Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Mike Pence är alldeles för vass för att förpassas till någon skrubb någonstans. Vågar man gissa att han kandiderar för republikanerna i nästa val?
Kamel-Harris verkar smått labil, tycker jag. Hon och gamle vicepresidenten Biden — se Mike Pence ovan! — utgör ett minst sagt omaka par. Tanken är väl att hon ska ta över om Biden tacklar av. Jag känner mig inte fullt så cynisk i kväll att jag tror att det varit planen från första början, att kuppa in Harris bakvägen med en äldre vit man som alibi, men det finns säkert en poäng med att ha den här rasmixade kvinnan (vore a first) som vicepresident "utifall att".
Det verkar väldigt genomtänkt på något vis.
Biden utsågs till presidentkandidat, inte för att han är den skarpaste kniven i lådan utan för att han står tillräckligt långt till höger för att kunna locka över tillräckligt många republikaren som ogillar Trump.
Han måste då utse den mer vänsterorienterade Harris till vicepresidentkandidat, dels för att inte vänsterflygeln skall stanna hemma på valdagen, dels för att locka kvinnor och svarta till valurnorna.
Dårfinken Trump behöver den sympatiske, påläste och jordnära Pence för att inte skrämma bort normalbevåvade från att rösta. Han är ett gott presidentämne till nästa eller nästnästa val.