2020-11-08, 03:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
När får vi se första bilden med Joe Biden och Greta Thunberg?
Den kommer nog. Hon har ju blivit fotograferad tillsammans med Obama och Biden kommer nog att driva en miljöpolitik som Greta gillar bättre än klimatförnekaren Trumps fossila politik
2020-11-08, 03:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Är rätt säker på att jag hörde orden stop systematic rasism från även Biden. Men orkar inte spola bak.

Jag tror inte det. Full transcript sägs finnas här, och där är det enbart Harris som tar upp "systemic racism". Jag säger inte att det innebär att Biden själv tar avstånd eller nåt, utan bara att det är ett kontroversiellt begrepp, och att det är planerat att VPn tar sånt:

https://abc30.com/kamala-harris-speech-address-biden/7750101/

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag är inte ens nästan Bidenfan.

Du menar Lincoln, mannen som var med och grundade The Republican Party och sedan blev partiets första president...

Hur vore det om du kollade upp hur saker och ting faktiskt är istället för att upprepa någon annans mantra?

Tror du att även att den Demokratiska Folkrepubliken Korea (Nordkorea) är en demokrati?

Fan vad konstiga individer som huserar i tråden just nu. Har väl med den sena timmen att göra.

Nej, jag tror inte Nordkorea är en demokrati. Och jag ser att det finns svagheter med den amerikanska demokratin, om det nu är det du menar. Men det finns det med alla demokratier.

Så här började VP elect Harris sitt tal:
Good evening! Good evening. Good evening. Good evening. Thank you, thank you. Good evening. So, thank you, good evening. So, Congressman John Lewis -- Congressman John Lewis before his passing wrote "Democracy is not a state, it is an act." And what he meant was that America's democracy is not guaranteed.
Länken finns nedan. Fick det till sju nämnanden av "democracy".

Ja, jag vet att Lincoln var republikan. Men som andra redan pekat ut för dig, det innebär inte att jänkarna inte alltid snackar vitt och brett om hur de är den största och bästa demokratin i världen.

Fattar ärligt talat inte vad du är efter här.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag är inte intresserad av att vinna en debatt på FB, jag vill ha länkar som visar att media i samband med valet 2016 beskrev Trump som en ny Hitler som skulle starta WW3. Jag har inte krävt att det ska vara en ledare, men en debattartikl av Peter Englund som uttryckligen markeras som att det är skribentens åsikter måste du ju förstå inte kan räknas till media.

Look mannen, alla vet att du förlorat det här slaget. Bättre att lägga ner nu. Englunds artikel i fucking DN är givetvis "media". Inte ens dina polare i tråden stöttar dig i den här fighten. Du har fått flertalet källor från stone_sleeper som du förtiger. Jag orkar inte googla fram en massa Wolodarski-skit åt dig när både du, jag och alla andra vet att jag redan vunnit denna debatt.

Men här har du ett axplock från Aftonbladets ledarsida, så kan du hålla käft sen.
Tyvärr är det svårt att göra något åt problemet. Trump är vald i drygt tre år till och inget säger att han inte kan bli omvald för ytterligare fyra år. Chansen att riksrätt ska bli av är just nu inte stor. Inte heller att det 25:e tillägget ska användas för att tvinga bort honom.
Nu handlar det bara om att minska skadeverkningarna och hoppas att det tredje världskriget inte blir av.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L8jjR/vi-kan-bara-hoppas-att-ett-nytt-varldskrig-inte-bryter-ut

Vi kan bara hoppas att ett nytt världskrig inte bryter ut | Aftonbladet

Eller:
Det säger emellertid något om vår tid att Hitler i Timur Vermes roman blir succé på just YouTube. Vi klickar på det största, det värsta, det mest chockerande. Som Donald Trump. [...] Donald Trump uttrycker de fulaste och mest intoleranta impulserna hos det amerikanska folket. Han gör det högt, tydligt och utan skam. Denna
typ av politiker blir en bekräftelse på att det jag skäms för hos mig själv i själva verket bör vara fullt accepterat i samhället.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/6ny5Q0/trump-forfor-folk-med-hat-och-dumhet

Trump förför folk med hat och dumhet | Aftonbladet

Två ytterligare:

LEDARE: Hitler litade inte heller på medier | Aftonbladet
Donald Trump står för amerikansk fascism | Aftonbladet

Du är så jävla bortgjord här att det är komiskt. Men fortsätt gärna göra bort dig. Du kan ju försöka hävda nu att ääh, men ööh, Wolfgang Hansson talar ju här bara om "ett nytt världskrig", och inte just om "ww3" som jag skrev...

Fucking priceless.
2020-11-08, 03:31
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Skulle påstå att det är ganska relevant när du försöker påskina att USA inte är en demokrati, medans alla i det amerikanska etablissemanget hävdar att landet är just det.

Det finns i princip inte en kotte på jorden som skulle kalla USA för något annat än en demokrati. Kanske finns det ett gäng som skulle kalla landet för en kleptokrati.

Hur vore det om du istället för att lita blint på ad populum och även använde det som ett giltigt argument faktiskt kollade upp hur det verkligen låg till?

En lögn är en lögn oavsett hur många som än tror på den och en sanning är en sanning oavsett hur få som tror på den.

nousernameneeded har redan visat på en bra källa och förklaring till hur det ligger till, så jag kan lika gärna hänvisa dig till det.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Njet USA är ingen Demokrati det har aldrig varit en demokrati till och med The Founding fathers avskydde tanken på demokrati

https://www.citizensjournal.us/this-is-why-our-founders-overwhelmingly-rejected-being-a-democracy/

Citat:
Plato wrote in The Republic, “And so tyranny naturally arises out of democracy.”

The Founding Fathers despised democracies. They desired democratic principles, but not a democracy. As Plato decrees above, a democracy can easily be commandeered to establish a totalitarian state. The Founders inherently understood this, and wholly rejected forming a democracy.

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Biden rullar nu in med United States Secret Service, jävligt många poliser. Total meltdown hos Trumpeterna nu. Talet börjar alldeles strax.

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=BInk1AoBHrY

Lite sorgligt att se alla dumma får som röstat för sin egna undergång...

Biden lyckades åtminstone leverera sitt segertal utan att läsa robotaktigt på en monitor som sist, well done. Fejkade godhetsapostlar. Nåväl.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-08 kl. 03:44.
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Ikväll kommet jag att ägna en skål åt John McCain. En politiker som har de egenskaper USA hade behövt idag.

Ja, skål då!
McCain är ju död nu och alla hans kompisar i IS är också döda. Skål för det!
Här är ett klipp från maj 2013 där McCain träffar IS-pojkarna. Ledaren Al Bagdadi känns lätt igen till vänster bakom McCain. Obamas beslut att fullt ut stödja IS kom lite senare.
Skål för EU, US och IS!

https://www.youtube.com/watch?v=IbfsTcJCKDE
2020-11-08, 03:32
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Demokraterna ska inte avstå från att göra förändringar bara för ett republikanskt pucko kanske väljs någon gång till och förhoppningsvis är det den sista republikanska presidentkandidaten vi får se som förnekar klimathotet och inte tar miljöfrågan på allvar. Med allt fler högutbildade och en yngre generation som med bred marginal röstar på demokraterna ser det positivt ut för demokraterna, USA och hela världen.

Impeached one-term president, det är Trumps legacy!

Nej, då. Dem får väl göra det om dem vill men jag tror inte att det blir någon substans av det där avtalet om man går ut och in ur det var fjärde, eller åttonde år.

Antagligen redan efter fyra år. Jag tror inte Biden kommer att kunna ställs upp för en till period med tanke på hans ålder och nuvarande risiga hälsa, det är ännu värre för Demokraterna om han skulle kliva av under sin period och ge över rodret till Kamala Harris, jag tror aldrig hon skulle kunna vinna ett presidentval med tanke på hennes impopularitet i primärvalen.
2020-11-08, 03:35
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Frågan är om vi får se mer av Trump? Han lär nog fortsätta att toppa tidningsrubrikerna fram till presidentskiftet 20 januari. Eftersom han är helt oberäknelig så kan det i sig bli lite spännande . Efter den 20 januari kommer han nog att hänga på Twitter och kommentera Biden och berätta om hur han skulle ha gjort om han fortsatt vara president. Annars hör det till att före detta presidenter i USA inte kommenterar sina efterträdare eller amerikansk politik i någon stor omfattning, men det kommer nog inte att gälla för Donald Trump
Har hört många teorisera om att han kommer starta något slags TV/media-nätverk.
Men först kommer han försöka stoppa valstölden.
Kommer bli intressant o följa Biden om han är kvar som dement globalistpresident och hur många krig han hinner starta och hur många amerikaner han hinner låsa in i sina källare innan han strokear ut.
Trump kommer blir intressant att följa hur det än blir för han
2020-11-08, 03:36
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allså, mannen är ju ff 78 år gammal - ett år äldre än vad Reagan var i 1989. Nu är inte jag ngn läkare, Biden ser dock inte ut till att visa några tecken på att han är påväg mot att hamna i kistan, men vid 78-års ålder så vet man aldrig. Men det är helt uppenbart att planen är att Kamala ska bli president, och att Biden kommer att bli tvingad att avgå som president inom kort.

Jag vet inte, jag tycker han ser väldigt risig ut (väldigt långsam i sina rörelser, ser allmänt förvirrad ut). Men jag kan ha fel, ibland är det dem som ser riktigt risiga ut som överlever längst.
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Demokrati då folket traditionellt får välja mellan det makten väljer atr ställa fram.

Trump var unik då han var en san populist. Hans storhet låg i att han kunde säga åt de stora bolagens chefer att om de flyttar ut amerikanska jobb till Mexico o Kina så skulle han strafftulla dem så att ingen skulle vilja köpa produkterna i USA. O de stora bolagen gav med sig. Väljarna i arbetar o medelklassen jublade. De älskade sin Trump. De kände att de hade en ledare som var där för dem o landet.

Finns det någon väljare som känner samma sak för Biden? Närapå alla är överens om att han är en svag kandidat. Vilket visar att demokratin inte fungerar som den ska.

Ja, det enda alla verkar överens om är att Biden är svag. Även svensk media har hävdat det. Det enda som förenar de som jublar idag är att Trump är dålig, att han twittrar dumt och att Biden kommer att se bättre ut i Vita Huset.

Frågar man folk om politik så tror de att det mesta kommer att rulla på som vanligt. Vilket i sig säger det mesta. Folk kan verkligen inte politik och de bryr sig inte. Det viktiga är att att nickedockan säger bra saker och har ett bra twitterkonto.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Fattar inte varför alla redan nu säger att Biden är president. Det här visar just hur mäktig the deep state är i och med att dom redan nu förklarar Biden som president. Vi får se hur det blir nästa vecka innan vi ska dra slutsatser. Trump's kampanj har sagt att han kommer att ta det här till domstol
Som jag har redan flera ggr tidigare i denna tråd, så utsåg både CNN och ABC Gore som vinnare av presidentvalet 2000. Tycker helt klart att Trump gör rätt i att ta detta till HD, men tyvärr så tror jag nog att chansen är liten för att DJT får medhåll - oberoende av hur starka bevis av valfusk hans team hittar. Finns ingen som hatar Trump mer än media och deep state, så han kommer att ha all världens motstånd mot sig.
2020-11-08, 03:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Helt korrekt. Det blev verkligen inte så. Men återigen, är som sagt ingen Trumper, men det är ju ofta så att då positioner är låsta och två parter inte kommer någon vart så är det ju för det mesta för att båda parterna felar.

Demokraterna låste sig i sitt tunnelseende. Återstår att se om republikanerna kommer att göra det nu.

Man har flera partier för att få variation. Det är naturligt.

Det som hänt under både Obama o Trump är ett politiskt uppvaknande.

Det varje amerikan bör fråga sig är: vilket amerika vill jag ha? Mer skatter o statligt ingripande mot individen o gränslöst utrymme för wallstreet o storföretagen?

Lägre skatter o större eget ansvar för individen, familjen o county samt delstaten. O en stat som skyddar individen o hållee wallstreet samt storföretagen i schack.
2020-11-08, 03:38
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Harris är halvindisk/halv jamican. Fadern från Jamaica var professor och alltså mer begåvad än 99,9999% av Flashbacks skribenter. Men för Trumpsters på Flashback så blir det "NEGER".

Trumpsters, msm och Harris själv.

https://www.reuters.com/article/uk-fact-check-harris-did-not-switch-raci-idUSKBN25H1RC

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in