

Mer än så, det kan inte användas som ett bevis.
2020-11-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ja, det är OMÖJLIGT att genomföra valfusk. Kanske 0.02% finns där men inte mer. HEJA GRETA THUNBERG! Nu ska jag ta på mig mina Converse skor och dra till skateboard-rampen. Det blir MYCKET hip hop yaoo.

HURRA för Biden, äntligen en riktig president!

Jag svarade på en specifik anklagelse, de 140 000. Klart det inte är omöjligt generellt. Men läste du vad jag skrev? Känns extremt omöjligt att man valfuskar ”reaktivt” pga att man håller på förlora. Valfusk skulle kräva extrem precision, planering och att man har flera tusen lojala personer som inte läcker osv. Inget man gör gör i sista minuten. Och det visade sig ju även att det fanns en förklaring som inte var en konspiration.

Finns fortfarande inga bevis på något konspiratoriskt valfusk.
2020-11-08, 10:45
Medlem
Det blev verkligen ett spännande val. Att det framkommer.. märkligheter på sina håll öppnar givetvis upp för frågan om det skett något fusk - i vilken utsträckning - båda sidor? bara en?..

Media och demokraterna hetsade upp stämningen i flera år om valfusk 2016 där man påstod att Ryssland "riggade valet" och att Trump skulle vara någon "rysk agent" och låg i sängs med Putin... Det kan man gott tro och hålla med om att utredning behövs.

Så nämns ordet valfusk 4 år senare och media går som besatta till attack och försvarar landet: här minsann görs inga valfusk!

2020-11-08, 10:55
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Alltså jag börjar på allvar tro att det handlar om nån typ av kognitiv defekt hos de som helt enkelt inte kan ta in att det handlar om valfusk.
Jag bumpar mitt citat här efter att ha hittat ett Twitter-inlägg utav Chris Langan som har runt 200 i IQ:

"It's easy to be a winning parasite when you have all the money, all the corporations, all the media, and all the politicians in your pocket. You simply lie over and over to your host until he's totally befuddled and vacates his mental premises. Then you just move right in."
https://twitter.com/RealChrisLangan/

Väldigt likt Goebbels "If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it".

Jag tror alltså att det krävs en viss mental nivå dels för att korrekt kunna identifiera identifiera allt som hänt som valfusk och dels kunna motstå den massiva propagandan från judemedia.
Uppenbarligen besitter inte majoriteten utav befolkningen dessa egenskaper, vilket är tragiskt.
2020-11-08, 10:57
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Förmodligen en kognitiv glitch.
Å andra sidan kan de ju då även hävda att han hela tiden varit ärlig.

Hur som helst är det nog bra att ha Biden under noga kontroll, från både Dems och Reps sida. Det är ju ändå hela USA's kärnvapenarsenal och deras barn det handlar om i slutändan. Det är viktigt att inget går fel.

Biden är så senil att han kan inte skilja på vad som skall pratas om internt i kampanjen och vad som skall sägas offentligt. Ett exempel på detta är när han säger att till skillnad från svarta så är latinos väldigt 'diverce' dvs röstar inte troget demokratiskt by default. Detta är sant och det pratas säkert om det hela tiden inom kampanjen, men att säga det i en intervju är en enorm förolämpning mot svarta väljare då de antyder att de inte tänker självständigt.

https://www.youtube.com/watch?v=lBTHFY1x2rs

I min mening så var den mest talande freudian slip från Biden var inte när han talade om 'voter fraud organisation' utan när han sa nått i stil med 'I don't need you vote, I need you after the election'. De vet att det inte är över och århundradets fight börjar nu och alla aktivister/journalister måste mobilisera sig.
Senast redigerad av crazyd 2020-11-08 kl. 11:11.
2020-11-08, 11:07
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Att säga "ja det rör sig om fusk" är inte så övertygande... försöker förstå andra möjligheter. Jag tror att mycket som rapporterats är fusk men inte allt.

Om det inte är freudian slip, varför tror du han sa det? Vill han att alla ska veta att han fuskar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in