Samtidigt som man vill bekämpa rasism. Vilket skämt.
Demokraterna är det rasistiska partiet. Se bara hur de inte bara stod tysta och såg på, utan uppmuntrade rasistiska terrorgrupper som BLM angripa och mörda vita amerikaner.
Stora ord från några som precis fuskat och därmed kastat hela idén om demokrati i papperskorgen
Hur tänker du nu?
USA är ingen demokrati (folkstyre), det är en republik (lagstyre). Det officiella styrelseskicket är Federal presidential constitutional republic, inte Federal presidential constitutional democracy...
"- A republic, if you can keep it." Benjamin Franklin
Jaha! Så 48% av den röstande befolkningen är inte en stor andel då enligt dig? Haha jag fattar inte hur din hjärna kunde ersättas med luft...
Tänk dig att man ställer upp 100 pers på en fotbollsplan. 50 på ena sidan, 50 på andra. Sen säger man till en person på ena laget att gå över till det andra. En person. Det är den bästa approximationen man kan komma på valresultatet i USA 2020. Det underdriver förvisso skillnaden lite, men ber man två pers byta sida har man redan gått för långt.
Men nääää, det är inte nära.
Inget att uppröras av dock, jag är för tillfället involverad i två såna här debatter i den här tråden, och det är bara festligt att se hur de envisas med att göra bort sig.
Det började dessutom pga att han vägrade medge att han skrivit fel angående "klockorna" i Eiffeltornet. Trots att jag ingalunda bestridit att en del folk över världen (främst Europa, antar jag) gått ut och jublat och smällt av ett par raketer.
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Intressant att du vet vad jag vet!
Media skrev mycket om Trump, men att han var som Hitler och skulle starta WW3 skrev/sa inte media.
Det är du och några till som påstår detta eftersom ingen lyckas presentera några länkar till någon media som uttryckt detta.
Det Peter Englund skrev i DN avslutas för övrigt med trumvirvel
TEXT
Peter Englun
Detta är en opinionstext i Dagens Nyheter. Skribenten svarar för åsikter i artikeln.
Exakt så fungerar det när press släpper in åsikter de inte står bakom.
Det är viktigt att släppa in oliktänkande i media för att inte låsa in läsarna/tittarna i en filterbubbla och det betyder inte att man står bakom det som skrivs.
"Släppa in oliktänkande" Tror du på det själv eller? Ja visst, jag kommer ihåg Mattias Karlssons långa text om Trump i DN, som ju också den översattes till engelska... That really happened.
För att jämföra: SVT tog förstås aldrig formellt/oficiellt ställning för Biden, men alla här vet att de var grymt biased i hans favör.
Alla här vet att du torskat denna debatt: stone_sleeper har gett flertalet exempel från amerikanska media. Din hemsnickrade begränsning av "media" till enbart ledarredaktionen är det ingen som köper. Det fungerar inte så. Och givetvis skrev också ledarredaktionerna ofta om Trumps påstådda diktatoriska tendenser och den fara han sades utgöra för världsfreden. Att det inte alltid sas explicit att Trump=Hitler eller att krigen/kriget han befarades starta var ww3 är en annan sak. Det var det knappast någon som hävdade på det hårddragna sättet.
USA är ingen demokrati (folkstyre), det är en republik (lagstyre). Det officiella styrelseskicket är Federal presidential constitutional republic, inte Federal presidential constitutional democracy...
"- A republic, if you can keep it." Benjamin Franklin
Precis till och med grundarna utav USA föraktade demokrati.
Statsekreteraren i Georgia släppte precis en release där man kommer genomlysa alla röster i Fulton County. Denna County fick en stor mängd röster "dumpade" mitt i natten och är en huvudorsak till varför Biden kunde gå förbi Trump.
Notera även att om det framgår att det skett felaktigheter här kommer lampan att börja lysa på alla counties som fick "spikar" av poströster den där natten när Amerikanare hade gått och lagt sig i tron om att Trump vann.
-Observera fokus på "fredagens" röster när Biden passerade Trump.
-Observera frasen "lagliga röster".
-Fulton County var rösterna 8:1 för Biden