2020-11-08, 02:28
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Du måste glömt hur det såg ut när Obama blev president. Hur mycket skit fick han inte för sin beiga kostym som han hade en gång.

Men ja, Trump är den enda presidenten som blivit kritiserad
Jodå gammal som jag är så minns jag även Reagans kritik men Trump har slagit rekord så det ska bli intressant att se medias hantering av detta bortfall nu. Vad ska de göra nu med resten av sina liv?
2020-11-08, 02:29
Medlem
Dags för tal nu!!

https://www.youtube.com/watch?v=BInk1AoBHrY&ab_channel=NBCNews
Medlem
Pengabingens avatar
En negerkvinna fusk-röstad in i världens mäktigaste stat, grattis världen. Biden är bara en marionettdocka.

Trump är ägd av globalisterna, eller?
Medlem
Talet har börjat.
2020-11-08, 02:30
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyTrump
Oddset på Harris som president fortsätter sjunka.
Mycket imponerande kupp från Demokraterna. De bygger upp hennes popularitet och förtroende. Allt bygger upp för att Sleepy ska avgå.
Medlem
A.Ericssons avatar
"Protecting our democracy takes struggle"

Stora ord från några som precis fuskat och därmed kastat hela idén om demokrati i papperskorgen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Han har inte gjort något som egentligen påverkar mig nämnvärt, kanske dyrare varor ifrån USA.

Det jag gillade var fredsavtalen han ordnade och att han inte startade några krig. Han har helt enkelt räddat en del liv runt omkring på jorden. Sen om fredsavtalen håller är en annan sak, han försökte iaf.

Sen gillar jag att han försökte hålla sina vallöften, oavsett om man gillar dom så måste man respektera det.

Jag tex är högervriden. Men den svenska politikern jag har mest respekt för är sjöstedt. Han står alltid rakryggad och skäms inte för sina åsikter även om folk kallar honom för dum i huvudet eller kommunist.

började skriva ett långt svar, men det kändes överflödigt.
det jag kan tycka varit intressant med trump är att han utmanat status quo som vuxit fram i västvärlden sedan ww2, finns väldigt många som är missnöjda med den, från högraste högern till vänstraste vänstern. folk vill ha annorlunda, på många sätt gav han annorlunda.

jag är glad för att biden vann, men samtidigt gravt gravt besviken för att demokraterna gav sina väljare biden när dom hade chansen att svara med annorlunda. jag hoppas biden-administrationen vet om att dom fått den här chansen med villkoret att inte gå tillbaka till som det va.
om trump fortsätter sitta kvar å fortsätter vägra acceptera valförlust utan att leverera handfasta bevis för utbrett och medvetet valfusk så kommer usa riva sig självt i stycken.
totalt inbördeskrig, men med privatpersoner och inte soldater.
även som väldigt vänster så ser jag mig ändå lite som ett barn av usa, med all kultur jag vuxit upp med därifrån. jag hoppas dom tar sig ur det här som en visare nation.

hursomhelst, det har varit kul att snacka med dig, tack för det! inte varje dag jag connectar och känner för en meningsmotståndare på FB. jag önskar dig allt gott!

edit: skönt att det inte blev långt andra försöket iallafall
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag förstår att det är så. Det är bara märkligt att Sverige pallar sprida desinformation för ett amerikanskt högerparti. Visst, de gillar avvecklandet av lag och ordning och signaleringen av ”god värdegrund”, men det borde inte vara så jävla svårt att hålla sig någorlunda neutral. Uppenbarligen så är det svårt.

Har du inte förstått att samtiden handlar om globalism-nationalism? Numera är i princip alla politiska aktivister. Allt från influencers, nyhetsankare, tyckare och föredettingar till politiker.

Det har varit i princip omöjligt att leva en dag fri från politisk aktivism sedan 2016. Fikarummet, sociala medier, vänner, bekanta och släktingar.
2020-11-08, 02:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Många som känner stor lättnad. Gissningsvis även bland republikaner.

Samtidigt många som inte gör det.
Medlem
A.Ericssons avatar
Vilken otroligt vidrig människa Harris är. Hennes arrogans skiner verkligen igenom. Hur kan man göra annat än kräkas när hon säger "You voted!"

S.k "progressiva" är de mest efterblivna av väljare. Hellre än riktig old school kommunist alla dagar i veckan.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Har du inte förstått att samtiden handlar om globalism-nationalism? Numera är i princip alla politiska aktivister. Allt från influencers, nyhetsankare, tyckare och föredettingar till politiker.

Det har varit i princip omöjligt att leva en dag fri från politisk aktivism sedan 2016. Fikarummet, sociala medier, vänner, bekanta och släktingar.
Jo, jag förstår det till fullo. Det är bara så infernaliskt korkat att den utvecklingen tillåtits fortgå.
2020-11-08, 02:33
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Uselt tal hittils av Harris. Varför stannade man uppe?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in