2020-11-08, 03:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Hur vore det om du istället för att lita blint på ad populum och även använde det som ett giltigt argument faktiskt kollade upp hur det verkligen låg till?

En lögn är en lögn oavsett hur många som än tror på den och en sanning är en sanning oavsett hur få som tror på den.

nousernameneeded har redan visat på en bra källa och förklaring till hur det ligger till, så jag kan lika gärna hänvisa dig till det.

USA är en representativ demokrati, även om den är mer snårig än den svenska modellen. Det finns inget utrymme för tyckande eller känslor.

Länka en enda statsvetare som inte kallar USA för en demokrati.
2020-11-08, 03:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som jag har redan flera ggr tidigare i denna tråd, så utsåg både CNN och ABC Gore som vinnare av presidentvalet 2000. Tycker helt klart att Trump gör rätt i att ta detta till HD, men tyvärr så tror jag nog att chansen är liten för att DJT får medhåll - oberoende av hur starka bevis av valfusk hans team hittar. Finns ingen som hatar Trump mer än media och deep state, så han kommer att ha all världens motstånd mot sig.

Det är som sagt inte CNN eller FOX uppgift att kröna kungar.
2020-11-08, 03:40
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, det enda alla verkar överens om är att Biden är svag. Även svensk media har hävdat det. Det enda som förenar de som jublar idag är att Trump är dålig, att han twittrar dumt och att Biden kommer att se bättre ut i Vita Huset.

Frågar man folk om politik så tror de att det mesta kommer att rulla på som vanligt. Vilket i sig säger det mesta. Folk kan verkligen inte politik och de bryr sig inte. Det viktiga är att att nickedockan säger bra saker och har ett bra twitterkonto.
Precis det är verkligen skrämmande. Självklart kommer det inte gå tillbaka till hur det var innan, MAGA folket kommer inte försvinna alla är fortfarande kvar och globalisterna kommer sätta gasen i botten för att använda Biden till all möjlig ondska tills han dör ifall inte Trump mirakulöst tar tillbaka detta.
2020-11-08, 03:43
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Biden har pratat om att Erdogan måste bort på ett eller annat sätt. Turkiet är väl dock medlemmar i NATO, så det kan bli svårt. Men det visar på att Biden fortfarande tror på regime change.
Jag tror ju att USA låg bakom den misslyckade kuppen 2015 i Turkiet, då Biden var vicepresident. Dock har jag aldrig hört honom säga att "Erdogan måste bort". Men som jag ser det var han persona non grata redan då och troligen i ännu högre grad nu. Men ett någon "fredligare" sätt än att lönnmörda Erdogan, är väl att trycka undan Turkiet från Syrien genom att militärt öka närvaron och återuppta stödet av kurderna, vilka Trump lämnade åt sitt öde. "Erdogan måste bort" blir i så fall dubbeltydigt. Men personligen hoppas jag att de knäpper honom, eller hjälper EU och tillsammans utesluter Turkiet från NATO.
2020-11-08, 03:44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Harris är halvindisk/halv jamican. Fadern från Jamaica var professor och alltså mer begåvad än 99,9999% av Flashbacks skribenter. Men för Trumpsters på Flashback så blir det "NEGER".
Det gör ju att man ibland tappar hoppet om mänskligheten. De flesta på Flashback som bölar över vilken låg IQ negrer har når själva knappt upp till nivån för den genomsnittliga IQ:n. Lågbegåvade sitter och gnäller över hur negrers låga IQ. Den paradoxen. Att Harris sedan inte är neger gör det hela ännu mer festligt

Tänk om flashbackarna kunde ge henne en chans att visa vad hon går för utan att först döma henne efter hennes hudfärg. Kamala Harris är förmodligen även hon mer begåvad än de flesta flashbackare, men vem är jag att döma? Kanske att någon av snillena på Flashback som tillbringar 18 timmar om dygnet framför tangentbordet skulle vara en bättre vice president än vad Harris kommer att bli?
2020-11-08, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Nej, då. Dem får väl göra det om dem vill men jag tror inte att det blir någon substans av det där avtalet om man går ut och in ur det var fjärde, eller åttonde år.

Antagligen redan efter fyra år. Jag tror inte Biden kommer att kunna ställs upp för en till period med tanke på hans ålder och nuvarande risiga hälsa, det är ännu värre för Demokraterna om han skulle kliva av under sin period och ge över rodret till Kamala Harris, jag tror aldrig hon skulle kunna vinna ett presidentval med tanke på hennes impopularitet i primärvalen.

Det viktiga är knappast hur populär hon varit i primärvalen bland vanliga demokrater. I sådana fall hade Bernie Sanders fått testa lyckan mot Trump någon gång istället för Biden och Clinton. Det är snarare hur pass populär man är bland topparna i Demokraterna och de mäktiga krafter som styr partiet.
2020-11-08, 03:47
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Harris är halvindisk/halv jamican. Fadern från Jamaica var professor och alltså mer begåvad än 99,9999% av Flashbacks skribenter. Men för Trumpsters på Flashback så blir det "NEGER".

Du har ju svängt helt, från en rabiat Trumpster framförallt när du skrev i tråden Presidentvalet 2020, till att nu hylla Biden/Harris. Vad har hänt? Har du slagit dig på något eller har du fått en uppenbarelse?

Citat:
Postat av Sinestro:

Mycket talande. Trump går mot landslide.

#ComeOnMan
#Trump2020
#ProudBoysStandBackandStandBy

Citat:
Presidentvalet 2020
Postat av Sinestro

Underbart att en del av er redan börjat slingra er ur er lågintelligenta position som Bidensupporters.

Nu väntar vi på mer av detsamma från kängurun, Hindenburg och en del andra självutnämnda genier, som alla egentligen (harkel) höll på Trump.

Tillmälen har du själv gödslat tråden med under lång tid nu.

Biden kastar som sagt in handduken under onsdag morgon svensk tid. Innan dess lär vi få se mer krumbukter från Trumphatare som alla egentligen ville att Trump skulle vinna.

#Trump2020
#ProudBoysStandBackandStandBy

Måste tillstå att din trovärdighet i denna tråd nu inte är särskilt hög. Snacka om att vända kappan efter vinden. Du hade gjort dig bra som politiker!
2020-11-08, 03:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Precis det är verkligen skrämmande. Självklart kommer det inte gå tillbaka till hur det var innan, MAGA folket kommer inte försvinna alla är fortfarande kvar och globalisterna kommer sätta gasen i botten för att använda Biden till all möjlig ondska tills han dör ifall inte Trump mirakulöst tar tillbaka detta.

Jag hade igår kväll en ganska hetlevrad debatt kring valet med nära och kära. De är precis lika lobotiserade som en skara i tråden. De tycker det är skönt att Trump slutar twittra och att de slipper se honom på nyheterna.

När man frågar dem om vilken politik de vill se så undrar de om man kommer från Mars.

Det viktiga är att Trump är borta.
2020-11-08, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Nu fick du mig börja vilja spy, tanken av att se Biden lukta på greta och tafsa på

Greta gillar Biden. Biden gillar flickor utan hår på snippan. Det är inte alls osannolikt och jag förväntar mig det nästan.
2020-11-08, 03:51
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Biden har fått fler röster än någon annan president någonsin fått, nästan fem miljoner fler än Trump, och nästan 100 fler elektorsröster. Segern är mycket övertygande. I betydligt högre grad än de flesta val och i synnerhet större än Trumps seger över Hillary som fick fler röster än Trump.

Varenda MSM i hela USA (förutom Fox News) stod bakom Bidens kampanj, så nej, det är inte särskilt imponerande.
2020-11-08, 03:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Skulle gärna vilja veta mer om din drömtydning

Låtom oss mötas i (FB) Filosofi för det.

Citat:
Till topic, Joe Biden är en marionettdocka för det som är ont i Sverige,

Tveksamt. Biden har väl inga band till Sverige?

Citat:
Trump var en frisk fläkt som utan globalisternas godtycke och funding tog för sig att bli President i landet som de trodde sig styra, fuck me vad han har varit en nagel i ögat i 4 år, klart som korvspad att inte han blir omvald PGA omfattande FUSK, det går inte att gå till botten med det då rösterna är för evigt inblandade i legala röster.

Så praktiskt för dig att du hänvisar till illegaliteter som inte går att påvisa.. På så vis garderar du dig själv för att "ha rätt" oavsett hur framtidens bevisläge ser ut...

Psychotic...
2020-11-08, 03:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som jag har redan flera ggr tidigare i denna tråd, så utsåg både CNN och ABC Gore som vinnare av presidentvalet 2000. Tycker helt klart att Trump gör rätt i att ta detta till HD, men tyvärr så tror jag nog att chansen är liten för att DJT får medhåll - oberoende av hur starka bevis av valfusk hans team hittar. Finns ingen som hatar Trump mer än media och deep state, så han kommer att ha all världens motstånd mot sig.
Trump har ju själv tillsatt 1/3 av HD, men det betyder ju inte att HD kommer att döma till Trumps fördel utan de dömer enligt lagar och dess tolkningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in