2020-11-07, 23:35
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mike Pence är alldeles för vass för att förpassas till någon skrubb någonstans. Vågar man gissa att han kandiderar för republikanerna i nästa val?

Kamel-Harris verkar smått labil, tycker jag. Hon och gamle vicepresidenten Biden — se Mike Pence ovan! — utgör ett minst sagt omaka par. Tanken är väl att hon ska ta över om Biden tacklar av. Jag känner mig inte fullt så cynisk i kväll att jag tror att det varit planen från första början, att kuppa in Harris bakvägen med en äldre vit man som alibi, men det finns säkert en poäng med att ha den här rasmixade kvinnan (vore a first) som vicepresident "utifall att".

Det verkar väldigt genomtänkt på något vis.

Biden utsågs till presidentkandidat, inte för att han är den skarpaste kniven i lådan utan för att han står tillräckligt långt till höger för att kunna locka över tillräckligt många republikaren som ogillar Trump.
Han måste då utse den mer vänsterorienterade Harris till vicepresidentkandidat, dels för att inte vänsterflygeln skall stanna hemma på valdagen, dels för att locka kvinnor och svarta till valurnorna.

Dårfinken Trump behöver den sympatiske, påläste och jordnära Pence för att inte skrämma bort normalbevåvade från att rösta. Han är ett gott presidentämne till nästa eller nästnästa val.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Holy Donald!
Känns som att Rep har ganska mycket mer bevis som sparas till HD.
Ska bli jävligt kul att se huvuden rulla.
Ja, känns som sprängstoff.
(Tänkte egentligen svara den du citerade, med länken till Fox News, men det inlägget verkar försvunnet.)
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Vilka är det som beter sig som facister och inte låter folk få tycka vad dom vill utan att bli påhoppade eller skadade eller till o med dödade? Vänstern
"The fascists of the future will call themselves anti-fascists"
- George Orwell
Tycker den passar så otroligt bra in på BLM o vänstern

BLM/ANTIFA är globalister/extremvänster, dom har inte speciellt många likheter med faktiska fascister...

Politiskt våld är något som en mängd olika grupperingar använder sig av.
2020-11-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Det känns ju smått sensationellt att president Trump annonserat att han tänker driva rättsprocess mot flera delstater pga misstänkt valfusk, och att han i praktiken vägrar erkänna Bidens seger.
Finns här någon som är mera insatt än mig i amerikansk politik, som vet om någon liknande situation inträffat kring ett amerikanskt val tidigare, och hur det hela i så fall slutade?
Vet inte om det hände exakt det, men valet 1840 sägs ha varit ovanligt fult med tanke på att det förekom skottlossningar och dueller mellan presidentkandidater (om jag minns rätt). Har svårt att tro att Van Buren erkände sig besegrad av William H. Harryson då
2020-11-07, 23:37
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det skulle bli kortslutning med en svart republikansk kandidat oavsett kön, men jag tror inte tiden är mogen för det. Det skulle nog skrämma bort horder med väljare!
Lustigt att tänka på det, men nu ska ju saker och ting bli frid och fröjd igen enligt bl.a. svenska media. På vem ska man skylla orättvisor och konflikter i det amerikanska samhället när inte Trumpen längre är president fr.o.m. nästa år? Skylla på Trump ändå hela nästkommande mandatperiod? Jag menar — i Sverige skyller ju Löfven fortfarande på Alliansen titt som tätt.

Klart att det skulle kunna skrämma bort horder med väljare. Men med en svart kvinna så når dom ut till mera svarta väljare. Precis som Biden valde Kamala. Hon är ju liksom inte där hon är för att hon är bäst.
2020-11-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Du menar russia collusion som var påhittat? Försök av demokraterna att utföra en statskupp? Du kanske ska ta och rensa din hjärna först från CNN trash talk.
Lägg där till Ukraina och obamagate.. men det är väl inom den demokratiska ramen 😗
2020-11-07, 23:38
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Skönt att herr orange är borta.

på vilket sätt är det skönt? Du låter som en riktig NPC.

https://www.youtube.com/watch?v=tqqwTgk8ri0
Medlem
hjaelploskilles avatar
Hur tolkar ni valdeltagandet ur Trumps perspektiv? Å ena sidan mobiliserade han fler väljare än någonsin för GOP, å andra sidan mobiliserade han fler väljare än någonsin för motståndarsidan. Vad tror ni att detta får för konsekvenser i nästa val för båda partier?
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Skönt att herr orange är borta.

Ja, det är en otrolig känsla. Tar tid att ta in.
2020-11-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu kaosar Trump-supporters i Philadelphia tyvärr. De hotar och försöker angripa firande för den nya Presidenten Biden.

Kan bli våldsamt med denna äckliga milis som stödjer galningen Trump.

Vänsterpartiets motsvarighet i USA (Antifa/BLM) har förstört för miljarder samt förstört många småföretagares liv. De har brännt ner hela stadsdelar.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Återigen, du svara inte på många frågor, stöd hos militären är viktigt även för kommunister, globalister etc...

Ska du skriva i tråden så kan du väl istället komma med vettiga argument, allt du kommer med är känsloargument.

Hur är Trump en fascist? Hur liknar hans regim den i 1930-talets Italien?

Bara för att jag personligen är ett stort fan av t ex Mosley så betyder det inte att Trump är en fascist...

Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Nej, nej och nej, inte mycket fascism där. Du vet väldigt lite för att spamma ner tråden. Politik kanske inte är något för dig?

Känner man inte till motsidans argument så argumenterar man inte ärligt. 2000 sidor in i denna tråd och 4 år av Trumps-presidentskap och nu plötsligt läser ni här att jag kallar om fascist?? Hur har ni inte stött på detta tidigare?

"Hur är trump rasist"
"Hur är trump fascist"
"Hur är trump sexist"
"Hur är trump narcissst"

Om och om och om igen. Och när man förklarar blir man ghostad.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2020-11-07 kl. 23:40. Anledning: g
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Han kan ju börja med att ta avstånd från extremhögern för att visa på motsatsen.

Snacka om att köpa globalisternas narrativ. Trump ska ta avstånd från en mer eller mindre uppdiktad extremhöger, men inte ett ord om att Biden ska göra det trots att det är BLM och Antifa som bränner stadsdelar och skjuter meningsmotståndare. Klarar ni av att knäppa upp byxan och tömma blåsan om det inte står i någon vänsterblaska att ni ska göra det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in