Citat:
Ursprungligen postat av
Dickasso
Är rätt säker på att jag hörde orden stop systematic rasism från även Biden. Men orkar inte spola bak.
Jag tror inte det. Full transcript sägs finnas här, och där är det enbart Harris som tar upp "systemic racism". Jag säger inte att det innebär att Biden själv tar avstånd eller nåt, utan bara att det är ett kontroversiellt begrepp, och att det är planerat att VPn tar sånt:
https://abc30.com/kamala-harris-speech-address-biden/7750101/
Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Jag är inte ens nästan Bidenfan.
Du menar Lincoln, mannen som var med och grundade
The Republican Party och sedan blev partiets första president...
Hur vore det om du kollade upp hur saker och ting faktiskt är istället för att upprepa någon annans mantra?
Tror du att även att den
Demokratiska Folkrepubliken Korea (Nordkorea) är en demokrati?
Fan vad konstiga individer som huserar i tråden just nu.

Har väl med den sena timmen att göra.
Nej, jag tror inte Nordkorea är en demokrati. Och jag ser att det finns
svagheter med den amerikanska demokratin, om det nu är det du menar. Men det finns det med alla demokratier.
Så här började VP elect Harris sitt tal:
Good evening! Good evening. Good evening. Good evening. Thank you, thank you. Good evening. So, thank you, good evening. So, Congressman John Lewis -- Congressman John Lewis before his passing wrote "Democracy is not a state, it is an act." And what he meant was that America's democracy is not guaranteed.
Länken finns nedan. Fick det till sju nämnanden av "democracy".
Ja, jag vet att Lincoln var republikan. Men som andra redan pekat ut för dig, det innebär inte att jänkarna inte alltid snackar vitt och brett om hur de är den största och bästa demokratin i världen.
Fattar ärligt talat inte vad du är efter här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jag är inte intresserad av att vinna en debatt på FB, jag vill ha länkar som visar att media i samband med valet 2016 beskrev Trump som en ny Hitler som skulle starta WW3. Jag har inte krävt att det ska vara en ledare, men en debattartikl av Peter Englund som uttryckligen markeras som att det är skribentens åsikter måste du ju förstå inte kan räknas till media.
Look mannen, alla vet att du förlorat det här slaget. Bättre att lägga ner nu. Englunds artikel i fucking DN är givetvis "media". Inte ens dina polare i tråden stöttar dig i den här fighten. Du har fått flertalet källor från stone_sleeper som du förtiger. Jag orkar inte googla fram en massa Wolodarski-skit åt dig när både du, jag och alla andra vet att jag redan vunnit denna debatt.
Men här har du ett axplock från Aftonbladets ledarsida, så kan du hålla käft sen.
Tyvärr är det svårt att göra något åt problemet. Trump är vald i drygt tre år till och inget säger att han inte kan bli omvald för ytterligare fyra år. Chansen att riksrätt ska bli av är just nu inte stor. Inte heller att det 25:e tillägget ska användas för att tvinga bort honom.
Nu handlar det bara om att minska skadeverkningarna och hoppas att det tredje världskriget inte blir av.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L8jjR/vi-kan-bara-hoppas-att-ett-nytt-varldskrig-inte-bryter-ut
Vi kan bara hoppas att ett nytt världskrig inte bryter ut | Aftonbladet
Eller:
Det säger emellertid något om vår tid att Hitler i Timur Vermes roman blir succé på just YouTube. Vi klickar på det största, det värsta, det mest chockerande. Som Donald Trump. [...] Donald Trump uttrycker de fulaste och mest intoleranta impulserna hos det amerikanska folket. Han gör det högt, tydligt och utan skam. Denna
typ av politiker blir en bekräftelse på att det jag skäms för hos mig själv i själva verket bör vara fullt accepterat i samhället.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/6ny5Q0/trump-forfor-folk-med-hat-och-dumhet
Trump förför folk med hat och dumhet | Aftonbladet
Två ytterligare:
LEDARE: Hitler litade inte heller på medier | Aftonbladet
Donald Trump står för amerikansk fascism | Aftonbladet
Du är så jävla bortgjord här att det är komiskt.

Men fortsätt gärna göra bort dig.

Du kan ju försöka hävda nu att
ääh, men ööh, Wolfgang Hansson talar ju här bara om "ett nytt världskrig", och inte just om "ww3" som jag skrev...
Fucking priceless.