Citat:
Ursprungligen postat av
abiz2
Han har inte gjort något som egentligen påverkar mig nämnvärt, kanske dyrare varor ifrån USA.
Det jag gillade var fredsavtalen han ordnade och att han inte startade några krig. Han har helt enkelt räddat en del liv runt omkring på jorden. Sen om fredsavtalen håller är en annan sak, han försökte iaf.
Sen gillar jag att han försökte hålla sina vallöften, oavsett om man gillar dom så måste man respektera det.
Jag tex är högervriden. Men den svenska politikern jag har mest respekt för är sjöstedt. Han står alltid rakryggad och skäms inte för sina åsikter även om folk kallar honom för dum i huvudet eller kommunist.
började skriva ett långt svar, men det kändes överflödigt.
det jag kan tycka varit intressant med trump är att han utmanat status quo som vuxit fram i västvärlden sedan ww2, finns väldigt många som är missnöjda med den, från högraste högern till vänstraste vänstern. folk vill ha annorlunda, på många sätt gav han annorlunda.
jag är glad för att biden vann, men samtidigt gravt gravt besviken för att demokraterna gav sina väljare biden när dom hade chansen att svara med annorlunda. jag hoppas biden-administrationen vet om att dom fått den här chansen med villkoret att inte gå tillbaka till som det va.
om trump fortsätter sitta kvar å fortsätter vägra acceptera valförlust utan att leverera handfasta bevis för utbrett och medvetet valfusk så kommer usa riva sig självt i stycken.
totalt inbördeskrig, men med privatpersoner och inte soldater.
även som väldigt vänster så ser jag mig ändå lite som ett barn av usa, med all kultur jag vuxit upp med därifrån. jag hoppas dom tar sig ur det här som en visare nation.
hursomhelst, det har varit kul att snacka med dig, tack för det! inte varje dag jag connectar och känner för en meningsmotståndare på FB. jag önskar dig allt gott!
edit: skönt att det inte blev långt andra försöket iallafall