2020-11-08, 02:10
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Så inga länkar då som visar att media beskrivit Trump som en Hitler som kommer att starta WW3?

Folkmord var en ny vinkling. Någon länk till att media sagt/skrivit att Trump skulle starta folkmord?

Media och Trump betedde sig som skit mot varandra. Trump pratade om fake news och media beskrev utförligt och ibland överdrivet Trumps lögner. Det är dock långt ifrån Hitler och WW3.

Här, det var tydligen MSNBC och inte CNN som jag hävdade först. Ber om ursäkt.
Hon sa att Trump pratade om att utrota latinos, hon sa det live i TV.

MSNBC's Nicolle Wallace apologizes for saying Trump is calling for 'exterminating Latinos'

MSNBC host Nicolle Wallace issued an apology on Tuesday for saying President Trump is “talking about exterminating Latinos” during a recent television program.

"I misspoke about Trump calling for an extermination of Latinos," she tweeted Tuesday night. "My mistake was unintentional and I’m sorry. Trump’s constant assault on people of color and his use of the word 'invasion' to describe the flow of immigrants is intentional and constant."
https://thehill.com/homenews/media/456474-msnbcs-nicolle-wallace-apologizes-for-saying-trump-is-calling-for
2020-11-08, 02:10
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Helt sjukt att döda kan rösta på Joe Biden.
Trumps legal team seaste video på Trumps kanal säger kvinnans namn , födelse samt dödsdatum och datumet när rösten kom in.....helt sinnessjukt !
Om det vore fel skulle dom aldrig gå ut med namn osv.
Fy fan vilket val fusk .....och detta var en av många dom hittat....

Iofs så gör ju detta att han har större chabs att det blir omröstning i vissa stater !
Så positivt på det viset men ändå....det är sådant valfusk .

Har hänt i alla val i USA så länge jag minns. Inget nytt för det här valet alltså.

Här kan du läsa mer om det
https://www.factcheck.org/2016/10/trumps-bogus-voter-fraud-claims/

(Kommer en bit ned i artikeln)
2020-11-08, 02:11
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Massmedias inställning till valresultatet är så genomskinligt radikalt annorlunda gentemot 2016. Fattar inte riktigt varför det är så i Sverige.
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trodde ni fårskallar var påhittade, Kamalla är absolut inte kommunist, hon är lika mycket Corp-Democrat som Biden är, hon har aktivt skyddat poliser.
Du kommer få se att usa blir förstört nu dessa kommande år. För att inte tala om alla korkade klimatåtgärder som de garanterat vill genomföra,nä hoppas verkligen inte demokraterna får majoritet att genomföra sin politik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Biden rullar nu in med United States Secret Service, jävligt många poliser. Total meltdown hos Trumpeterna nu. Talet börjar alldeles strax.

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=BInk1AoBHrY

Fan. Det ser ändå ganska folktomt ut
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tror du på det själv? Inte så sexigt med en president som behöver gåstol och en skötare som håller talen åt honom.

Ja, Apelsinen var ju extremt bra på tal samt väldigt ung och kry.
2020-11-08, 02:12
Medlem
Kan inte påminna mig när jag sist såg så mycket hat från vänstern på Twitter och här ändå. Man trodde de skulle vara lyckliga eftersom det ser ut att kunna bli Biden ändå.

Vänsterfolk har definierat sig med att hata på Trump senaste 4 åren, så får Biden nu makten så blir framtiden faktiskt jävligt intressant.

Så många kommer att bli vilsna och står inför en stundande identitetskris av att inte längre ha någon konkret att hata på och kommer sannolikt börja bråka med varandra, som man sett i Sverige när de hugger sina egna i ryggen.

Vi normalt funtade får visa dem att vi är bättre helt enkelt, gratulera dem till den nya presidenten med pågående demens och hoppas dem all lycka. Så får dem fortsätta vara hatfyllda losers. Exakt det motsatta till hur de har betett sig de senaste 4 åren med konstant hat.

Och nästa gång en svart man dör under ett polisingripande får vi protestera i Stockholm och påpeka vilken hemsk rasist Biden är och använda samma taktik.

Men i slutändan är det sunt att inte vara för involverad i politik. Högerfolk tjänar generellt signifikant mer pengar än vänsterfolket och många är egna företagare som oavsett politik alltid kommer ha en högre levnandsstandard och bättre liv än könlösa hipsters och alla andra ur vänstern som går igenom livet med en offermentalitet utan tanke på egenansvar. Några få kommer ju dessutom vakna upp när de inser att deras sossepolitik faktiskt inte gör någonting alls bättre.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-11-08 kl. 02:14.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Men jag sa ju för fan inte att man gör så i ett presidentval ditt jävla retard! Haha! Du får ju för fan läsa! Vad jag säger är att det gan menade var att det NÄSTAN blev 50/50! Alltså att en stor del av USA fortfarande stödjer Trump! Eller vill du att man ska vara exakt 100% korrekta och aldrig avrunda eller skriva "nästan"? Fine! Han fick 48% av den röstande befolkningen, eller 71 miljoner röster... Det är fortfarande en jävligt stor andel av usas befolkning!

Så! Har du fattat nu eller måste jag utbilda mig till journalist och skriva en artikel i Aftonbladet för att det ska gå in i huvudet på dig?

Biden fick 75 miljoner röster. det är tydligt mer än 71 miljoner.
sanningen är att trump torskade popular vote även förra valet, han har ALDRIG haft majoriteten av USAs befolkning bakom sig.
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
I så fall vann Trump förra valet genom valfusk.

Uppenbarligen inte.
2020-11-08, 02:13
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Såg just talet som Trumps advokat höll tidigare idag. Jäklar vad bra han var, mindes allt utan något manus dessutom. Sannerligen mer sansad än presidenten himself men saklig och right on point.

Menar du han? Sansad och right on?!

https://twitter.com/MerrillLynched/status/1325135722571952128?s=09
2020-11-08, 02:17
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Fan. Det ser ändå ganska folktomt ut

Han håller talet i sin hemstad Wilmington. En stad med 72k invånare. Samtidigt som jag tror det är covidbegränsningar för hur många som får närvara. Det sista kan jag inte svära på men jag tyckte dom sa det på MSNBC.
2020-11-08, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Biden fick 75 miljoner röster. det är tydligt mer än 71 miljoner.
sanningen är att trump torskade popular vote även förra valet, han har ALDRIG haft majoriteten av USAs befolkning bakom sig.
Och vem har sagt att han fick dn majoritet? Har jag sagt det? Nej exakt! Däremot är det en stor andel av befolkningen som röstade på honom! Är fmdet fel eller? Hahaha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in